خمام - پرفورمنس «وِین» با موضوع حفاظت از جنگل‌ها در نگارخانه کوچه باغ برگزار شد
در گورابجیر صحرا ؛

پرفورمنس «وِین» با موضوع حفاظت از جنگل‌ها در نگارخانه کوچه باغ برگزار شد

به گفته‌ی خجسته عارف‌نیا، علیرضا بخشی استوار با اجرای پرفورمنس وین یادآور مسئولیت ما در قبال حفظ جنگل هاست.

یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ KHNA53408

پرفورمنس وِین عصر روز جمعه «۲۹ اردیبهشت» توسط علیرضا بخشی استوار در گالری کوچه باغ گورابجیر صحرا اجرا شد.

خجسته عارف‌نیا «مدیر گالری کوچه باغ» با بیان اینکه هنرمندان از افراد موثر در انتقال مفاهیم محیط زیستی و تبیین اهمیت حفاظت از آن هستند، عنوان کرد : علیرضا بخشی استوار با اجرای پرفورمنس وین یادآور مسئولیت ما در قبال حفظ جنگل هاست.

این پرفورمنس در جریان «پروژه جهانی LRT 360» اجرا شد و موضوع آثار این پروژه تقابل و تاثیرات مخرب انسان بر محیط زیست است. علیرضا بخشی استوار در این پروژه مجموعه‌ای تحت عنوان Aporia را در غالب ویدئو آرت و ویدئو پرفورمنس با موضوع بیابان‌زایی، تخریب جنگل و انبوه‌سازی مسکن اجرا کرد.
این پروژه به صورت همزمان توسط ۱۰ هنرمند در ۱۰ منطقه از جهان به صورت موازی اجرا می‌شود که هنرمندان حاضر فرصت دارند در مدت زمان محدودی از ۲۰ مارچ ۲۰۱۷ (۲۹ اسفند ۹۵) تا ۲۰ جولای ۲۰۱۷ (۲۹ تیر ۹۶) آثار خود را تولید و برای این بنیاد ارسال کنند.
در این پروژه به جز علیرضا بخشی استوار، سلین رنو و ژانیوس فری از کشور فرانسه، کاملیا موراویا از مجارستان، شارلی یوهانسون از آمریکا، کیم دونگ وو از کره جنوبی، سام دگوبه آ از سنگال، کارلوس خوآدوراس از برزیل، ایتوشی ساگووا از ژاپن و ژان مارک ونگر از بلژیک حضور دارند.
این هنرمندان از سوی بنیاد لایف آرت برای حضور در این پروژه دعوت شده‌ و این آثار به صورت غیر رقابتی و به صورت همزمان در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۹ آذر ۹۶) در ۳ شهر بروکسل، مادرید و نیویورک به نمایش در می‌آید.

علیرضا بخشی استوار در بیانیه این پرفورمنس، نوشته است : بخش عمده‌ای از مردم احساس می‌کنند بریدن و قطع درختان در مناطق معتدل، مرطوب و جنگلی (به دلیل بارش فراوان و امکان رشد سریع و انبوه درختان) به زیست بوم این منطقه آسیبی نمی‌رساند. برخلاف این تصور، قطع درختان جنگلی یکی از عوامل موثر در تغییر شرایط و تخریب زیست بوم‌هایی است که به دلیل بارش باران معتدل و مرطوب به حساب می‌آیند. این تغییر زیست بوم موجب بر هم خوردن تعادل زندگی گونه های جانوری و تا حدودی خود انسان در این مناطق می شود. قطع درختان و تغییری که در این زیست بوم به وجود می آید بیش از هر چیز زندگی پرندگان و موجوداتی را که حیاتشان به نوعی وابسته به این درخت هاست را تهدید می کند. در حقیقت قطع درختان به عنوان شاهرگ های اصلی یک زیست بوم و به عنوان نبض حیات و تنفس زیست بوم، آن منطقه را دچار مرگ تدریجی می‌کند. گونه گیاهی “توسکا” به عنوان شاهرگ اصلی حیات منطقه گیلان امروز بیش از هر زمان دیگری در معرض تهدید است.

گفتنی‌است، پرفورمنس آرت را به فارسی هنر اجرا یا هنر نمایشگون ترجمه کرده‌اند.


موضوع : پرفورمنس، گزارش تصویری
منبع : هنر آنلاین + همشهری
http://khna.ir/53408

دیدگاه شما چیست ؟!