خمام - اولین یادواره‌ی سرداران و 165 شهید والامقام بخش خمام برگزار شد

اولین یادواره‌ی سرداران و 165 شهید والامقام بخش خمام برگزار شد

اولین یادواره‌ی سرداران، فرماندهان و 165 شهید والامقام بخش خمام در پنجمین روز از هفته‌ی دفاع مقدس، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع خمام برگزار شد.

جمعه، ۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷ KHNA5575

اولین یادواره‌ی سرداران، فرماندهان و 165 شهید والامقام بخش خمام، شب گذشته در پنجمین روز از هفته‌ی دفاع مقدس، بعد از نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام برگزار شد. این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم شهید پرور خمام همراه بود، پس از تلاوت کلام‌الله مجید توسط یوسف ایزدی (قاری برتر استان گیلان) و مداحی حاج رضا بذری، سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده (فرمانده کمیته‌ی مفقودین و تفحص ستاد کل نیروهای مسلح) به سخنرانی پرداخت.

سردار سیدمحمد باقرزاده در سخنرانی خود ضمن اشاره به اینکه سند افتخار بخش خمام 165 شهید و 206 جانباز و ایثارگر آن است، عنوان کرد : در نسبت‌های بین تلفات جنگ، بین مجروحین و شهدا نسبت 1 به 5 یا 1 به 4 وجود دارد، اما وقتی نسبت به 1 به 3 می‌رسد، این نسبت معنای دیگری می‌یابد ؛ یعنی این جماعت که برای جنگ رفته‌اند، میلی به بازگشت نداشته و خط شکن بوده‌اند، که اگر برگشتند، مشیت الهی بوده و این نشان‌دهنده‌ی خطرپذیری بالا در آنها بوده است که در خمام این نسبت 1 به 2 می‌باشد. وی در ادامه افزود : ملت ما در جنگ تحمیلی خیلی چیزها را اثبات کرده‌اند و درس بزرگی به همه‌ی مردم معاصر و آیندگان داده‌اند.


موضوع : خانواده شهدا، هفته دفاع مقدس
http://khna.ir/5575

دیدگاه شما چیست ؟!