خمام - تیم زوفا در نخستین رویداد تسهیلگری و کارآفرینی روستایی به مقام دوم دست یافت / حضور ۲ خمامی در ترکیب تیم زوفا
با ارائه طرح خشک‌کن مواد غذایی و گیاهان ؛

تیم زوفا در نخستین رویداد تسهیلگری و کارآفرینی روستایی به مقام دوم دست یافت / حضور ۲ خمامی در ترکیب تیم زوفا

تیم زوفا با حضور کمال ملائی «دهیار دهنه‌سر شیجان» و جواد افکنده «دهیار فشتکه اول» در ترکیب تیم با طرح خشک‌کن مواد غذایی و گیاهان به مقام دوم دست یافت.

شنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ KHNA61621

نخستین رویداد تسهیلگری و کارآفرینی روستایی تتکا جهت حمایت و راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپای روستایی در سالن همایش محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان برگزار شد.

تتکا با حمایت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری گیلان ایجاد و در آن سعی شده تا از تمامی ظرفیت‌ها و منابع موجود در روستا بهره‌گیری کند.
طراحی هدفمند کسب‌وکار روستاییان، زمینه‌سازی راه‌اندازی مشاغل خانگی، آموزش کارآفرینی و آماده‌سازی محیط اجتماعی و اقتصادی روستاهایی به‌منظور جذب نیروی انسانی جوان، راهکار اصلی در توسعه پایدار جوامع روستایی است.

این همایش با ۱۲ محور گردشگری روستایی، سلامت، بهداشت و تغذیه، کشاورزی، شیلات و دام‌پروری، توسعه خدمات فناورانه روستایی، صنایع‌دستی و تولیدات بومی و محلی، آموزش و انتقال مهارت‌های مجازی، پسماند، منابع طبیعی و محیط ‌زیست، بازاریابی و فروش محصولات روستایی، صنایع تبدیلی و تکمیلی روستا، کارآفرینی در انرژی‌های نو و تجدید پذیر روستایی و اشتغال روستایی، نظم و امنیت اجتماعی برگزار و ۸۲ شرکت‌کننده نیز در آن طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه کردند.

در اختتامیه نخستین رویداد تسهیلگری و کارآفرینی روستایی رشت ۳ تیم نیلوفر آبی با عنوان تولید خمیر کاغذ از گیاهان مهاجم مانند ازولا و سنبل آبی، تیم زوفا با حضور کمال ملائی «دهیار دهنه‌سر شیجان» و جواد افکنده «دهیار فشتکه اول» در ترکیب تیم با طرح خشک‌کن مواد غذایی و گیاهان و همچنین تیم گیل‌دوز با طرح تزیین لباس‌های موجود به‌وسیله بافت‌ها و دوخت‌های سنتی به ترتیب اول تا سوم شدند و موردحمایت معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های گیلان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، مرکز تسهیلگری توانمندسازی و کارآفرینی روستایی تتکا با محوریت بر آموزش، پژوهش، پرورش، مشاوره و ترویج در حوزه‌های توانمندسازی، تسهیلگری، کارآفرینی، فناوری، تجاری‌سازی، بهبود و ساماندهی کسب‌وکارهای روستایی ایجاد شده است.


موضوع : مسابقات
http://khna.ir/61621

دیدگاه شما چیست ؟!