خمام - همایش بزرگداشت امامزادگان با حضور صدها مومن در مسجد جامع برگزار گردید

همایش بزرگداشت امامزادگان با حضور صدها مومن در مسجد جامع برگزار گردید

همایش بزرگداشت امامزادگان، همزمان با دهه‌ی کرامت با حضور صدها مومن برای اولین‌بار در خمام در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) برگزار گردید.

پنج شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۶ KHNA5080

همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان، همزمان با دهه‌ی کرامت با حضور صدها مومن برای اولین‌بار در خمام به مورخه‌ی 21 شهریور در محوطه‌ی حیاط مسجد جامع امامزاده حسن (ع) برگزار گردید. در این مراسم معنوی که با حضور مسئولین برگزار گردید، ابتدا به تلاوت کلام‌الله مجید توسط حاج حامد شاکر نژاد پرداخته شد، سپس با ذکر سه صلوات حجت‌ الاسلام والمسلمین راشد یزدی به سخنرانی پرداخته و با بیان اینکه “شیعه مذهب مهر، عشق و محبت است” عنوان کرد : گریه آثار قلب‌های ملایم و روحیه‌های نرم است. در شیعه مشاهده می‌شود که سردمداران این مسئله‌ی احساسی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) هستند و مردمی به پیروی از آنان افتخار دارند که اهل ایران هستند و وقتی به گلستان ادبیات ایران نظاره می‌کنیم مملو از عشق است. وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود : ما در اثر وابستگی‌ای که به اهل بیت داریم از اخلاق رئوف و مهربانی این عزیزان خوش‌بهره بوده‌ایم. وی خاطر نشان کرد : بر سر قبر دیگران رفتن و بر مزار کسی نشستن در عالم کمتر به موقعیت ایرانی‌ها دیده می‎شود، حتی بسیاری از کسانی که هم دین ما هستند، اما هم مذهب ما نیستند داغ می‌بینند، اما به این شدت نیست و اینگونه ابراز احساسات نمی‌کنند. آیا این مفهوم را همه‌ی دنیا درک می‌کنند ؟!

لازم به ذکر است در پایان این مراسم حاج محسن طاهری به مداحی و مولودی خوانی پرداخته و از میهمان پذیرایی به عمل آمد. گفتنی‌است در این مراسم سید ولی‌الله عظمتی (فرماندار رشت)، کوچکی‌نژاد (نماینده مجلس)، حسین ذاکر استقامتی (بخشدار خمام)، علیرضا پورهادی (شهردار خمام)، اعضای شورای شهر و برخی از مسئولین و روحانیون حضور داشته اند.


موضوع : مراسم، مساجد
تصویر : سجاد روان‌نیا
http://khna.ir/5080

دیدگاه شما چیست ؟!