خمام - بودجه شهرداری خمام ۲ برابر شده است
نائب رئیس شورای شهر خبر داد :

بودجه شهرداری خمام ۲ برابر شده است

به گفته‌ی بابک نیکو، بودجه شهرداری در سال ۹۶ مبلغ ۵ میلیارد تومان بوده، اما در حال حاضر ۲ برابر گردیده و ممکن است در سال ۹۷ تا سقف ۱۱,۵ میلیارد تومان برسد.

دوشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ KHNA66948

نائب رئیس شورای اسلامی شهر خمام از افزایش ۲ برابری بودجه شهرداری خمام خبر داده و گفت : این بودجه در سال ۹۶ مبلغ ۵ میلیارد تومان بوده، اما در حال حاضر ۲ برابر گردیده و ممکن است در سال ۹۷ تا سقف ۱۱,۵ میلیارد تومان برسد.
بابک نیکو با بیان اینکه این افزایش به اجرای طرح‌های درآمدزا، اصلاح بافت فرسوده، جمع‌آوری رفیوژ بعد از تقاطع غیر همسطح، تعریض جاده‌ی خمام به خشکبیجار و بازگشایی خیابان ۱۸ متری منجر خواهد شد، تصریح کرد : خیابان ۱۸ متری می‌تواند در مواقع ترافیک نقش کلیدی ایفا کرده و به عنوان دومین کمربندی خمام محسوب گردد.
وی با بیان اینکه بودجه‌ی سال ۹۷ طی دو جلسه‌ی فشرده با حضور اعضای شورای اسلامی شهر خمام، موسی فکور «شهردار» و علیرضا پورهادی «شهردار اسبق» بررسی گردیده است، ادامه داد : در این جلسه پرسش‌هایی از شهردار پرسیده شد که وی پاسخگوی سوالات بوده است.
این‌مسئول آگاهی را حق شهروندان دانسته و با تاکید بر ارائه‌ی گزارش‌های عملکرد از سوی مسئولین به مردم و لزوم پرسشگری شهروندان، تاکید کرد : بخشی از بودجه‌ی پیش‌بینی شده از فروش اموال غیرمنقول شهرداری تامین خواهد شد که البته بنده یکی از مخالفان این مسئله بوده، چرا که معتقدم بودجه باید بر اساس درآمد سالیانه شهرداری تنظیم گردد، نه دارایی موجود ؛ این اموال می‌تواند به عنوان ذخیره‌ای برای استفاده در مواقع بحرانی یا مواجهه با کسر بودجه در تکمیل پروژه‌های بزرگ شهری مورد استفاده قرار گیرد.
عضو شورای شهر خمام با تاکید بر اینکه بالا رفتن مبلغ بودجه به بالا رفتن اعتبار شهر خمام ختم می‌گردد، اما نباید به گونه‌ای تعریف شود که در تحقق و تامین اعتبار با مشکل مواجه شویم، عنوان کرد : گزارش درآمدها و هزینه‌ها از وظایفی است که شهردار باید هرماه به شورای شهر ارائه دهد، که تاکنون به دلیل مشغله‌ی کاری وی محقق نشده و در آخرین جلسه این موضوع از سوی اینجانب به شهردار اعلام شد تا در اسرع وقت ضمن ارائه‌ی گزارشی از درآمدها و هزینه‌های شهرداری، امکان بحث و بررسی پیرامون گردش مالی شهرداری توسط اعضای شورا میسر گردد.
نیکو در پایان بر شهروند سالاری، همگرایی، ارجحیت منافع عمومی بر منافع شخصی، گروهی یا جناحی و تنش زدایی تاکید کرد.

به گزارش خمام‌نیوز، شورای پنجم از یکم شهریورماه سال جاری فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و با گذشت ۶ ماه از فعالیت این‌شورا تاکنون جلسه‌ای به منظور پرسش و پاسخ مردمی و ارائه‌ی گزارش عملکرد از سوی شورا و شهرداری برگزار نشده است.
علاوه‌براین، فکور پیش‌تر به بودجه ۵ میلیارد تومانی سال ۹۶ اشاره کرده و گفته بود : شهرداری خمام در مجموع ۳ میلیارد تومان بدهی دارد.


موضوع : شهرداری، شورای شهر
http://khna.ir/66948

دیدگاه شما چیست ؟!