خمام - ۸۸ هکتار از اراضی کشاورزی کلاچاه اول با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان تجهیز و نوسازی می‌شود
در بازدید سرپرست فرمانداری رشت مطرح شد ؛

۸۸ هکتار از اراضی کشاورزی کلاچاه اول با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان تجهیز و نوسازی می‌شود

به گفته‌ی سرپرست فرمانداری رشت، ۱۹ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای تجهیز و نوسازی اراضی اختصاص یافته است.

شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ KHNA63216

سرپرست فرمانداری رشت صبح امروز در حاشیه‌ی بازدید از روند اجرای عملیات تجهیز و نوسازی اراضی در روستای کلاچاه اول، گفت : این طرح از مصوبات دولت در سال ۹۴ بود که به عنوان طرحی ارزشمند در شهرستان رشت اجرا می‌گردد.
سیدمحمد احمدی افزایش کمیت و کیفیت محصول و تعدیل قیمت تمام شده‌ی محصول را از مهمترین مزایای این‌طرح برشمرده و تصریح کرد : ۱۹ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.

ریاست جهاد کشاورزی شهرستان رشت نیز با بیان اینکه مساحت زیر کشت برنج در بخش خمام ۱۱ هزار و ۲۸۰ هکتار است، اظهار کرد : یکپارچه سازی اراضی در ۵۲۸ هکتار از سال ۷۳ تا سال گذشته صورت پذیرفته و این موضوع در ۸۸ هکتار از کلاچاه اول با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان در سال جاری در دست اجرا می‌باشد.
گودرز کمال‌پور مزایای این طرح را بالا رفتن راندمان آبیاری، استفاده از نیروی انسانی کمتر، افزایش مکانیزاسیون، اجرای کشت دوم، کاهش هزینه و افزایش کمی و کیفی محصول دانسته که به افزایش معیشت کشاورزان کمک می‌نماید.
به گفته‌ی وی، حدود ۶۱۶ هکتار از اراضی شالیزاری بخش خمام به احتساب ۸۸ هکتار مذکور تجهیز شده و ۱۴۰۰ هکتار دیگر در این‌بخش آماده‌ی مطالعه می‌باشد که یکپارچه سازی در سال آتی صورت می‌گیرد.


موضوع : در روستا، فرمانداری، گزارش تصویری
http://khna.ir/63216

دیدگاه شما چیست ؟!