خمام - از گرمخانه شهر خمام به منظور اسکان افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب بهره‌برداری شد
ویژه
شهردار خمام خبر داد :

از گرمخانه شهر خمام به منظور اسکان افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب بهره‌برداری شد

موسی فکور ظرفیت گرمخانه را تا سقف ۶ نفر اعلام نموده و یادآور شد : در حال حاضر شرایط اسکان ۴ نفر فراهم بوده و در صورت افزایش تعداد تمهیدات لازم برای در نظر گرفتن مکانی دیگر صورت می‌پذیرد.

دوشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ KHNA63274

واحد گرمخانه شهر خمام به منظور اسکان افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب ظهر امروز با حضور مسئولین بهره برداری شد.

شهردار خمام در گفتگو با خبرنگار خمام‌نیوز با اشاره به پیگیری‌ها در خصوص فرد کارتن‌خوابی که در پشت بازار شب را به صبح می‌رساند، عنوان کرد : پیرو موضوع سیاوش، از حضور چند فرد دیگر که شب‌ها را در خیابان می‌گذرانده و فضای مشخصی برای اسکان نداشتند مطلع شده و با توجه به سرمای زمستان تصمیم به احداث گرمخانه گرفته شد.
موسی فکور با بیان اینکه در حال حاضر نمازخانه‌ی پارک سردار جنگل «جنب میدان شورا» تجهیز گردیده و از آن به صورت دو منظوره استفاده می‌گردد، تصریح کرد : از مکان مذکور روزها به عنوان نمازخانه و شب‌ها به عنوان گرمخانه استفاده می‌شود و امکانات گرمایشی و استراحت فراهم گردیده تا افراد بی‌سرپناه بتوانند از ساعت ۲۱ تا ۸ صبح روز بعد به استراحت در گرمخانه بپردازند.
وی با بیان اینکه گرمخانه‌ی مذکور از حدود یک هفته‌ی گذشته آماده‌ی بهره برداری بوده و یکی از شهروندان ۲ شب است که در آن اسکان یافته، افزود : بعد از خروج افراد، صبح‌ها مرتب‌سازی و نظافت صورت گرفته و البته علاوه بر نگهبان برای نظارت و کنترل اوضاع، از نیروی انتظامی تقاضا گردیده تا گشت‌زنی‌های شبانه‌ی خود را به منظور نظارت در محدوده‌ی گرمخانه افزایش دهد.

این مسئول ظرفیت گرمخانه را تا سقف ۶ نفر اعلام نموده و یادآور شد : در حال حاضر شرایط اسکان ۴ نفر فراهم بوده و تمهیدات لازم در صورت افزایش تعداد برای در نظر گرفتن مکانی دیگر صورت می‌پذیرد.
به گفته‌ی وی، برای راه اندازی گرمخانه امکانات اولیه همانند لوله کشی، بخاری، روفرشی، بالش، پتو و … فراهم گردیده و گرمخانه با حداقل هزینه بهره برداری شده است.

فکور همچنین با اشاره به اینکه سیاوش «فرد کارتن‌خواب» در حال حاضر در واحد خدمات شهری خمام مشغول کار می‌باشد، خاطرنشان کرد : این فرد پیش‌تر به سامانکده‌ی رشت فرستاده شده بود، که در چند هفته‌ی اخیر شب‌ها در پارک کشاورز اسکان داشته و روزها در شهرداری به امور خدماتی می‌پردازد.


موضوع : پارک‌ها، در شهر، شهرداری، گزارش تصویری
http://khna.ir/63274

دیدگاه شما چیست ؟!