خمام - آمادگی خمام در مواجهه با بحران برف چقدر است ؟!
ویژه
پیرو غافلگیری مجدد در بحران برف ؛

آمادگی خمام در مواجهه با بحران برف چقدر است ؟!

این امیدواری وجود دارد که استفاده از تجارب به دست آمده در بحران برف سال‌های گذشته مجدداً موجب غافلگیری بخش خمام نگردد!

پنج شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ KHNA47937

در حالی که بخش خمام تجربه‌ی چندین برف سنگین را طی سال‌های گذشته پشت سر گذاشته، اما از روز گذشته با نامساعد شدن وضعیت هوا و به زمین نشستن برف زمستانه شاهد قطعی‌های مقطعی برق و ادامه یافتن آن با قطع سراسری برق بوده‌ایم، که این مسئله مشکلات متعددی را برای مردم بخش خمام به همراه داشته است.

بسیاری از مجتمع‌های مسکونی که از پکیج‌های برقی برای گرمایش منازل خود استفاده می‌کنند با قطع شدن برق با مشکل مواجه شده و زمستان سختی را در حدود ۲۰ ساعت اخیر پشت سر گذاشته‌اند. این در حالی است که از جمله مشکلات دیگری که مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌ها با آن مواجه بوده‌اند قطع شدن کامل یا ضعف شدید فشار آب است که یکی از دلایل آن کار نکردن پمپ‌های آب به دلیل قطع برق می‌باشد.

فارغ از آنکه تاکنون اطلاع دقیقی از میزان خسارات وارده به وسایل برقی در پی نوسانات و قطعی‌های مکرر برق در ۲ روز گذشته در دسترس نیست، اما قطعی اینترنت، عدم امکان دسترسی به تلویزیون و … نیز که همگی در پی قطع برق رخ داده‌اند، بی‌خبری از وقایع پیرامون را به همراه داشته است.

از کار افتادن آنتن دهی اپراتور ایرانسل در نقاط مختلف شهری و روستایی به مدت طولانی و اختلال اپراتور همراه اول از سوی دیگر موجب شد تا ارتباط از طریق تلفن همراه که خود از اهمیت بالایی در زندگی امروزی برخوردار است دچار مشکل گردیده و دسترسی به اینترنت از طریق خطوط ثابت «به علت قطع برق» و اینترنت همراه «به علت اختلال و قطعی اپراتورها» ناممکن باشد.

اما آماده باش، گشت زنی‌ها و خدمت رسانی نیروهای واحد خدمات شهری شهرداری، ماموران آتش نشانی، امداد، پلیس راهور، دهیاری‌های بخش، اداراتی همچون برق، گاز، آبفا و … که سرمای هوا آنها را از انجام وظیفه باز نداشته، یکی از نکات قابل تقدیری است که تاکنون شاهد آن بوده‌ایم.

در پایان امیدواریم پیرو تلاش‌های صورت گرفته تمامی راه‌های سراسر بخش خمام بازگشایی شده و ضمن مرتفع شدن مشکل قطع برق که متعاقباً به قطع آب، قطع گرمایش و … دامن زده، مجدداً بحران برف موجب غافلگیری بخش خمام نشود!


دیدگاه شما چیست ؟!