خمام - جیرسر باقرخاله به‌عنوان روستای الگو برای اجرای طرح گردشگری طبیعی انتخاب شد
مدیرکل امور روستایی استانداری خبر داد :

جیرسر باقرخاله به‌عنوان روستای الگو برای اجرای طرح گردشگری طبیعی انتخاب شد

به گفته‌ی مازیار سیدنژاد، روستای جیرسر باقرخاله چوکام به‌عنوان روستای الگو برای اجرای طرح گردشگری طبیعی یا توریسم انتخاب شد.

دوشنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ KHNA56014

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان شب گذشته در نشست بررسی روستای بدون بیکار با محوریت روستای جیرسر باقرخاله در مسجد ولیعصر (عج) این روستا، گفت : با توجه به مطالعاتی که پیرامون روستاهای حاشیه تالاب انجام شد روستای جیرسر باقرخاله چوکام به‌عنوان روستای الگو برای اجرای طرح گردشگری طبیعی یا توریسم انتخاب شد.
مازیار سیدنژاد با بیان اینکه هدف از اجرای طرح این نیست که گردشگر وارد روستا شده و نهایت استفاده را بکند، ولی سودی نصیب روستاییان نشود، تصریح کرد : هدف از حضور گردشگر و وجود تالاب در روستا، ایجاد شغل و افزایش درآمد روستائیان است.
وی بابیان اینکه در بحث زیر بنایی آموزش و بحث صنایع‌دستی برنامه‌ریزی‌های خوبی برای روستاها صورت گرفته است، افزود : استانداری در جهت روکش آسفالت خیابان روستا، احداث آلاچیق برای پذیرایی از مسافران و ایجاد یک رستوران تلاش‌های خوبی به عمل‌آورده است.
به گفته‌ی سیدنژاد، در تمام روستاهایی که در کنار تالاب قرار دارند باید اقدامات توریستی و استراتژی اکوتوریسم و فعالیت‌های مبتنی بر محیط انجام گیرد.
وی با بیان اینکه تجهیز کارگاه صنایع‌دستی برای رونق صنایع گردشگری در منطقه در حال انجام است، یادآور شد : شرکت توسعه گردشگری فعالیت‌های خوبی در دست اقدام دارد و تمام‌کارهای روستائیان را از ۰ تا ۱۰۰ انجام و حتی کارهای وام را تا حدودی آسان می‌کند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به تعیین بودجه برای تأمین برق منطقه و ایجاد پارکینگ، خاطرنشان کرد : در بحث راه با مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان مکاتباتی صورت گرفته و لایروبی انهار منتهی به ۲ تالاب نیز به‌زودی انجام می‌شود.


موضوع : گردشگری
منبع : فارس
http://khna.ir/56014

دیدگاه شما چیست ؟!