خمام - بازدید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان از 3 دهستان خمام
ویژه

بازدید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان از 3 دهستان خمام

برای اولین‌بار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان در بخش خمام حضور یافته و بازدید میدانی صورت پذیرفت.

دوشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۷ KHNA6412

محمدعلی فرامینی (مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان) عصر امروز به‌دعوت حسین ذاکر استقامتی (بخشدار) در بخش خمام حضور یافته و در جریان مشکلات آب آشامیدنی روستایی دهستان‌های لات کته‌سر، چوکام و چاپارخانه قرار گرفت. بخشدار خمام با عنوان این موضوع که برای اولین‌بار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان در بخش خمام حضور یافته تا بازدید میدانی صورت بپذیرد، اظهار داشت : بخش خمام با 3 دهستان و 44 روستا از بخش‌های بزرگ و مستعد شهرستان رشت بوده و بیش از 37 هزار جمعیت روستایی را شامل می‌گردد. این درحالی است که تعداد 2609 خانوار فاقد تاسیسات آب شرب می‌باشند، همچنین راه‌اندازی دو سایت آبرسانی بیج و گوراب 1925 خانوار را از آب شرب بهداشتی برخوردار خواهد نمود ؛ یعنی دهستان لات کته‌سر شامل برمچه‌ی بالا، برمچه‌ی پایین، اسماعیل‌آباد دافچاه، کته‌کول دافچاه و پایین محله‌ی دافچاه که از سایت گوراب تغذیه می‌شود و در خرید زمین نیز مشارکت داشته‌اند، 763 خانوار فاقد آب آشامیدنی بوده، همچنین روستاهای دهستان چوکام، میان‌کل، بیج‌، للـه‌کا، بیجرودکل و جیرسرباقرخاله که از سایت آبرسانی بیج تغذیه می‌شود و در خرید زمین مشارکت داشته‌اند و این سایت بعد از افتتاح توسط استاندار وقت تاکنون پیشرفتی نداشته است، شامل 1162 خانوار از نعمت آب شرب روستایی بهره‌مند خواهند شد.

حسین ذاکر استقامتی با اشاره به اینکه در روستای اشکیک که دارای سایت نیز می‌باشد، آب شرب آن به‌علت داشتن آهن زیاد، خرابی دستگاه حذف آهن (سیلکون)، قطعات مورد نیاز تصفیه خانه و شبکه‌گذاری چندین ماه است که دچار مشکل بوده و مشکل آب شرب در روستای مذکور محرز می‌باشد، یادآور شد : در مجموع 72 خانوار با مشکل افت آب شرب مواجه هستند. نماینده‌ی عالی دولت در بخش خمام، خواستار رسیدگی به شبکه‌ی فرشکی چوکام که از سایت بلسکه تغذیه می‌شود و قدمت 20 ساله دارد شده و به جهت برون‌رفت از مشکلات به‌منظور تامین بخشی از هزینه‌های مورد نیاز جهت ترمیم و بهسازی تاسیسات و شبکه‌های آب شرب خمام خواستار مساعدت ویژه‌ی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان گردید.

در ادامه از کوی شهید احمدنیا در روستای خواچکین (دارای 30 خانوار) که فاقد آب شرب بهداشتی به‌دلیل عدم شبکه‌گذاری به طول 1200 متر می‌باشد بازدید به عمل آمده، همچنین با مراجعه به سایت اشکیک از نزدیک مشکلات منبع ذخیره‌ی آب آن روستا ملاحظه شده و دستورات لازم توسط مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان به مدیریت شرکت آب و فاضلاب شهرستان رشت داده شد.

محمدعلی فرامینی تاکید نمود : از فردا صبح باید با جدیت تمام کار این سایت و تعمیرات آن مورد بازبینی، کارشناسی و اقدام عاجل قرار گیرد، به گونه‌ای که مشکلات دستگاه حذف آهن، قطعات مورد نیاز تصفیه‌خانه و موتورخانه، منبع آب و شبکه‌گذاری به صورت اصولی و یکبار برای همیشه مرتفع گردد.

 در جریان بازدید از پمپاژ روستای لات کته‌سر به مسئله‌ی افت فشار آب، قبوض بالای آب بهای روستا و مشکلات آب شرب اشاره شده و به جهت برطرف کردن مشکل آب شرب این روستا و اصلاح تصفیه‌خانه برای روستای کته‌سر و لات قول مساعد همکاری به بخشدار خمام داده شد، همچنین به جهت رفع مشکل شیرهای تخلیه در دهستان چاپارخانه دستور ویژه‌ای خطاب به مدیریت شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان به جهت تامین شیر تخلیه‌ی آب در کوچه‌های چاپارخانه داده شده است.

محمدعلی فرامینی خواستار پرداخت آب بهای روستایی توسط مردم به شرکت آبفای روستایی شده و افزود : اگر مطالبات و آب بهای روستایی به موقع به شرکت  آب و فاضلاب پرداخت گردد، در نگهداری، اصلاح و کمک به تهیه‌ی ملزومات مورد نیاز جهت تجهیز دریغ نخواهد شد. وی در خصوص پیگیری تامین اعتبارات و راه اندازی دو سایت آبرسانی بیج و گوراب برای بودجه‌ی 93 از سوی مبادی ذیربط متذکر شده و خاطرنشان کرد : آماده‌ی هرگونه مساعدت به جهت برون‌رفت از مشکلات آب شرب روستاهای بخش خمام خواهد بود.


موضوع : اداره‌ی آب و فاضلاب، بخشداری
http://khna.ir/6412

دیدگاه شما چیست ؟!