خمام - ابتدا فکر می‌کردیم به نفت رسیده‌ایم / سهل‌انگاری مخابرات خمام موجب آلودگی سفره زیرزمینی و نابودی چاه آب شد
ویژه
یکی از شهروندان خمامی خبر داد :

ابتدا فکر می‌کردیم به نفت رسیده‌ایم / سهل‌انگاری مخابرات خمام موجب آلودگی سفره زیرزمینی و نابودی چاه آب شد

به گفته‌ی این شهروند، فارغ از اینکه این موضوع عمدی یا سهوی بوده، عنوان نموده‌اند که تصور نمی‌کردیم گازوئیل به سفره زیر زمینی راه یافته و گمان میشد به رودخانه خمام راه پیدا کند!

سه شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ KHNA56129

یکی از شهروندان خمامی در گفتگو با خمام‌نیوز از آلودگی سفره آب زیر زمینی و نابودی چاه آب منزلی همجوار اداره مخابرات خمام به دلیل رهاسازی گازوئیل و مواد شیمیایی توسط واحد تاسیسات این اداره خبر داد.
وی با بیان اینکه به گفته‌ی پرسنل مخابرات لوله‌ی متصل به تانکری شامل چند هزار لیتر گازوئیل آسیب دیده و مواد شیمیایی در محیط رها سازی شده است، عنوان کرد : فارغ از اینکه این موضوع عمدی یا سهوی بوده، عنوان نموده‌اند که تصور نمی‌کردیم گازوئیل به سفره زیر زمینی راه یافته و گمان میشد به رودخانه خمام راه پیدا کند!
این شهروند با اشاره به استفاده از آب چاه به جای آب شرب توسط اهالی این منزل مسکونی، افزود : برای آشامیدن، شستشو، استحمام و دیگر موارد با توجه به وضعیت نامناسب آب شهر خمام تنها از آب چاه بهره گرفته میشد و حتی برخی از همسایگان نیز از این آب استفاده می‌کردند، که حالا به دلیل سهل انگاری مخابرات خمام نابود گردیده و برای آشامیدن و سایر موارد با مشکلات متعددی مواجه هستیم.
به گفته‌ی وی، مواد شیمیایی ضمن آلودگی محیط زیست از طریق سفره‌های زیر زمینی وارد آب چاه منزل ما گردیده و در ابتدا گمان می‌کردیم به نفت رسیده باشیم، اما با وجود آنکه تاکنون بیش‌از ۵ مرتبه اقدام به تخلیه آب چاه نموده‌ایم، همچنان با پر شدن آب از طریق سفره‌ها شامل تیره شدن آب توسط گازوئیل هستیم.
این شهروند به بازدید میدانی مسئولین مخابرات خمام از چاه آب مذکور اشاره نمود و تصریح کرد : مخابرات در خصوص خسارت وارده در رابطه با این سهل‌انگاری اقدام موثری انجام نداده و برای پیگیری امر و ثبت شکایت به اداره محیط زیست شهرستان رشت مراجعه خواهیم کرد.
به گفته‌ی شهروند خمامی، علاوه بر آلودگی آب چاه، گل‌ها و گیاهان، همچنین سبزیجات کاشته شده در حیاط منزل خشک گردیده و بوی شدید گازوئیل نفس کشیدن را برایمان دشوار ساخته است.


دیدگاه شما چیست ؟!