خمام - تبلور مهرورزی و نوع‌دوستی در خمام / کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان ارسال شد
ویژه
حضور صدها خمامی در ایستگاه جمعیت نو اندیشان ؛

تبلور مهرورزی و نوع‌دوستی در خمام / کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان ارسال شد

پایگاه موقتی به صورت شبانه‌روزی به منظور دریافت کمک‌های غیرنقدی توسط جمعیت نو اندیشان خمام دایر گردید و در نهایت کمک‌های مردمی از طریق ۱۳ خودروی نیسان وانت برای توزیع بین زلزله‌زدگان ارسال شد.

چهارشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸ KHNA60716

زلزله‌ای به بزرگی ۷٫۳ ریشتر شامگاه یکشنبه استان کرمانشاه و بخش‌هایی از غرب ایران را لرزاند ؛ شدت این زمین‌لرزه به حدی بود که در اغلب نقاط کشور از جمله خمام احساس شد. این زمین‌لرزه در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه روی داد و در ادامه زمین‌لرزه‌هایی به بزرگی ۴٫۶ و ۴ ریشتر غرب کشور را لرزاند و پس‌لرزه‌های این زمین‌لرزه ادامه داشت، تا جایی که شمار آن بیش‌از ۲۹۰ مرتبه عنوان شده است.

جان باختن صدها و یا شاید بیش‌از هزار نفر از هموطنان و مجروح شدن چندین هزار نفر موجب شد تا مردم مهرورز و نوع‌دوست بخش خمام برای کمک به زلزله زدگان پیش‌قدم شده و نسبت به جمع آوری و اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود متشکل از چادر، پتو، بالش، لوازم گرمایشی، آب معدنی، کنسرو، آذوقه، لباس گرم، کفش، کلاه، دستکش، جوراب، وسایل بهداشتی زنان و کودکان، شیر خشک، داروهای ضروری و … اقدام نمایند.

پایگاهی شبانه‌روزی به صورت موقت و به منظور دریافت کمک‌های غیرنقدی پیش‌ازظهر روز سه‌شنبه توسط جمعیت نو اندیشان خمام با مشارکت بخشداری خمام جنب این‌اداره دایر گردید تا طی ۲۴ ساعت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی مبادرت ورزد، اما به دلیل استقبال بی‌نظیر صدها نفر از شهروندان خمامی ۳۲ ساعت برپا ماند و در نهایت کمک‌های جمع‌آوری شده توسط بخشداری خمام از طریق ۱۳ خودروی وانت برای توزیع بین زلزله‌زدگان ارسال گردید.

گروه‌ها و اقشار مختلف دیگر نیز هر یک به سهم خود در این امر مشارکت داشته، تا جایی که بازاریان و کسبه، فعالان اجتماعی، ورزشکاران، بسیجیان، روحانیون، رسانه‌ها و … به صورت جهادی به این امر خیر ملحق شده و در مجموع ده‌ها خودروی حامل کمک‌های مردمی به دست جمعیت هلال احمر رسیده است.

برپایی چادر هلال احمر در مرکز شهر، ارسال ۱۰۰۰ عدد پتو توسط کمیته امداد خمام و پخت هزاران عدد نان توسط نانوایان خمامی از دیگر اقداماتی بود که در بخش خمام رقم خورد و البته بخشداری، سپاه ناحیه مقداد، کمیته امداد، شهرداری، دهیاران و شوراهای اسلامی برای تسهیل امر کمک‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی نقش مهمی داشته و اختصاص ۱ روز از حقوق شهردار و کارکنان شهرداری به صورت داوطلبانه برای کمک به زلزله زدگان از جمله خبرهای دلگرم کننده بود.

شایان ذکر است، شهروندان خمامی با توجه به جان باختن، مصدوم و بی‌سرپناه شدن تعداد زیادی از هموطنان می‌توانند همچنان کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه، پارسیان، شهر و آینده یا کدهای پرداخت موبایلی #۱۱۲*۳*۷۴۱* و #۷۲۴* به زلزله زدگان غرب کشور اختصاص دهند.


دیدگاه شما چیست ؟!