خمام - جلسه‌ی شورای ترافیک بخش خمام در سالن اجتماعات بخشداری برگزار گردید
با حضور جمعی از مسئولین ؛

جلسه‌ی شورای ترافیک بخش خمام در سالن اجتماعات بخشداری برگزار گردید

جلسه‌ی شورای ترافیک بخش خمام صبح امروز به مورخه‌ی ۲۷ شهریور در سالن اجتماعات بخشداری خمام برگزار گردید.

چهارشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶ KHNA5239

جلسه‌ی شورای ترافیک بخش خمام صبح امروز به مورخه‌ی 27 شهریور در سالن اجتماعات بخشداری خمام برگزار گردید. در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و ذکر صلوات، بخشدار خمام با سلام و درود بر ارواح طیبه و تابناک ۸۰۰۰ شهید سرافراز استان گیلان و شهدای والامقام بخش خمام، سلام و درود بر روح پر فتوح امام راحل، آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری، آرزوی توفقیات روز افزون برای دولت خدمتگزار و خیرمقدم به حاضرین سخنان خود را آغاز کرده و اظهار داشت: همانطور که مطلعید در آستانه‌ی سال تحصیلی جدید قرار گرفته‌ایم ؛ همه ساله میلیون‌ها دانش آموز به شوق آموختن دانش روانه‌ی مدارس می‌شوند. این تکاپو جلوه‌ی زیبایی را به جامعه می‌بخشد، گویی که خونی تازه به رگ‌های حیات استان همیشه سرسبز گیلان عزیزمان وارد شده است و این چنین تجسم پرمعنایی از نسل آینده به اذهان خطور می‌کند. وی افزود : برای سازندگی، هیچ راهی مناسب‌تر از توجه عمیق به امر مهم تعلیم و تربیت نمی‌باشد. سرمایه‌ی گذاری بر روی انسان، به معنای سرمایه‌گذاری مولد فن آور است، یعنی هزینه‌هایی که صرف یک دانش‌آموز می‌شود سودی چند برابر خواهد داشت. در واقع مدرسه نقطه‌ای از بهشت است که خداوند به زمین بخشیده و معلم پارچه‌ی زربافی است با تار محبت و پود دانش که آن را به دانش‌آموزان منعکس می‌کند.

نماینده‌ی عالی دولت در خمام خاطرنشان کرد : ضروری است که کلیه‌ی دهیاران برای مضاعف کردن این شور و نشاط دانش‌آموزان عزیز در سراسر بخش خمام در تنظیف فضای داخل مدارس، ایمن کردن راه‌های دسترسی و نصب بنر خیرمقدم اقدامات لازم را انجام دهند، همچنین تعدادی از نیروهای بسیجی با تجربه در امر همکاری با پلیس راهور ملبس به جلیقه‌ی پلیس بصورت ثابت و سیار جهت پوشش مسیرهای مواصلاتی با پلیس راهور همکاری داشته باشند. حسین ذاکر استقامتی افزود : دهیاران از اولیاء دانش‌آموزان به جهت همراهی کردن دانش آموزان خود برای تردد به مدرسه و برگشت آن در دو یا سه روز اول مهر با نصب اطلاعیه‌ی عمومی در مسیر اصلی روستاها تقاضای همکاری داشته باشند ؛ همچنین اداره‌ی آموزش و پرورش به مدیران مدارس داخل شهر و مدارس مسیرهای اصلی ابلاغ نماید که برای جلوگیری از ترافیک، به صورت پرده نوشته به اولیاء و یا سرویس‌های دانش‌آموزان اعلام شود که ماشین‌های خود را جلوی مدرسه پارک ننمایند، و شهرداری خط عابر پیاده‌ی چند مسیر پرتردد داخل شهر، خصوصاً ورودی‌ جلوی آموزش و پرورش را رنگ‌آمیزی نماید، که در این خصوص شهردار خمام از رنگ‌آمیزی خطوط عابرپیاده از عصر امروز خبر داد.

در این جلسه که به ریاست حسین ذاکر استقامتی (بخشدار خمام) و با حضور علیرضا پورهادی (شهردار خمام)، سیدمجتبی حسینی‌نسب (ریاست شورای شهر خمام)، رضا جاهد (ریاست اداره‌ی برق خمام)، غلامعلی نیک‌فهم (ریاست اداره‌ی راه و شهرسازی شهرستان رشت)، عباس پیرخندان (ریاست اداره‌ی آموزش و پرورش خمام)، حسین رحمتی (مدیر پایانه‌های مسافربری شهرستان رشت)، سرگرد رضا محبوب (جانشین راهور مرکز استان)، سرگرد محمد نجاتی (جانشین حوزه انتظامی بخش خمام)، سرگرد بیژن علیزاده (سرپرست پلیس راه رشت)، ستوان محمدرضا سودمند (راهور خمام)، اکبرپور (مسئول خدمات شهری شهرداری خمام) و جمعی از دهیاران برگزار گردید، هر یک به بیان دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود پرداختند.

در ادامه به مسئله‌ی سرویس مدارس و لزوم اخذ مجوز برای رانندگان پرداخته شده و عنوان شد : به منظور ساماندهی سرویس مدارس، رانندگان می‌بایست برای دریافت مجوز به واحد تاکسیرانی شهرداری خمام رجوع کرده تا صلاحیت راننده از طریق مراجع ذی‌صلاح مورد بررسی قرار گیرد ؛ همچنین نظارت بیشتر بر عملکرد تاکسیرانی درون شهری صورت بپذیرد.

در پایان مصوب شد که با ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی از هرگونه حفاری و کنده‌کاری معابر در ابتدای سال تحصیلی جدید خودداری شده و در 15 روز اول بازگشایی مدارس این اتفاق مشاهده نگردد ؛ همچنین به موضوع وضعیت علائم هشدار دهنده، فضاسازی و زیباسازی شهر، روستاها و مدارس پرداخته شد، و به لزوم بیان نکات ایمنی و امنیتی به دانش آموزان اشاره شده و روان‌سازی ترافیک در چندین بخش از خمام از جمله سه راه شیجان، بریدگی اداره‌ی پست، مقابل آموزش و پرورش و میدان فرهنگ در دستور کار قرار گرفت.


دیدگاه شما چیست ؟!

خط کشی خطوط عابر پیاده
محقق شد