خمام - مدارس حاشیه راه‌های برون شهری و روستایی در دو بخش فیزیکی و آموزشی ایمن‌سازی می‌شوند
نازک‌کار در مدرسه شهید بصارتی چوکام :

مدارس حاشیه راه‌های برون شهری و روستایی در دو بخش فیزیکی و آموزشی ایمن‌سازی می‌شوند

به گفته‌ی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، اولویت ها برای اجرای طرح های ایمن سازی مدارس براساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می شود.

سه شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ KHNA60998

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان روز گذشته در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی و ترویجی فرهنگ ایمنی و ترافیک که به مناسبت یادبود قربانیان سوانح ترافیکی در مدرسه شهید بصارتی چوکام برگزار شد، گفت : به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، ۹۵ باب از مدارس حاشیه راه های برون شهری و روستایی در دو بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال های گذشته ایمن سازی می شوند.
وی هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان برشمرد و تصریح کرد : اولویت ها برای اجرای طرح های ایمن سازی مدارس براساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می شود.
این مقام مسئول، با بیان اینکه قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش آموزان را تهدید می‌کند، عنوان کرد : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.
محمدرضا نازک کار، خاطرنشان کرد : در بخش نرم افزاری، دانش آموزان نحوه صحیح تردد در شرایط مختلف جوی، نحوه پیاده و سوار شدن سرویس مدارس، نحوه صحیح استفاده از دوچرخه و تشخیص علائم و … را یاد گرفته و در بخش فیزیکی نیز حاشیه مدارس را با نصب علائم ترافیکی ایمن سازی می کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، در خصوص اثربخشی اجرای طرح مذکور، یادآور شد : با اجرای موفقیت آمیز این طرح در مدارس حاشیه راه های گیلان در سال های گذشته، خوشبختانه تعداد تصادفات در مناطق تحت پوشش طرح در رده سنی دانش آموزان به صفر رسیده است.


موضوع : راه و شهرسازی، مدارس
منبع : ایسنا
http://khna.ir/60998

دیدگاه شما چیست ؟!