خمام - نجات جان نوجوان معلول ذهنی پس‌از دست و پنجه با مرگ در خانه‌ای مخروبه
ویژه
در گورابجیر صحرا به وقوع پیوست؛

نجات جان نوجوان معلول ذهنی پس‌از دست و پنجه با مرگ در خانه‌ای مخروبه

نوجوان حدوداً ۱۶ ساله‌ای که از مشکل معلولیت ذهنی و جسمی رنج می‌برد، از خانه‌ای مخروبه در روستای گورابجیر صحرا به مرکز توانبخشی معلولان ذهنی حکمت رشت منتقل شد.

پنج شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰:۰۹ KHNA61399

نوجوان حدوداً ۱۶ ساله‌ای که از مشکل معلولیت ذهنی و جسمی رنج می‌برد، از خانه‌ای مخروبه در روستای گورابجیر صحرا به مرکز توانبخشی معلولان ذهنی حکمت رشت منتقل شد.

یکی از شهروندان خمامی با بیان اینکه حدود یک‌هفته قبل در مراجعه به خانه‌ی یکی از دوستان در روستای گورابجیر صحرا به صورت تصادفی از حضور نوجوانی معلول در خانه‌ای مخروبه مطلع شدم، عنوان کرد : این پسر نوجوان حدوداً ۱۶ ساله از معلولیت ذهنی و جسمی رنج برده و در خانه‌ای مخروبه به تنهایی زندگی می‌کرد.
به گفته‌ی وی، مادر این نوجوان در قید حیات نبود و پدرش گرفتار اعتیاد بوده و با او زندگی نمی‌کرد.
این شهروند با بیان اینکه اقوام این‌نوجوان که از او برای مدتی نگهداری کرده‌اند به دلایلی از عهده‌ی مخارج نگهداری وی بر نیامده و ۳ ماه قبل او را در خانه‌ی سابق پدری‌اش که مخروبه بود و وضعیت نامناسبی داشته رها کرده‌اند، تصریح کرد : وضعیت به گونه‌ای نامناسب بود که آب حاصل از بارش باران این‌نوجوان را احاطه کرده و با مرگ به دلیل مواجهه با گرسنگی و سرما دست و پنجه نرم می‌کرد.
وی زنده ماندن این نوجوان معلول ذهنی را لطف خداوند قلمداد کرده و ادامه داد : از طریق بهزیستی رشت، انزلی و حسن‌رود پیگیری‌های مختلفی صورت گرفت، اما در کمال تعجب پیگیری‌ها نتیجه‌ای در بر نداشت، که در نهایت با مراجعه به بخشداری خمام خواستار پیگیری موضوع نوجوان بی‌سرپناه و بی‌سرپرست شده، که حکم بی‌سرپرستی وی با پیگیری بخشدار از طریق دادگستری صادر شد و با کمک بهزیستی رشت و اورژانس اجتماعی ۱۲۳ این نوجوان به مرکز توانبخشی معلولان ذهنی حکمت منتقل گردید.

این‌شهروند انسان‌دوست در گفتگو با خمام‌نیوز به بازدید روز گذشته‌ی خود از مرکز حکمت اشاره نموده و خاطرنشان کرد : در حال حاضر وضعیت این  نوجوان امیدوار کننده بوده و مقرر گردیده تا هزینه‌ی نگهداری وی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) خمام و دهیاری گورابجیر صحرا تقبل گردد.


۱ دیدگاه

  • مهدی در مورخ 1396/09/09 - 16:12 می‌نویسد :

    اقای سید رضا سید پور خدا پدرت رو بیامرزه که در این راه حرکت کردی