خمام - زنده‌گیری و ساماندهی سگ‌ها در دستور کار قرار گرفت
ویژه
سرپرست واحد خدمات شهری خبر داد :

زنده‌گیری و ساماندهی سگ‌ها در دستور کار قرار گرفت

یکی از شهروندان خمامی در نزدیکی اداره برق مورد حمله‌ی یک قلاده سگ ماده قرار گرفت و پس از حیوان گزیدگی به بیمارستان پورسینا رشت منتقل شد.

دوشنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ KHNA58931

شب گذشته یکی از شهروندان خمامی در نزدیکی اداره برق مورد حمله‌ی یک قلاده سگ ماده قرار گرفت و پس از حیوان گزیدگی به بیمارستان پورسینا رشت منتقل شد.
این درحالی است که با وجود افزایش تجمع سگ‌ها در محدوده‌ی شهری، خبرهایی نیز از افزایش حیوان گزیدگی به گوش میرسد.

در همین راستا سرپرست جدید واحد خدمات شهری شهرداری از انعقاد قراردادی مبنی بر زنده‌گیری سگ‌های بی‌سرپرست و ولگرد در سطح شهر خمام و رهاسازی آنها در طبیعت خبر داده و عنوان کرد : موضوع زنده‌گیری سگ‌ها در سطح شهر پیش‌از امضای قرارداد نیز به صورت موردی در حال انجام بوده، اما با توجه به قرارداد اخیر این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.
مرتضی نجاتی در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ قلاده سگ وجود دارد که عموماً به صورت گله‌ای در سطح شهر تردد نموده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد نموده‌اند، تصریح کرد : بدون شک امنیت شهروندان در اولویت قرار داشته و پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام می‌شود.
به گفته‌ی وی، متاسفانه با توجه به رهاسازی سگ‌های زنده‌گیری شده در شهرهای دیگر در محدوده‌ی خمام و افزایش زاد و ولد این حیوانات شاهد افزایش حضور سگ‌ها در محدوده‌ی شهری بوده‌ایم که ساماندهی سگ‌ها به طور کامل با توجه به امکانات و منابع شهرداری در حدود ۱ ماه زمان خواهد برد، اما در حال حاضر ۲ مورد در محدوده‌ی اداره برق و همچنین پارک سردار جنگل در اولویت قرار گرفته و در اسرع وقت رسیدگی خواهند شد.
نجاتی در پایان خاطرنشان کرد : شهروندان به منظور هرگونه اطلاع رسانی مبنی بر مزاحمت و تجمع سگ‌ها می‌توانند بلافاصله موضوع را از طریق شماره تماس ۳۴۴۲۳۲۱۱ با واحد خدمات شهری شهرداری در میان بگذارند.


موضوع : شهرداری
http://khna.ir/58931

دیدگاه شما چیست ؟!