خمام - برگزاری مراسم آغاز چهارمين دوره از فعاليت شوراي اسلامي روستاهای خمام

برگزاری مراسم آغاز چهارمين دوره از فعاليت شوراي اسلامي روستاهای خمام

مراسم آغاز چهارمين دوره از فعاليت شوراهاي اسلامي روستاهای بخش خمام امروز در سالن اجتماعات کانون شهید حق‌شناس برگزار گردید.

سه شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶ KHNA4712

مراسم آغاز چهارمين دوره از فعاليت شوراهاي اسلامي روستاهای بخش خمام امروز به مورخه‌ی 12 شهریور 1392 در سالن اجتماعات کانون شهید حق‌شناس با حضور بخشدار خمام، امام جمعه‌‌ی خمام، معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش خمام، معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت و جمعی از مسئولین برگزار گردید. در این مراسم پس از قرائت قرآن مجید و پخش سرود ملی، بخشدار خمام به سخنرانی پرداخت. ذاکر استقامتی ضمن گرامیداشت یاد 8000 شهید استان گیلان، به‎خصوص شهدای بخش خمام، به فرمان امام خمینی (ره) بر تشکیل شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت : با تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا زمینه لازم برای شناسایی مشکلات و دغدغه های اصلی مردم فراهم و گام های بسیار جدی برای رفع مشکلات برداشته شده است. وی افزود: از دیدگاه نظری شورای شهر و روستا یکی از عناصر سیستم مدیریت شهری و روستایی محسوب می شوند و نقش و عملکرد آنها نخست نیازمند ارایه تصویری از مفهوم و مشخصات عمده سیستم کلان مدیریت شهری و روستایی است. وی خاطرنشان کرد: شورای شهر و روستا به عنوان عناصر سیاستگزار و تصمیم گیر در سطح محلی باید از خصلت جامعیت و فراگیری برخوردار باشند و بتوانند وظایف خود را نسبت به تمام امور شهر و روستا انجام دهند. بخشدار خمام یادآور شد: اعضای شوراها باید برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی مردم را با جدیت پیگیری کنند. وی شوراهای اسلامی شهر و روستا را حلقه اتصال مردم و مسوولان دانست و تاکید کرد: همراهی و همگامی مردم با شوراها نیازمند فراهم بودن بسترهای مناسب فرهنگی و اجتماعی است که فراهم کردن این زمینه ها نیز بیش از هر چیزی بر عهده خود شوراهاست.

در ادامه‌ پس از پخش بخشی از سخنرانی مقام معظم رهبری در مورد اهمیت انتخابات و شوراها از ویدئو پروژکتور، “فکور” معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت عنوان کرد : در فرهنگ قرآنی و سیره انبیا و ائمه معصومین بر امر مشورت تاکید بسیار شده است. وی ضمن تاکید بر پشت سر گذاشتن رقابت گذشته و تاکید برای در کنار هم بودن، رفاقت، تعامل و دوری از چند سلیقگی افزود : رئیس شورا باید تعامل خوبی با دیگر اعضای شورا داشته باشد و بصورت یک تیم عمل نمایند. امروز وقت پاسخگویی است و شوراها می‌بایست به اعتماد مردم پاسخگو بوده، قهر و کینه‌های فردی با دیگر اعضای شورا را کنار گذارند. وی در پایان ضمن اشاره به لزوم برگزاری جلسات آموزشی خاطرنشان کرد: سربلندی شوراها، سربلندی نظام جمهوری اسلامی است.

Scan

در ادامه‌ سوگند نامه‌ای توسط محمد علی‌پور فلاح به نمایندگی از شوراهای اسلامی روستاهای بخش خمام خوانده شد و حجت اسلام والمسلمین عاشوری، امام جمعه‌‌ی خمام با اشاره به اینکه تکليف اوليه‌ی شورا بر پايه نماز و بر مبناي دستورات خداوند و احياي صحبت‌هاي پيامبر و ائمه باشد، عنوان کرد: برپایی نماز در مساجد و رسیدگی به امور مساجد، انجام دادن کار برای خداوند و بندگانش جای اختلال و کینه ندارد. انسان در صورت یادکردن سوگند موظف به انجام آن است و در غیر اینصورت دچار گناه شده و کفاره بر گردن خواهد داشت.


موضوع : شورای بخش
گزارش : سجاد روان‌نیا + محسن زیبانگار
تصویر : سجاد روان‌نیا
http://khna.ir/4712

دیدگاه شما چیست ؟!