خمام - آمار ثبت احوال از جمعیت بخش خمام ۶۱ الی ۶۴ هزار نفر است / بخش قابل توجهی از طلاق‌های ثبت شده متعلق به ساکنین این‌بخش نیست
ویژه
رئیس ثبت احوال خمام خبر داد :

آمار ثبت احوال از جمعیت بخش خمام ۶۱ الی ۶۴ هزار نفر است / بخش قابل توجهی از طلاق‌های ثبت شده متعلق به ساکنین این‌بخش نیست

حمیدرضا عباسی آخرین مهلت ثبت‌نام برای دریافت کارت ملی هوشمند را تا پایان سال جاری عنوان نمود.

چهارشنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰ KHNA63124

رئیس اداره ثبت احوال خمام با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۵,۱۲۳ فقره شناسنامه صادر گردیده، عنوان کرد : ۳۱۰ فقره برای افرادی که بنا به دلایلی شناسنامه خود را گم کرده‌اند صادر گردیده است.
حمیدرضا عباسی در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه ۵۰۲ نوزاد در مدت زمان مذکور متولد شده و برای آنان نیز شناسنامه صادر گردیده، تصریح کرد : ۳۶۹ نفر در این ۹ ماهه درگذشته‌اند، که برایشان گواهی فوت صادر نموده‌ایم.
به گفته‌ی وی، محمدابراهیم حقگوی خمامی متولد سال ۱۳۱۳ مسن‌ترین فردی است که سند آن در اداره‌ی ثبت احوال موجود بوده و در شهر خمام زندگی می‌کند.

بخش قابل توجهی از طلاق‌های ثبت شده در خمام متعلق به ساکنین بخش خمام نیست

این مسئول به ثبت ۳۷۴ فقره گواهی ازدواج و ۲۵۲ فقره گواهی طلاق از ابتدای سال تا پایان آذرماه امسال اشاره نموده و افزود : متاسفانه آمار ثبت طلاق در بخش خمام قابل توجه بوده، اما این آمار تنها مختص به مردم این‌بخش نبوده و شاهد آمار قابل توجهی از افراد هستیم که جهت حفظ آبرو و … از بخش‌ها و شهرهای دیگر جهت طلاق به خمام رجوع کرده و این مسئله باعث شده که آمار طلاق در این بخش همواره بالا باشد ؛ به عنوان مثال در فرودین‌ماه امسال ۱۸ طلاق در این بخش ثبت گردید که تنها ۵ فقره از آن مربوط به مردم خمام است یا در تیرماه ۳۰ طلاق ثبت گردیده که ۹ فقره از آن مربوط به خمام  می‌شود.
عباسی با بیان اینکه آمار طلاق در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به ۶ ماهه پایانی سال ۹۵ کاهش داشته، یادآور شد : رشد ازدواج همانند سال گذشته در بازه‌ی زمانی مذکور افزایش یافته است.

۵,۵۵۳ ثبت‌نام برای دریافت کارت ملی هوشمند و فعالسازی ۹,۱۲۶ فقره کارت در ۹ ماه نخست امسال

رئیس اداره ثبت احوال خمام به ثبت نام ۵,۵۵۳ نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند و فعالسازی ۹,۱۲۶ فقره کارت ملی هوشمند و تحویل آن به مردم در ۹ ماهه‌ی نخست امسال اشاره نموده و گفت : در ۶ ماهه‌ی نخست امسال ۱,۴۱۱ نفر با مراجعه به اداره ثبت‌ احوال اقدام به ثبت‌نام نموده و طی این مدت ۱۷۴ فقره کارت تحویل داده شد که آمار خوبی نبوده، اما با توجه به اطلاع رسانی و تبلیغات صورت گرفته در فاصله‌ی مهرماه تا آذرماه سال جاری ۲,۱۰۸ نفر برای ثبت‌نام مراجعه و ۲,۲۲۳ فقره کارت ملی هوشمند به مردم تحویل داده شد، که این آمار نشان ‌می‌دهد مردم به اهمیت این موضوع پی برده‌اند.
حمیدرضا عباسی به موضوع تعویض شناسنامه‌ها اشاره کرده و یادآور شد : اشخاصی که جهت ثبت‌نام کارت ملی هوشمند به اداره پست مراجعه کرده و به آنها گفته می‌شود عکس یا توضیحات شناسنامه‌‌هایشان دچار مشکل است بلافاصله باید به اداره ثبت احوال رجوع کرده و تشخیص لزوم تعویض شناسنامه را بر عهده‌ی کارشناسان ما بگذارند، چرا که بابت تعویض شناسنامه ملبغ ۲۵ هزار تومان دریافت می‌گردد که با توجه به شرایط اقتصادی کشورمان تمایل نداریم بی‌دلیل فشاری به مردم وارد شود.
وی، افزود : همچنین افرادی که مشکل شناسنامه‌هایشان مشهود است جهت دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام نکنند، زیرا در ادامه‌ی راه به مشکل برخورد نموده و پیامکی در این خصوص برای آنان ارسال می‌شود که باید برای رفع آن مشکل به اداره‌ی ثبت احوال رجوع گردد.

آخرین مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند تا پایان سال ۱۳۹۶ است

عباسی آخرین مهلت ثبت‌نام برای دریافت کارت ملی هوشمند را تا پایان سال جاری عنوان نموده و اذعان داشت : افرادی که دارای کارت ملی قدیمی بوده یا طی سال‌های ۸۰ الی ۸۹ کارت‌های خود را دریافت نموده‌اند، اعتبار کارت ملی آنها تا پایان سال ۹۶ خواهد بود و باید جهت اخد نوبت به دفاتر پیشخوان، کافی‌نت‌ها یا پایگاه اینترنتی www.ncr.ir رجوع و با توجه به الویت زمانی و مکانی جهت ثبت نام حضوری اقدام نمایند، که حضور فرد برای تکمیل ثبت‌نام الزامی می‌باشد.
رئیس ثبت احوال خمام با اشاره به اینکه سهمیه اداره ثبت احوال در روز برای ثبت نام کارت ملی هوشمند ۱۵ نفر است، افزود : مردم جهت ثبت‌نام علاوه بر ثبت احوال می‌توانند به اداره پست که سهمیه ثبت‌نامی آنان حدود ۱۰۰ نفر در روز می‌باشد مراجعه کنند.
وی هزینه‌ی ثبت‌نام کارت ملی هوشمند در ثبت احوال را ۲۰ هزار تومان عنوان کرده و یادآور شد : مابقی هزینه‌ها بر اساس نرخ مصوب در اداره‌ی پست دریافت می‌گردد.
به گفته‌ی این مسئول، در آینده ممکن است دریافت یارانه نقدی خانوارها منوط به داشتن کارت ملی هوشمند بوده و برخی از خدمات اجتماعی از سال آینده در صورت نداشتن کارت ملی هوشمند میسر نباشد، که موضوع ارائه‌ی خدمات در بانک‌ها به صورت پایلوت در تهران منوط به ارائه‌ی کارت ملی هوشمند گردیده است.
وی پروسه‌ی کلی ثبت نام تا صدور و دریافت کارت ملی هوشمند را حداکثر یک‌ماه دانسته و افزود : جهت دریافت کارت ملی هوشمند پیامکی به شماره‌ تماس افراد ارسال شده و از زمان و مکان تحویل کارت مطلع خواهند شد.

جمعیت بخش خمام بر اساس آمار اداره‌ی ثبت احوال بین ۶۱ الی ۶۴ هزار نفر است

حمیدرضا عباسی به موضوع تشابه اداره‌ی ثبت احوال با اداره‌ی آمار اشاره کرده و گفت : همواره به دلیل شباهت این دو اداره به هنگام انتخابات یا مناسبت‌های مختلف از ما اطلاعات جمعیتی بخش را به صورت تفکیک شده خواستار می‌گردند که این آمار در اختیار ما نبوده و باید برای دریافت اطلاعات به مرکز آمار و اطلاعات کشور رجوع گردد.
وی با بیان اینکه آمار جمعیتی هیچگاه دقیق نبوده است، عنوان کرد : جمعیت بخش خمام بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن ۵۴,۸۶۰ نفر اعلام شده، اما آمار اداره ثبت احوال بین ۶۱ الی ۶۴ هزار نفر است.
به گفته‌ی وی، اداره ثبت احوال دارای طرح پوشش و شبکه‌ی «اعلام» بوده و دهیاران، شوراهای اسلامی روستا، خانه‌های بهداشت، هیئت امناء مساجد و آرامستان‌ها جزء شبکه «اعلام» هستند که با حمایت‌های بخشدار خمام در مدت یکسال و ۶ ماه اخیر همکاری خوبی بین ما و شبکه‌ی مذکور صورت گرفته که این همکاری شایسته تقدیر است، زیرا فوت شدن افراد در روستاها به موقع و در بازه‌ی زمانی کمتر از ۱۰ روز توسط دهیاران به ما اطلاع‌رسانی شده و ضمن اینکه این اطلاع‌رسانی منافع مادی در برندارد، تنها شامل منافع معنوی برای این بخش خواهد بود که آمار به درستی گردآوری می‌شود تا به عنوان مثال یارانه به یک فرد متوفی تعلق نگیرد و یا اگر ولادت به موقع ثبت نشود ممکن است شخص از دریافت یارانه محروم گردد ؛ هرچند بیمارستان‌ها نیز همکاری لازم را در خصوص آمار تولد کودکان با ما داشته‌اند.

در پایان ریاست اداره ثبت احوال خمام با تقدیر از تلاش‌های خمام‌نیوز برای پوشش و انعکاس اخبار و رویدادهای بخش خمام، خاطرنشان کرد : هر روز در چند نوبت از خمام‌نیوز به جهت پیگیری اخبار بخش خمام بازدید نموده و خوشبختانه این رسانه تاکنون توانسته است به دور از هرگونه حاشیه و جناح‌بندی سیاسی اخبار درست و صحیح را در اختیار مردم بخش قرار داده و به رسالت اصلی خود که اطلاع‌رسانی است به ایده‌آل‌ترین شکل ممکن بپردازد.


موضوع : ثبت احوال، مصاحبه‌ها
http://khna.ir/63124

دیدگاه شما چیست ؟!