خمام - شفقی: اختصاص ۲.۲ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری در سال ۹۶ / پورهادی: از اعتماد شورای سوم و چهارم تشکر می‌کنم / فکور: برای خدمت آمده‌ام
ویژه
در مراسم تودیع و معارفه شهردار ؛

شفقی: اختصاص ۲.۲ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری در سال ۹۶ / پورهادی: از اعتماد شورای سوم و چهارم تشکر می‌کنم / فکور: برای خدمت آمده‌ام

شهردار جدید خمام با بیان اینکه خمام مردمان بزرگی دارد، گفت : برای حل مشکلات مردم نیازی به نگاه‌های سیاسی نداریم.

یکشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ KHNA59797

مراسم تودیع و معارفه شهردار خمام پیش‌ازظهر امروز با حضور مردم و مسئولین در کانون شهید حق‌شناس برگزار شد.

سیدرضی مودب‌پور با بیان اینکه شورا در دیدگاه امام خمینی (ره) اهمیت ویژه‌ای داشته و ایشان معتقد بوده‌اند که با تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا و دادن حق تصمیم گیری به مردم می‌توان کشور را اداره نمود، عنوان کرد : در بحث انتخاب شهردار دو نوع انتخاب مستقیم و واسطه‌ای وجود دارد که در ایران به صورت واسطه‌ای عمل میشود، یعنی مردم اعضای شورا را انتخاب کرده و اعضای شورا که منتخبین مردم هستند نسبت به انتخاب شهردار مبادرت می‌ورزند، اما در برخی کشورهای خارجی مردم مستقیماً شهردار را انتخاب می‌کنند که هر یک در جای خود نکات مثبتی دارد، اما مدیریت واحد شهری در ایران حلقه‌ی مفقوده‌ای است که باید جایگاه خود را یافته و این موضوع می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک نماید.

ریاست شورا : شهردار جدید بنیان اقتصادی شهر را ارتقاء دهد

ریاست شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به جوادی، چمساز، خوبانی، پارسایی، شریفی، موسوی و در نهایت پورهادی به عنوان شهرداران اسبق شهر خمام از زحمات آنان تشکر کرد و با بیان اینکه حالا موسی فکور با رای منتخبین مردم در شورای شهر به عنوان شهردار جدید انتخاب شده، افزود : فکور دارای رزومه، تجارب و سوابق کاری بسیاری است که می‌تواند برای خمام مثمر ثمر واقع شود.
به گفته‌ی وی، ۱۸ سال با رای مردم به عنوان نماینده در بدنه‌ی شورا حضور دارم و از شهردار جدید انتظار می‌رود بنیان اقتصادی شهر را ارتقاء داده، نظم را در شهرداری بهبود بخشیده و تعامل لازم را با مردم در چارچوب قانون داشته باشند، که در نهایت امیدواریم با استفاده از تجربیات ایشان بتوانیم روزهای خوبی را برای شهر خمام رقم بزنیم.

شهردار اسبق : از اعتبارات بخشی برخوردار بوده، اما خدمات شهرستانی ارائه میشد

شهردار اسبق خمام با تقدیر از اعضای شورای سوم و چهارم به منظور اعتمادی که به وی داشته‌اند، عنوان کرد : حدود ۵ سال عهده‌دار مسئولیت شهرداری خمام و در خدمت مردم این‌شهر بوده‌ام ؛ شهری با تراکم جمعیت ۱۷ هزار نفر طبق سرشماری ۱۳۹۰ و بیش‌از ۲۰ هزار نفر طبق سرشماری اخیر که از اعتبارات بخشی برخوردار بود، اما در واقع خدمات شهرستانی ارائه میشد.
علیرضا پورهادی با بیان اینکه با تلاش‌های اعضای شورا و پرسنل شهرداری توانستیم چالشی که در مدیریت شهری وجود داشت را کاهش دهیم، ضمن تبریک به موسی فکور برای انتخاب به عنوان شهردار تصریح کرد : پروژه‌های عمرانی متعددی در طول ۵ سال اجرا گردید، اما پیگیری مسائلی همچون میدان خروجی شهر (سمت انزلی)، پروژه بازگشایی خیابان ۱۸ متری و بحث شهرستان شدن باید با دستان توانمند شهردار جدید پیگیری گردد.

فرماندار : بیش‌از ۲.۲ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۶ برای شهرداری خمام اختصاص یافته است

فرماندار شهرستان رشت با تقدیر از زحمات علیرضا پورهادی «شهردار اسبق»، ابراهیم رنجبر «سرپرست شهرداری»، جلیل غیاثی و علی‌اصغر امیری «اعضای اسبق شورا» و تبریک به موسی فکور برای تصدی بر سمت شهردار، ابراز امیدواری کرد که از تجارب علیرضا پورهادی استفاده شده و پورهادی کمک حال شهردار جدید باشد.
سیروس شفقی با بیان اینکه فکور در عرصه‌های مختلف کار کرده و تجارب مختلفی اندوخته است، عنوان کرد : یقیناً باید از این تجربیات در محل جدید خدمت به کار گرفته شود تا در پایان خدمت با سر افرازی بتواند خمام را ترک نماید.
این مسئول کسب رضایت خداوند متعال و مردم را با اهمیت دانسته و تصریح کرد : سعی می‌کنیم حمایت‌های خود را بیشتر نماییم و کمکی برای مخارج بالای شهر داشته باشیم، چرا که دولت وظیفه دارد زیرساخت‌های لازم را برای شهرستان‌ها، بخش‌ها، شهرها و روستاها فراهم نماید.
به گفته‌ی وی، شهردار جدید خمام باید برنامه‌های مطالعه شده و مدون داشته و ارائه نماید.
شفقی با اشاره به در نظر گرفتن ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بخش خمام و ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان اعتبار برای شهرداری خمام در سال ۹۶، گفت : اعتبار نسبت به سال گذشته ۲ برابر گردیده و ان‌شاالله با تخصیص‌های مناسب و فعالیت و نظارت مطلوب می‌توان گام‌های موثری برای خمام برداشت، که البته این اعتبار در سال ۹۵ به میزان ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای بخش و ۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان برای شهر بوده است.
فرماندار رشت، خاطرنشان کرد : به واسطه‌ی توانمندی‌هایی که در خمام مشاهده می‌کنیم در کنار شهرداری و شورای شهر خواهیم بود تا بتوانیم با کمک یکدیگر نسبت به رفع مشکلات گام برداریم.

شهردار جدید : برای حل مشکلات مردم نیازی به نگاه‌های سیاسی نداریم

شهردار جدید خمام با تقدیر از اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر خمام در دوره پنجم ابراز امیدواری کرد تا با کمک و همراهی یکدیگر قدم‌های مثبتی برای خمام برداشته شود.
موسی فکور با بیان اینکه رقابت‌های انتخاباتی به پایان رسیده و دوره‌ی رفاقت آغاز گردیده است، تصریح کرد : همه باید در کنار یکدیگر بوده، چرا که مردم از ما خدمت می‌خواهند.
به گفته‌ی وی، خدمت واژه‌ی مقدسی است و در عمل باید خدمت‌گذاری ما به مردم تجلی پیدا کند.
شهردار خمام ایجاد شکاف بین مردم و مسئولیت را هدف دشمن عنوان کرده و گفت : هر کدام از ما به عنوان مدیر یا مسئول گامی برای مردم برداشته و دل مردم را راضی نماییم در حقیقت جهاد کرده‌ایم.
به گفته‌ی فکور، باید در کنار یکدیگر و ضمن کنار گذاشتن همه‌ی نگاه‌های سیاسی و سلیقه‌ای فقط و فقط به فکر خدمت به مردم باشیم، چرا که برای حل مشکلات مردم نیازی به نگاه‌های سیاسی نداشته و صداقت، پشتکار، همت و همراهی نیاز است.
این مسئول با بیان بخش و شهر خمام منطقه‌ی کوچکی نیست و برخی می‌گفتند شهر خمام برای شما کوچک است، به آنان پاسخ داده‌ام که خمام مردمان بزرگی دارد و برای خدمت کردن نیازی به بزرگی و کوچکی نیست.
موسی فکور شهر خمام را یازدهمین شهر از نظر جمعیت در بین شهرهای استان گیلان برشمرده و با اشاره به قرارگیری آن در بین رشت و انزلی، اذعان داشت : توقعات و مشکلات زیادی وجود داشته و درآمد شهری جوابگوی مشکلات نمی‌باشد، لذا از مسئولین بالادست تقاضای نگاه ویژه داشته و البته از فرماندار تقاضا داریم بازدید وزیر راه از خمام را در برنامه‌ی سفر وزیر قرار دهند.
به گفته‌ی وی، در بحث خیابان‌ها، مشکلات ترافیکی، فضای سبز، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و … اقداماتی لازم است و در این خصوص از همه‌ی مردم تقاضا داریم دست ما را گرفته، همراه و یاری‌گر ما باشند، چرا که ارتباط شهرداری با مردم یک ارتباط دو سویه است.
فکور در پایان با بیان اینکه درب شهرداری به روی همه باز است، خاطرنشان کرد : از نظرات، ایده‌ها و پیشنهادات استقبال خواهیم کرد.

به گزارش خمام‌نیوز، در پایان مراسم حکم انتصاب موسی فکور به عنوان شهردار خمام به وی اهدا شد و از علیرضا پورهادی، ابراهیم رنجبر، جلیل غیاثی و علی‌اصغر امیری با اهدای لوح یادبود تقدیر گردید.


موضوع : شهرداری، شورای شهر، گزارش تصویری، معارفه
http://khna.ir/59797

۱ دیدگاه

  • خاتون در مورخ 1396/08/08 - 00:15 می‌نویسد :

    اقای [!] در مراسم تشریف دارن. چقدر جالب!!!!!!!!! چقدر هم متفکرانه در انتها نشستن.