خمام - رودخانه‌های شهر خمام لایروبی می‌شوند
ویژه
شهردار خمام خبر داد :

رودخانه‌های شهر خمام لایروبی می‌شوند

به گفته‌ی موسی فکور، تلاش ما بر لایروبی همه رودخانه‌ها بوده و ابتدا این امر با بهره‌گیری از ماشین آلات صورت خواهد پذیرفت.

پنج شنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱ KHNA67858

شهردار خمام در گفتگو با خبرنگار خمام‌نیوز با بیان اینکه اداره آبیاری ماشین آلات خود را به منظور لایروبی رودخانه‌های بخش خمام در اختیار این‌بخش قرار داده است، عنوان کرد : طی هماهنگی‌های صورت گرفته قرار شده تا رودخانه‌های شهر خمام با مشارکت بخشداری لایروبی شوند.
به گفته‌ی موسی فکور، لایروبی رودخانه شیجان‌رود «که پل سینما بر روی آن واقع شده» در اولویت قرار گرفته و از هفته‌ی آینده آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه لایروبی خمام‌رود بستگی به فرصتی خواهد داشت که اداره‌ی آبیاری در خصوص ماشین آلات خود در اختیار شهرداری قرار می‌دهد، تصریح کرد : تلاش ما بر لایروبی همه رودخانه‌ها بوده و ابتدا این امر با بهره‌گیری از ماشین آلات صورت خواهد پذیرفت، چرا که در حال حاضر با توجه به شرایط موجود امکان تردد در رودخانه با قایق وجود نداشته، اما پس‌از لایروبی به پاکسازی رودخانه‌ها از زباله توسط قایق پرداخته خواهد شد.

به گزارش خمام‌نیوز، لایروبی انهار و رودخانه‌های مختلفی در روستاهای فرشکی چوکام، راسته‌کنار شیجان، برمچه بالا، مرزدشت، تازه‌آباد صدر و … به طول حدود ۴۰ کیلومتر صورت پذیرفته و همچنان در بخش خمام در حال انجام است.

این گزارش می‌افزاید، تاکنون تصاویر متعددی از وضعیت نامطلوب خمام‌رود و شیجان‌رود تحت عنوان مرگ تدریجی رودخانه‌های خمام منتشر شده که آخرین تصویر مربوط به سیزدهم فروردین‌ماه، یعنی روزی است که به نام طبیعت نامگذاری شده، در حالی که رودخانه‌ها از انباشت زباله رنج می‌برند.
رودخانه‌هایی که از دیرباز جلوه و زیبائی خاصی داشته و زمانی به واسطه‌ی آن میشد سرزندگی، شادابی و نشاط را در چهره‌ی خمام دید، اکنون باید در شرح آنها غم نامه‌ای نگاشت، چرا که مدت مدیدی است با رفتن به سوی زوال و نابودی و تبدیل شدن به یک بحران زیست محیطی، به پیکره‌ای نیمه جان و مملو از زباله مبدل گردیده‌اند.
شاید لایروبی و پاکسازی با توجه به زنگ خطری که از مدتی قبل به صدا در آمده موثر باشد، اما فرهنگسازی و همت جمعی از جمله نکاتی است که باید از سوی شهروندان مدنظر قرار گرفته و در گام اول از رهاسازی زباله‌ها در رودخانه‌های شهر خمام خودداری شود.


موضوع : رودخانه‌ها، شهرداری، وعده
http://khna.ir/67858

دیدگاه شما چیست ؟!

لایروبی شیجان‌رود
۲,۱۶۹ روز گذشت