خمام - آبفا یک عذرخواهی به شهروندان خمامی بدهکار است
ویژه
یادداشت /

آبفا یک عذرخواهی به شهروندان خمامی بدهکار است

چه خوب میشد مدیر محترم آبفا ضمن قبول جدی بودن مشکلات آب شهر خمام و قدیمی نخواندن گزارش، از شهروندان خمام بابت تحمل مشکلات متعدد آب شهر که مشکل امروز و دیروز نیست عذر خواهی می‌کرد!

دوشنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰:۰۴ KHNA54183

در برنامه لوجنک که امشب «یکشنبه، ۱۱ تیر» از طریق شبکه باران به روی آنتن رفت، به ارائه گزارشی در خصوص مشکلات آب شهر خمام و کیفیت نامطلوب آن پرداخته شد. مشکل افت فشار آب، کدورت رنگ آب، بوی نامطبوع، لزوم تهیه آب معدنی برای آشامیدن، مشکل در استحمام، قطع مقطعی آب، کثیف شدن فیلترهای تصفیه آب در مدت زمانی کوتاه و … از جمله عمده‌ترین مشکلاتی بود که شهروندان خمامی به آن اشاره کردند.

طی این گزارش، یکی از شهروندان خمامی با بیان اینکه ۳ روز است آب منزل آنان قطع بوده، گفت : در پاسخ اداره آبفا اعلام شده که باید چند روز صبر نمایند. شهروند دیگری نیز با گلایه از وضعیت گل‌آلود بودن آب و رنگ زرد آن، عنوان کرد : برای دم کردن چای و شستشوی دست و صورت از آب معدنی استفاده می‌نماییم.

در ادامه گزارش، به هدر رفت آب شرب در نزدیکی پلیس‌راه خمام به دلیل ترکیدگی لوله اشاره شد که یکی از شهروندان خمامی، تصریح کرد : حدود ۱۵ سال است که آب در این نقطه هدر می‌رود، اما طی پیگیری‌ها گفته‌اند راه و ترابری اجازه کندن زمین و رفع مشکل را به دلیل بسته شدن جاده نمی‌دهد.

یکی از اعضای شورای شهر خمام نیز در گفتگو با گزارشگر برنامه لوجنک به مشکلات آب شهر خمام و هزینه بردار بودن تهیه پمپ و منبع ذخیره آب برای شهروندان اشاره نموده و افزود : مردم پول داده و هزینه می‌کنند تا آب مناسب با فشار مناسب در اختیار آنان قرار گیرد، اما طی جلسات برگزار شده تنها وعده‌هایی داده شده و مشکل برطرف نشده ؛ که البته شستشو، تغییر مسیر لوله‌های آب و … مقطعی بوده و درمان مشکل نمی‌باشد ؛ و بر اهمیت لزوم تامین اعتبار مخزن ذخیره هوایی آب شهر خمام دلالت دارد.

اما در بخش دیگری از این گزارش، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رشت از طریق ارتباط تلفنی برای پاسخگویی حاضر شد و گفت «گزارش پخش شده برای گذشته است و اگر گزارشی را الان یا در روزهای آینده تهیه نمایید، اصلاً چنین گزارشی را …» که در ادامه مجری برنامه با قطع کردن صحبت وی، به ضبط شدن گزارش در روز جاری و صبح یکشنبه اشاره نمود.
فرزین فرخی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث کدورت و افت فشار آب در شهر خمام و پیگیری‌های صورت گرفته در این خصوص اشاره نمود و با بیان اینکه رنگی بودن آب دلیل بر آلودگی آب نیست، تصریح کرد : با شستشو کدورت رنگ آب برطرف می‌گردد.
در ادامه مجری برنامه با اشاره به مخزن ذخیره هوایی آب شهر خمام که به دلیل عدم تامین اعتبار لازم متوقف مانده این پرسش را مطرح نمود که پروژه مذکور چه زمانی به اتمام می‌رسد، که فرخی پاسخ داد : این پروژه به زودی قابل بهره برداری خواهد بود. عمده‌ی کار آن انجام شده و وقتی پروژه‌ای ۸۰ درصد کار آن پیشرفت داشته و فقط ۲۰ درصد باقی مانده، قطعاً آن ۲۰ درصد تا زمان به بهره‌برداری رسیدن فاز دوم تصفیه خانه‌ی بزرگ وارد شبکه خواهد شد و زمانی که آب تصفیه خانه در فاز دوم به خمام و رشت برسد، مخزن هوایی ذخیره آب خمام را در مدار بهره برداری خواهیم داشت.

به گزارش خمام‌نیوز، فارغ از آنکه پرسنل آبفا در تلاش برای رفع مشکل بوده و تلاش‌های آنان شایسته تقدیر است، اما مشکلات آب شهر خمام تاکنون «نه مقطعی» حل نشده باقی مانده و همانطور که پیش‌تر گفته شد حتی تغییرات اخیر مدیریتی در آبفا به یک تغییر صورت مسئله شباهت دارد.
نگارنده معتقد است، پاسخگویی از جمله وظایف مسئولین به مردم بوده و همانطور که مقام معظم رهبری عنوان کرده «از نظر من، هیچ کس مصونیت آهنین ندارد. همه در مقابل قانون و مسؤولیتهای خودشان پاسخگو هستند و باید جواب بدهند» امری حسنه به شمار می‌رود، اما چه خوب میشد مدیر محترم آبفا ضمن قبول جدی بودن مشکلات آب شهر خمام و قدیمی نخواندن گزارش که به واقع به روز بوده و حتی بر لحظه‌ی نگارش این خبر نیز دلالت دارد، از شهروندان خمام بابت تحمل مشکلات متعدد آب شهر که مشکل امروز و دیروز نیست عذر خواهی می‌کرد!


دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.