خمام - دستگیری ۴۱ قاچاقچی و کشف بیش‌از ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر در ۸ ماهه نخست امسال
ویژه
فرمانده انتظامی خمام مطرح کرد :

دستگیری ۴۱ قاچاقچی و کشف بیش‌از ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر در ۸ ماهه نخست امسال

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رشت در سالن کنفرانس بخشداری خمام برگزار شد.

سه شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹ KHNA61659

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رشت روز گذشته در سالن کنفرانس بخشداری خمام برگزار شد.

فرمانده انتظامی بخش خمام در این جلسه با ارائه‌ی آماری از کشفیات، عنوان کرد : ۴۰۸ گرم تریاک، ۱۴۵ گرم شیره‌ی تریاک، ۱۸۸ گرم سوخته‌ی تریاک، ۲۶۵ گرم هروئین، ۹۷۴ گرم شیشه، ۳ کیلو و ۶۰۰ گرم گراس و همچنین ۱۹ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش در ۸ ماهه‌ی نخست امسال توسط نیروی انتظامی این‌بخش کشف و ضبط گردیده است.
سرگرد محمد مجرد با بیان این اینکه آمار کشفیات بیش‌از ۴۹۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته، ادامه داد : آمار ذکر شده مجزا از آمار مربوط به عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر یا عملیات‌های مشترک است.
وی، افزود : آمار دستگیری معتادان و قاچاقچیان نیز در ۸ ماهه‌ی نخست امسال به ترتیب ۹۶ و ۴۱ نفر بوده که در سال گذشته ۴۸ نفر معتاد و ۱۲ نفر قاچاقچی توسط نیروی انتظامی بخش خمام دستگیر شده بود.
این مسئول به تحویل حدود ۳۷ نفر به مراکز ترک اعتیاد اشاره کرده و اذعان داشت : فارغ از مشکلات موجود برای دستگیری افراد، نگهداری معتادان در کمپ‌ها هزینه‌هایی به همراه دارد که در این رابطه کمیته امداد و برخی از دهیاری‌ها به صورت موردی حمایت‌هایی صورت داده‌اند.

بخشدار خمام در بخش دیگری از این جلسه موضوع روشنایی کم پارک‌ها را مشکلی مهم برشمرده و عنوان کرد : تاریکی پارک‌ها و وجود فضاهایی همچون ساختمان‌های مخروبه و نیمه‌کاره شمار افراد معتاد را در بخش خمام بیشتر نموده، که این موضوع به خمام که به عنوان یک بخش توریستی تلقی می‌گردد، چهره‌ی خوبی نمی‌بخشد.
علیرضا مسچیان با تاکید بر لزوم افزایش ضریب امنیتی و رسیدگی به مشکل پارک‌ها که به محلی برای تجمع معتادان در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز بدل گردیده، افزود : این موضوع به‌عنوان یک نگرانی بارها از جانب مردم به ما منعکس گردیده است، که انتظار می‌رود نگاهی ویژه به این مشکل در بخش خمام صورت پذیرد.

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان رشت نیز با تاکید بر لزوم رصد بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهرستان و بخش‌ها توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر، گفت : مشکلاتی در حوزه قضایی وجود دارد که ان‌شاالله در جلسات آینده با حضور این عزیزان مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
علی وارسته، افزود : همچنین در بحث روشنایی معابر و پارک‌ها باید توجه ویژه‌ای صورت گرفته و البته در بحث قطعی برق، اداره‌ی برق به هیچ عنوان مجاز به قطع برق اماکن عمومی، پارک‌ها، محلات و … به دلیل بدهی نمی‌باشد.
این مسئول ایجاد تیمی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، پلیس اماکن و پلیس مبارزه با مواد مخدر برای سرکشی از عطاری‌ها برای تخلفات احتمالی را از جمله مصوبات جلسه برشمرده و یادآور شد : گشت‌های تلفیقی متشکل از جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی زیر نظر بخشداران می‌بایست از گلخانه‌ها و اماکنی که ممکن است به کشت خشخاش و … مبادرت ورزند بازدیدهای سرزده نموده و البته لازم است دهیاری‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز در روستاها با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند.
وارسته به دریافت گزارشاتی مبنی بر فعالیت بدون مجوز و غیرقانونی برخی کمپ‌ها در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت : بهزیستی در این خصوص ورود نموده و کمپ‌های غیرمجاز که گاهاً با هزینه‌های بسیار کم مشغول فعالیت هستند پلمب خواهند شد.
به گفته‌ی این مسئول، اعتیاد به عنوان یکی از بزرگترین ناهنجاری‌های اجتماعی، خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده و همه‌ی دستگاه‌ها باید برای پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر ورود نمایند ؛ همچنین موضوع فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی از اهمیت بالایی برخوردار است.


موضوع : بخشداری، گزارش تصویری
http://khna.ir/61659

دیدگاه شما چیست ؟!