خمام - وکیل پدر اهورا: خواسته‌ی موکلم اعدام در ملا عام است / متهم: کودک آزاری را قبول ندارم
در جلسه رسیدگی به پرونده کودک خمامی ؛

وکیل پدر اهورا: خواسته‌ی موکلم اعدام در ملا عام است / متهم: کودک آزاری را قبول ندارم

اولین جلسه از رسیدگی به پرونده‌ی قتل اهورا «کودک ۲.۵ ساله خمامی» امروز در دادگاه کیفری یک استان گیلان برگزار شد.

چهارشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ KHNA61377

اولین جلسه از رسیدگی به پرونده‌ی قتل اهورا «کودک ۲.۵ ساله خمامی» امروز در دادگاه کیفری یک استان گیلان برگزار شد.
پس از قرائت متن کیفرخواست توسط نماینده دادستان، پدر اهورا از دادگاه تقاضای قصاص می‌کند و می‌گوید : تا طناب دار را به گردن متهم نیاندازم آرام نمی‌شوم و چیزی جز این نمی‌خواهم. 
وکیل مادر اهورا در غیاب موکلش که موجب تعجب رئیس دادگاه گردیده بود، به نمایندگی از سوی موکلش قصاص متهم را درخواست می‌کند.

فرد متهم به قتل عمد، کودک آزاری و شرب خمر به دفاع از خود پرداخته و اظهار می‌کند که اعترافات پیشین او تحت شکنجه از او گرفته شده است. وی ادامه می‌دهد : چگونه ممکن است طی مدت ۲ هفته هم دست اهورا را بسوزانم و هم به او تجاوز کنم؟ یعنی از انسانیت چیزی نفهمیده‌ام؟ به غیر از من کسی دیگری در آن خانه نبوده؟ چرا مادر او متوجه این رفتارها نشده است؟
او به قاضی دادگاه می‌گوید که کودک آزاری را قبول ندارد و خود صاحب دختر کوچکی است، اما شرب خمر را قبول دارد.
در حالی که ترس و اضطراب چهره‌ی متهم را در برگرفته بود، در ادامه پرسش‌های قاضی بیان می‌کند : ۸ شبانه روز مرا کتک زدند، ۳ روز اول به من آب ندادند و حتی اجازه ندادند خودم اعتراف را بنویسم و فقط اثر انگشت و امضا از من گرفتند. کف پایم را با لوله می‌زدند و سپس پای مرا در آب سرد می‌گذاشتند و بعد از آن می‌گفتند راه برو ؛ حتی در بازسازی صحنه‌ی قتل مرا در اتاق کناری کتک زدند.
متهم ادامه می‌دهد : شاهد دارم که آن خانم به من گفت فرار کن ؛ نمی‌خواهم گناه کسی را بشویم، اما مادر اهورا هر روز جلوی نمایشگاه به دنبال من می‌آمد.

نماینده دادستان اظهارات متهم را کذب خواند و دست خط متهم را به رئیس دادگاه نشان می‌دهد، که متهم در این مورد اذعان می‌دارد با ترس و تحت فشار اعترافات اولیه را نوشته است.‌ ‌
در ادامه نماینده دادستان، صورت جلسه‌ی دیگری را با دست خط متهم ارائه می‌دهد و متهم در ادامه دفاعیات خود درباره‌ی بازجویی روز اول، می‌گوید : خالکوبی‌های بدن مرا دیدند و گفتند شیطان پرست هستی.
ناپدری اهورا به رابطه خوب بین خود، اهورا و دخترش اشاره کرد و تصریح کرد : با این وزن چگونه می‌توانم به کودک تجاوز کنم؟ کودک آسیب خواهد دید.
وی در ادامه‌ی دفاعیات خود، کبودی‌های بدن اهورا را ناشی از شیطنت‌های کودکانه او می‌داند و می‌گوید : یعنی در مدت ۲ هفته کودک را تا این حد کتک زده‌ام ؟!
همچنین درخصوص شرب خمر به قاضی دادگاه توضیح می‌دهد که به همراه مادر اهورا و چند نفر دیگر به استعمال مشروبات الکلی می‌پرداختند.

در ادامه نماینده دادستان با کسب اجازه از دادگاه، گفته‌های متهم را متفاوت با آنچه پزشکی قانونی اظهار داشته عنوان می‌کند و می‌گوید که طبق گفته پزشکی قانونی، ضربات شدید منجر به خونریزی و درنهایت قتل او شده است.

وکیل پدر اهورا در حاشیه‌ی این جلسه، بیان کرد : متهم در جلسه دادگاه سعی در انکار اتهامات خود داشت و ادعا می‌کرد که اعترافات وی تحت فشار بوده است، اما تمام شواهد و نظریات موجود در پرونده خلاف این را به وضوح ثابت می‌کند و چیزی نیست که بتوان آن را انکار کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد : متهم در قسمتی از جلسه دادگاه در خصوص نحوه قتل اهورا مدعی شد که یک ضربه به او زده است و منکر قتل شد، این در حالی است که نظریه پزشکی قانونی ثابت می‌کند چند ضربه به سر اهورا وارد شده است.
بهروز عزیزی‌فرد در خصوص آخرین وضعیت شکایت از مادر اهورا، گفت : اتهامات وی به صورت جداگانه در حال رسیدگی بوده ؛ همچنین قطعاً خواسته‌ی پدر اهورا اعدام در ملا عام متهم پرونده است.

در پایان متهم پیش‌از ختم دادرسی، درخواست تحقیق بیشتر را در خصوص رابطه‌ی او و اهورا از همسایه‌ها نمود.

گفتنی‌است، روز ۲۲ مهرماه سال جاری جنایت هولناکی در شهر رشت رقم خورد که بار دیگر نه تنها رشت، بلکه کل کشور را در حیرت و اندوه فرو برد. در این جنایت کودک ۲.۵ ساله‌ای به نام اهورا توسط ناپدری خود در لاکانی رشت پس از تجاوز، با کوبیدن سر وی به دیوار به قتل رسید.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ۲۶ مهرماه در گفت‌وگویی با اشاره به وقوع یک فقره کودک آزاری منجر به قتل در رشت، گفته بود : طبق نظریه پزشکی قانونی علت تامه فوت خونریزی مغزی گزارش شده است.
حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا همچنین ۷ آبان‌ماه از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده قتل اهورا به دادگاه خبر داده و با اشاره به دریافت نظریه نهایی پزشکی قانونی، تصریح کرده بود : این پرونده پس از طی مراحل قانونی در دادسرا با صدور کیفرخواست کودک آزاری و قتل عمد به دادگاه کیفری یک استان ارسال شده است.


موضوع : دادگستری، قتل
برگرفته از : خزر آنلاین
http://khna.ir/61377

دیدگاه شما چیست ؟!