خمام - استاندار: اولویت ما در گیلان توجه به موضوع گردشگری با هدف اشتغال‌زایی خواهد بود
در بازدید از طرح‌های بوم‌گردی خمام مطرح شد ؛

استاندار: اولویت ما در گیلان توجه به موضوع گردشگری با هدف اشتغال‌زایی خواهد بود

استاندار گیلان از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و بوم‌گردی بخش خمام در مرزدشت و دهنه‌سر شیجان بازدید کرد.

شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ KHNA59763

استاندار جدید گیلان پیش‌ازظهر امروز از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و بوم‌گردی بخش خمام در مرزدشت و دهنه‌سر شیجان بازدید کرد.
مصطفی سالاری با بیان اینکه اولویت ما در استان گیلان توجه به مبحث گردشگری با هدف اشتغال‌زایی خواهد بود، عنوان کرد : با توجه به ظرفیت بسیار بالای استان باید با جدیت بر روی موضوع گردشگری در سطح شهرها و روستاها کار شود.
وی با اشاره به فعالسازی کمیته‌ی گردشگری روستایی از هفته‌ی آتی، تصریح کرد : معتقدیم با بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری امکان ایجاد هزاران واحد بوم‌گردی در روستاها وجود داشته و این موضوع می‌تواند به امرار معاش، درآمد و اشتغال جوانان ختم گردد.
به گفته‌ی سالاری، رونق گردشگری در یک ساختار مناسب و مطلوب می‌تواند به بهبود وضعیت صنایع دستی استان گیلان نیز کمک نموده و البته باید مراکزی در سطح استان برای فروش محصولات صنایع دستی در نظر گرفته شود.
استاندار گیلان وجود منابع انسانی خوب در سطح استان و منابع طبیعی و مواهب الهی را دو ویژگی و استعداد این‌استان قلمداد کرده و افزود : باید از استعداد و ظرفیت حوزه‌های دیگر به عنوان مکمل گردشگری استفاده کنیم.
مصطفی سالاری با بیان اینکه ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی کشور در مصوبه‌ی مجلس شورای اسلامی به توسعه اشتغال‌زایی روستاها اختصاص یافته، اذعان داشت : با برنامه ریزی در صدد هستیم درصدی از این منابع را جذب استان نموده و با ایجاد واحدهای بوم‌گردی در روستاها و همچنین مراکز بوم‌گردی که خدمات دیگری غیر از اقامت را ارائه می‌کنند رونق روستاها را افزایش دهیم.
به گفته‌ی وی، اگر ۷۰ درصد از این تسهیلات را به بوم‌گردی اختصاص دهیم می‌توانیم ثمرات آن را بر روی زندگی مردم شاهد باشیم.
سالاری در پایان با تاکید بر اینکه باید ساختار روستاها، طبیعت و محیط زیست برهم نریخته و دستگاه‌ها ملاحظات را رعایت نمایند، خاطرنشان کرد : رسیدگی به درخواست‌های مردم باید سرعت بخشیده شده تا زمینه خودکفایی خانوارهای روستایی فراهم شود.


موضوع : گردشگری، گزارش تصویری
http://khna.ir/59763

دیدگاه شما چیست ؟!