خمام - نجات سگ حادثه دیده توسط حامیان حیوانات
ویژه
پس‌از رهاسازی بین زباله‌ها صورت گرفت ؛

نجات سگ حادثه دیده توسط حامیان حیوانات

به گفته‌ی یکی از حامیان حیوانات، دمای بدن سگ حادثه دیده ۵ درجه افت نموده و میزان هوشیاری آن ۶۰ درصد کاهش یافته بود که پس از سرم‌تراپی و استفاده از داروی ویتامینه وضعیت به سمت بهبودی گرایش پیدا نمود.

جمعه، ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱:۰۷ KHNA57914

درحالی که چندساعت از بروز حادثه برای یک سگ بی‌سرپرست در محدوده‌ی گرمابه‌ی قدیمی شهر خمام سپری شده و این حیوان زیر بارش باران ضمن رها شدن در بین زباله‌ها به مرگ نزدیک‌تر میشد، تعدادی از حامیان حیوانات خمام با حضور در محل، سگ مجروح را برای مداوا به کلینیک دامپزشکی انتقال دادند.

به گزارش خمام‌نیوز، یکی از عابرین عامل این حادثه را حیوان‌آزاری با شلیک گلوله توسط یکی از همسایگان قلمداد کرده و عابر دیگری موضوع را به تصادف با خودرو مرتبط دانست، درحالی که فرد دیگری با بیان اینکه بهتر است برای راحت شدن حیوان آن‌را در رودخانه رها کرد به ارائه‌ی راه‌حل می‌پرداخت، اما با گذشت چندساعت حیوان حادثه دیده همچنان در بین زباله‌ها سپری می‌کرد.
در حالی‌که در نهایت بررسی‌ها در کلینیک دامپزشکی علت حادثه را تصادف برشمرد، رها کردن این حیوان آسیب دیده پس از تصادف در بین زباله‌ها و عدم انتقال آن به کلینیک دامپزشکی جای تامل دارد!

یکی از حامیان حیوانات در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه حیوان مذکور پس از چندساعت تحمل درد به دلیل تعطیل شدن کلینیک دامپزشکی در خمام به کلینیکی واقع در رشت منتقل شد، عنوان کرد : دمای بدن سگ حادثه دیده ۵ درجه افت نموده و میزان هوشیاری آن ۶۰ درصد کاهش یافته بود که پس از سرم‌تراپی و استفاده از داروی ویتامینه وضعیت به سمت بهبودی گرایش پیدا نمود.
وی همچنین به خونریزی داخلی خفیف به دلیل سانحه‌ی تصادف اشاره کرد و افزود : روز آینده از وضعیت استخوان‌های این حیوان عکسبرداری خواهد شد، اما طی اعلام دامپزشک وضعیت کلی در حال حاضر امیدوار کننده بوده و در صورت نیاز و تشخیص دامپزشکی عمل جراحی صورت می‌پذیرد ؛ که در نهایت این سگ بی‌سرپرست پس از بهبود و انجام واکسن رهاسازی می‌گردد.
به گفته‌ی این حامی حیوانات، از شهروندان انتظار میرود در صورت مشاهده موارد مشابه حیوان آسیب دیده را در زمان مناسب به کلینیک‌های دامپزشکی تحویل داده، چرا که کلینیک‌ها عموماً با حامیان حیوانات در ارتباط هستند ؛ همچنین امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک پناهگاه حیوانات در بخش خمام دایر گردد.


۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1396/07/07 - 01:34 می‌نویسد :

    دلم سوخت