خمام - رضوی: پرداخت تسهیلات میلیاردی برای توسعه گردشگری روستا محور / ۳ نوع تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود
در بازدید معاون توسعه روستایی رئیس‌جمهور از خمام ؛

رضوی: پرداخت تسهیلات میلیاردی برای توسعه گردشگری روستا محور / ۳ نوع تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با تأکید بر گسترش برنامه‌های گردشگری روستا محور، گفت: برای فراهم شدن زمینه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در روستا ۳ نوع تسهیلات پرداخت می‌شود.

چهارشنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ KHNA57222

سیدابوالفضل رضوی پیش‌ازظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های گردشگری روستاهای جیرسر باقرخاله، دهنه‌سر شیجان و مرزدشت با بیان اینکه بحث گردشگری در روستاها بحث مهم و اساسی است، اظهار کرد : هوای سالم و فضای تنفسی بسیار خوب، طبیعت، مزرعه‌گردی و بوم گردی سه ویژگی متمایز گردشگری در روستا نسبت به شهرها می‌باشد.
وی با اذعان به اینکه استفاده از ظرفیت گردشگری در روستا با هوای تنفسی بسیار عالی همراه است، بیان کرد : در روستاها آثار تاریخی بسیار زیبایی را داریم و دولت در بحث گردشگری اهتمام ویژه‌ای دارد و بر همین اساس کمک‌های لازم را انجام می‌دهد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برای فراهم شدن زمینه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در روستا ۳ نوع تسهیلات پرداخت می‌شود، افزود : وام‌های با کارمزد ۳ درصد و مشارکتی، وام با کارمزد ۶ درصد و غیر مشارکتی، وام کارمزد ۸ درصد و حتی وام با کارمزد ۴ درصد است که بسته به نوع تقاضا و توان پرداخت به متقاضیان پرداخت می‌شود.
رضوی، تصریح کرد : برای متقاضیان تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از طریق صندوق کارآفرینی امید با کارمزد ۴ درصد، مبالغ بالاتر از ۱ میلیارد تومان از طریق بانک سینا و کارمزد ۸ درصد و کمتر ۱ میلیارد تومان از طریق بانک‌های کشاورزی، پست‌بانک، توسعه و تعاون با کارمزد ۶ درصد پرداخت می‌شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تکیه‌بر برون‌گرایی در مباحث اقتصادی به‌منظور صادرات، بیان کرد : بحث تعریف زنجیره ارزش کار روستاییان در صنایع‌دستی در کنار گردشگری جزو مسائل مهمی است که در کنار کار گردشگری برای صادرات برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.
وی با تقدیر از عملکرد حوزه معاونت عمرانی استانداری گیلان، خاطرنشان کرد : در استان گیلان فضای بسیار خوبی برای گردشگری فراهم‌شده و می‌طلبد که بحث روستاگردی، صنایع‌دستی و پذیرایی از میهمانان به‌صورت رایگان در دستور کار قرار گیرد و اگر با کمبود زمین مواجه بودند می‌توانند از طریق مراتع و جنگلداری به‌صورت مشارکتی به‌صورت رایگان استفاده کنند.


موضوع : گردشگری، گزارش تصویری
برگرفته از : فارس
http://khna.ir/57222

دیدگاه شما چیست ؟!