خمام - شرایط بازنگری طرح هادی فراهم شده / طرح‌هایی همچون روکش آسفالت و بازگشایی خیابان ۱۸ متری پیگیری می‌شوند
ویژه
شهردار در نشست با اصحاب رسانه مطرح کرد :

شرایط بازنگری طرح هادی فراهم شده / طرح‌هایی همچون روکش آسفالت و بازگشایی خیابان ۱۸ متری پیگیری می‌شوند

اولین نشست شهردار خمام با اصحاب رسانه با دعوت از خبرنگاران رسانه‌های محلی و با حضور دو تن از اعضای شورا و دیگر مدیران شهرداری در سالن کنفرانس این‌مجموعه برگزار شد.

یکشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱ KHNA67882

موسی فکور پیش‌ازظهر امروز در اولین نشست خود با اصحاب رسانه که با دعوت از خبرنگاران رسانه‌های محلی و با حضور دو تن از اعضای شورا و دیگر مدیران شهرداری در سالن کنفرانس این‌مجموعه برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالی که به نام «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده، اطلاع‌رسانی را امری ارزشمند دانسته و عنوان کرد : رسالت رسانه امیدآفرینی در بین عموم مردم بوده و مقام معظم رهبری همواره به آن تاکید داشته، چرا که به نوعی مقابله با دشمن می‌باشد.
شهردار خمام، تصریح کرد : وظیفه‌ی ما به عنوان مسئول این است که کارها و امور را به درستی انجام داده، که همین مسئله با انعکاس اقدامات صورت گرفته توسط مسئولین از طریق رسانه‌ها امیدآفرین بوده، لذا رسانه بزرگترین ابزار امروز در بحث اطلاع‌رسانی به شمار می‌رود و ارتباط دوسویه بین مدیران و اصحاب رسانه می‌تواند به پیشبرد امور کمک بسیاری نماید.
به گفته‌ی وی، به اعتقاد ما تعریف و تمجید از مسئولین به معنای امیدآفرینی نبوده، چه بسا رسانه‌ها در برخی موارد با نقدهای خود در شرایطی که موضوعی منجر به ناامیدی یا رنجیده‌خاطری مردم می‌گردد، امیدآفرینی می‌نمایند.

بودجه شهرداری خمام در سال ۹۷ حدود ۲,۵ برابر افزایش یافته است

این مسئول سال ۹۶ را سالی پرفراز و نشیب برای کشور، استان و شهر خمام دانسته و با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیان کرد : اقداماتی از ابتدای سال گذشته آغاز شد که بخشی از آن زحمات علیرضا پورهادی «شهردار اسبق» بود، که از جمله‌ی آن می‌توان به تعریض بخشی‌از خیابان امام خمینی (ره)، افتتاح پارک مادر، آسفالت معابر، سنگ‌فرش پیاده‌رو، هدایت آب‌های سطحی در قسمت‌های مختلف شهر و بسیاری موارد دیگر در حوزه‌های خدمات شهری، فضای سبز، فرهنگی و … اشاره کرد.
موسی فکور با اشاره به فضاسازی شهری که در استقبال از فرا رسیدن سال جدید اجرا شده، گفت : خوشبختانه این موضوعی مورد اقبال عمومی قرار گرفته و گزارش‌های دریافتی از رضایت شهروندان حکایت دارد، که البته باید تلاش‌های بیشتری در این خصوص انجام دهیم.
شهردار خمام با بیان اینکه برای سال ۹۷ جلساتی را با مدیران شهرداری در حوزه مدیریت شهری و پیش‌بینی بودجه شهرداری داشته‌ایم، ادامه داد : پیش‌بینی اولیه ۱۰ میلیارد تومان بوده که به شورا ارائه شد، هرچند در جلسه با اعضای شورا پیشنهاد شد که این بودجه به ۱۲ میلیارد تومان افزایش یابد، که در نهایت بودجه‌ی شهرداری نسبت به سال گذشته حدوداً ۲.۵ برابر گردید.
به گفته‌ی وی، افزایش بودجه شاید کار را برای ما و همکارانمان در شهرداری سخت نماید، اما هدف در نظر گرفتن دورنمایی بهتر برای شهر خمام و افزایش تلاش برای محقق کردن آن می‌باشد، که ان‌شاالله با همراهی اعضای شورا و همت مدیران شهرداری به این مهم دست پیدا کنیم.
این مسئول با بیان اینکه مجموعه‌ی شهرداری و شورای شهر و همچنین مسئولین بخش یک هدف آرمانی را پیگیری می‌کنند که «شهرستان شدن خمام» به عنوان یک آرزوی دیرینه‌ی مردم این‌بخش است، افزود : موضوع شهرستان شدن در جریان بررسی‌هایی که برای افزایش بودجه مطرح شد، در نظر گرفته شد و سعی گردید تا رتبه و جایگاه شهرداری به عنوان یکی از محوری‌ترین سازمان‌ها در یک شهرستان ارتقاء یابد.

شرایط بازنگری طرح هادی فراهم شده است

شهردار خمام با اشاره به خاتمه یافتن دوره‌ی ۱۰ ساله‌ی طرح هادی شهر خمام، عنوان کرد : در حال حاضر شرایط بازنگری طرح هادی فراهم شده و قرارداد مرتبط با مشاور منعقد گردیده است.
به گفته‌ی وی، در سال گذشته حدود ۳۵ پروانه ساختمانی صادر شده و ۲۰ پرونده به کمیسیون ماده ۵ راه یافته، که گر بتوانیم مشکلات و نواقص این‌طرح را مرتفع نماییم، قطعاً نیازی به ارجاع پرونده‌ها به استانداری و کمیسیون‌ها نخواهد بود، لذا با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.
فکور همچنین پیگیری در خصوص GIS «سیستم الکترونیک برای کسب اطلاعات جغرافیایی» را از موارد در حال پیگیری برای پیاده‌سازی در حوزه مدیریت شهری برشمرده و تصریح کرد : این موضوع کار را برای ما در حوزه‌های مختلف، به ویژه حوزه‌ی فنی سهل‌تر نموده و اطلاعات ما را دقیق‌تر خواهد کرد. همچنین مقدمات کار برای استفاده از تکنولوژی و ابزارهای روز در فضای اداری فراهم شده، که این موضوع از سال قبل به صورت آزمایشی در حوزه دبیرخانه اجرا گردیده و بحث اطلاع‌رسانی به ارباب رجوع را از طریق فضای مجازی و پیامک در بر می‌گیرد.
این مسئول با بیان اینکه بحث صدور پروانه، صدور مجوزهای فنی، پاسخ به استعلامات و مکاتبات اداری از طریق نرم‌افزارها و اتوماسیون اداری صورت خواهد پذیرفت، خاطرنشان کرد : این امر مراجعات غیرضروری مردم را به شهرداری کاهش داده و با تسهیل پیگیری امور، توسعه‌ی فضای اداری شهرداری را به همراه خواهد داشت.

طرح سنگ‌فرش پیاده‌روها و ایمن‌سازی حریم رودخانه ادامه می‌یابد

موسی فکور ادامه یافتن طرح‌هایی همچون سنگ‌فرش پیاده‌روها به منظور ترمیم و مرمت پیاده‌رو در نقاط مختلف شهر، جمع‌آوری آب‌های سطحی، ایمن‌سازی حریم رودخانه و جمع‌آوری گلدان‌های جانمایی شده برای ایمن‌سازی حریم رودخانه در کوچه غزالی را از جمله پروژه‌های عمرانی در سال ۹۷ قلمداد کرده و اذعان داشت : رودخانه‌ها ظرفیت خوبی برای زیباسازی و جاذبه‌های گردشگری شهر هستند که امر لایروبی با توجه به مشکل انباشت زباله‌ها در دستور کار قرار گرفته و معضل ورود فاضلاب به رودخانه به آبفای استان منعکس شده، چرا که در حال حاضر رودخانه‌های شهر خمام فضای نامطلوبی پیدا نموده و مردم از این وضعیت رنج می‌برند.

طرح روکش آسفالت در نیمه نخست امسال پیگیری می‌شود

وی همچنین به طرح تعریض جاده خمام به خشکبیجار برای ایجاد شرایط مناسب‌تر ورود به شهر و افزایش ایمنی راه، تعریض پل خیابان بوعلی و ایجاد پل عابرپیاده در کنار این‌پل، گسترش فضای شهر به آن‌سوی پل غیرهمسطح و ساماندهی مسیر خواچکین به چوکام اشاره کرده و گفت : ترمیم جدول‌های فرسوده در کمربندی خمام، اصلاح هندسی و فضاسازی میدان ولیعصر (عج) و همچنین زیباسازی پل غیرهمسطح از جمله مباحثی است که در دستور کار قرار دارد، هرچند تاکنون کمربندی خمام از راه و شهرسازی به شهرداری واگذار نشده است.
فکور به اجرای عملیات روکش آسفالت در روزهای آتی تاکید نموده و گفت : این امر در نیمه نخست سال جاری که وضعیت آب و هوا مطلوب خواهد بود عملیاتی می‌شود، هرچند قرارداد با پیمانکار از سال قبل منعقد گردیده و آن‌زمان به لحاظ وضعیت جوی شرایط برای روکش آسفالت فراهم نبود.
به گفته‌ی شهردار خمام، آسفالت و کیفیت آسفالت از دغدغه‌های ما بوده، چرا که از نیازهای اصلی مردم شهر به شمار می‌رود، بنابراین با وجود آنکه ماندگاری آسفالت به عواملی همچون زیرساخت و کیفیت آسفالت بستگی دارد، دغدغه‌ی ما با پیمانکار جدید در میان گذاشته شده و سعی بر این است که با دقت بیشتری بر روی این مسئله کار شود.

بررسی موانع بازگشایی خیابان ۱۸ متری / احداث پل در خیابان فرهنگ

وی با اشاره به بازگشایی خیابان ۱۸ متری و احداث پل در خیابان فرهنگ، گفت : پیش‌از این در خصوص احداث پل برآوردی صورت گرفته بود که هزینه‌ی بالایی داشت، اما اخیراً با پیمانکار پل روستای دهنه‌سر شیجان از طریق بنیاد مسکن گفتگو شده و طرح اجرایی آن پل نیز از طریق بنیاد دریافت گردیده، که مقرر شده دهنه‌ی ۹ متری از پل احداث گردد و فاز دوم بعد از آزادسازی لاین بعدی و با توجه به اینکه برخی املاک باید توسط شهرداری تملک شوند، عملیاتی شود.
به گفته‌ی وی، در حال مذاکره با صاحبان زمین‌ها و بازگشایی خیابان ۱۸ متری بوده و موانعی که در این راستا برای بازگشایی خیابان ۱۸ متری وجود دارد پس‌از شناسایی در مذاکره با مالکان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

احتمال احداث پل غیرهمسطح در خروجی شهر / طرح‌های مختلفی بررسی می‌شوند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خمام‌نیوز مبنی بر شنیده‌ها در خصوص افزایش احتمال ساخت یک پل غیرهمسطح دیگر در خمام برای خروجی شهر، عنوان کرد : برای خروجی شهر خمام طرح‌های مختلفی در دست بررسی است.
موسی فکور تملک اراضی را نیازمند هزینه‌کرد چند میلیاردی عنوان کرده و گفت : تا این لحظه پیگیری‌ها با مالکان زمین‌ها نتیجه‌ای نداشته و البته هزینه‌ها بخش مهمی از بودجه سالانه‌ی شهرداری را شامل می‌شود که این هزینه‌کرد امکان‌پذیر نمی‌باشد.
شهردار خمام با بیان اینکه تغییر طرح از میدان به پل غیرهمسطح با توجه به هزینه‌های چند میلیاردی در نظر گرفته شده است، گفت : طرح اولیه‌ی پل غیرهمسطح که در دست بررسی می‌باشد فضای زیباتری ایجاد کرده و به عنوان یک المان شهری خواهد بود، که ان‌شاالله به گونه‌ای نمی‌شود که ورودی شهر را کور کرده و مسافران را به خارج از شهر هدایت نماید.
این مسئول، خاطرنشان کرد : این موضوع به صورت کلی در شورا در دست بررسی بوده و هنوز به تصویب نرسیده است ؛ البته اگر مالکان زمین‌های آن محدوده همکاری نمایند به گزینه‌ی احداث میدان پرداخته خواهد شد.

مجوزی برای به کارگیری نیرو به صورت قراردادی یا رسمی نداریم

شهردار خمام همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار خمام‌نیوز در خصوص شنیده‌های مرتبط با به کارگیری چندتن از افراد نزدیک به برخی اعضای شورا، اذعان داشت : شهرداری با کمبود نیرو در حوزه‌های مختلف مواجه بوده، اما اجازه‌ی به کارگیری نیرو را به صورت قراردادی یا رسمی نداشته و در این خصوص باید مجوز صادر گردد، که در تلاش هستیم طی مکاتبات با استانداری این مشکل و همچنین مشکل تغییر وضعیت پرسنل از قراردادی به رسمی را برطرف نماییم.
فکور با بیان اینکه از روز آغاز فعالیت خود در خمام به عنوان شهردار درخواست‌های مختلفی به امور اداری تحویل داده شده، تصریح کرد : افرادی که به تازگی در شهرداری مشغول فعالیت شده‌اند استخدام یا بیمه نبوده و به صورت داوطلب با توجه به نیازهای شهرداری با واحدهای مختلف همکاری کرده و هزینه‌ی اندکی دریافت می‌کنند.
به گفته‌ی این مسئول، شهرداری با توجه به نیاز خود از ظرفیت اشخاصی که شرایط یا تحصیلات لازم را داشته باشند به صورت موقت استفاده خواهد کرد، اما امکان استخدام افراد وجود ندارد.

شهرداری خمام به سمت ایجاد درآمد پایدار حرکت خواهد کرد

موسی فکور با بیان اینکه در حوزه فضای سبز و زیباسازی شهر جلسات و برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته، گفت : در بحث اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای داخلی و خودکفایی خودمان فضایی را در آرامستان شهر که استفاده‌ای از آن نمیشد برای احداث گلخانه آماده سازی نموده‌ایم تا به پرورش گل‌های فصلی که هزینه‌های زیادی برای خرید آنها انجام میشد پرداخته شده و اگر شرایط را متناسب دیدیم بتوانیم تامین کننده نیاز مردم این شهر و همچنین شهرها و شهرداری‌های دیگر باشیم.
شهردار خمام همچنین به احداث مجتمع تجاری و فرهنگی در خمام اشاره کرده و گفت : این مجتمع در طبقه اول به صورت تجاری، در طبقه دوم به منظور برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها و در طبقه سوم محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌ها خواهد بود و البته در حال بررسی هستیم تا از ظرفیت موجود در فضای جنب ساختمان شهرداری که روزهای یکشنبه به عنوان بازار هفتگی استفاده می‌شود به عنوان بازار دائمی بهره‌گیری شود.
به گفته‌ی وی، شهرداری خمام باید به سمت درآمدزایی و ایجاد درآمد پایدار حرکت نماید.

جشنواره یخ‌دربهشت به منظور برندسازی شهر خمام برگزار می‌شود

فکور برگزاری یادواره شهدای شهر خمام، برگزاری مراسم‌های قرآنی و برنامه‌های مختلف در مناسبت‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های شهرداری در سال ۹۷ برشمرده و خاطرنشان کرد : برگزاری جشنواره یخ‌دربهشت به منظور برندسازی شهر خمام در دستور کار بوده، چرا که معتقدیم هر شهری به دنبال آن است که بتواند خود را برند کرده و این موضوع باید در خمام برندسازی شود.
به گفته‌ی شهردار خمام، مشارکت دادن مردم در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و همچنین حمایت و تقویت ظرفیت‌ها از جمله اهداف شهرداری به شمار می‌رود.

گفتنی‌است، در پایان مراسم از خبرنگاران رسانه‌های محلی از سوی شهرداری و شورای شهر تجلیل شد.


دیدگاه شما چیست ؟!