خمام - جلسه‌ی بررسی وضعیت آب‌گرفتگی خمام در دفتر شورای شهر برگزار شد
ویژه

جلسه‌ی بررسی وضعیت آب‌گرفتگی خمام در دفتر شورای شهر برگزار شد

لزوم کار علمی و به‌دور از احساس و با برنامه‌ریزی مهمترین رویکردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷ KHNA6325

جلسه‌ای تحت عنوان بررسی وضعیت و رسیدگی به مشکلات آب‌گرفتگی بخش خمام در مکان دفتر شورای اسلامی شهر خمام (اتاق 103 از ساختمان شهرداری)، به ریاست سیدمجتبی حسینی‌نسب و با حضور حسین ذاکر استقامتی (بخشدار)، علیرضا پورهادی (شهردار)، جلیل غیاثی و اسماعیل احمدنیا (اعضای شورای شهر)، حمید بامدادی (آبفای شهری)، محمدرضا عطایی‌فر (اداره‌ی آبیاری)، محمدرضا اکبرپور (خدمات شهری) و رامین احمدزاده (واحد عمران شهرداری) برگزار شد.

سیدمجتبی حسینی‌نسب ضمن اشاره به بارندگی شدید اخیر و مسئله‌ی آب‌گرفتگی کم‌سابقه، عنوان کرد : شرایط خاصی وجود دارد که لازم است ابعاد مسئله‌ی آب‌گرفتگی تشریح و بررسی گردیده، و با توجه به اوضاع و احوال موجود راه‌حلی اتخاذ گردد ؛ زیرا در صورت بروز مشکلات اینچنینی مجدد، پای منافع شهر در میان بوده و باید پاسخگو باشیم.

حسین ذاکر استقامتی نیز با تشکر از تمامی اعضای ستاد بحران، علی‌الخصوص بخش خدمات شهری که 72 ساعت بی‌وقفه مشغول خدمات رسانی بودند، افزود : نوع بارندگی و حجم آن بسیار بالا بوده، به‌گونه‌ای که بسیاری از روستاهای ما را درگیر کرده و در سطح شهر نیز همین اتفاق افتاده است. وی خاطرنشان کرد : کارهایی انجام شد، اما اینها به‌صورت تسکین دهنده بوده و مشکل باید به‌صورت ریشه‌ای حل شده و لزوم اعتبارات مطرح است. استقامتی با بیان اینکه اعتبارات باید از وزارت راهبردی تامین گردد، تصریح کرد : لزوم کار علمی، به‌دور از احساس و با برنامه‌ریزی مهمترین رویکردی است که باید در دستور کار قرار گرفته و در این خصوص به مشاور آبفا نیاز بوده تا این مسئله یکبار برای همیشه به‌صورت علمی و ریشه‌ای مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه حمید بامدادی، محمدرضا عطائی‌فر، محمدرضا اکبرپور، جلیل غیاثی و اسماعیل احمدنیا هریک به بیان نکته‌نظرات خود پرداخته و تصاویری از مناطق دچار آب‌گرفتگی نمایش داده شد.

  • همچنین مصوب گردید :
    • شهرداری با همکاری اداره‌ی آبیاری، با استفاده از دستگاه بیل موجود نسبت لایروبی انهار اقدام نماید.
    • بر لزوم آماده‌سازی کیسه‌های شنی برای بحران‌های احتمالی بعدی اقدام گردد.
    • به‌محض خارج شدن اگوها از حالت غرق‌آبی، اکیپ لایروبی آب و فاضلاب آماده به‌کار شده و اقدامات لازم صورت پذیرد.

موضوع : شورای شهر
http://khna.ir/6325

دیدگاه شما چیست ؟!