خمام - کمک به نیازمندان در جشن یلدا با اهدای کالا
ویژه
توسط خیرین خمامی صورت پذیرفت ؛

کمک به نیازمندان در جشن یلدا با اهدای کالا

گروهی از خیرین خمامی پیرو ایجاد پویشی با موضوع جشن یلدا، اقدام به تهیه و اهدای کالای مرتبط با این‌جشن در بین خانواده‌های نیازمند نمودند.

چهارشنبه، ۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ KHNA46207

گروهی از خیرین خمامی پیرو ایجاد پویشی با موضوع جشن یلدا، اقدام به تهیه و اهدای کالای مرتبط با این‌جشن در بین خانواده‌های نیازمند نمودند.
یلدا به عنوان یکی از آیین‌های سنتی ایران در واقع نام بلندترین شب سال و آخرین شب از پاییز است. بنابر این رسم کهن، دوستان و خویشاوندان گرد هم آمده و شب را در کنار هم با پذیرایی‌های مخصوص این شب چون آجیل شب یلدا، انار و هندوانه می‌گذرانند.
در این میان، این حدیث از حضرت رسول اکرم (ص) که می‌فرمایند «برترین اعمال از نظر خداوند، خنک ساختن دل‌های سوخته‌ی تشنگان و سیر کردن شکم‌های گرسنه است. سوگند به آن که هستی محمّد در اختیار اوست، به من ایمان نیاورده آن که سیر بخوابد و برادر مسلمان یا همسایه‌اش گرسنه باشد»، هر ایرانی مسلمان را بر این می‌دارد تا این شب را بهانه‌ای سازد برای محقق کردن امر مهم انفاق و مسرور کردن دل افرادی که به دلایل اقتصادی توانایی جشن گرفتن این شب را ندارند.
از این رو، روز گذشته گروهی از شهروندان خمامی با حمایت مالی از پویش جشن یلدا، موجبات تهیه کالا «روغن مایع، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، سویا، آجیل، تخمه، شکلات و انواع میوه» و توزیع آن بین نیازمندان بخش خمام را فراهم نمودند.


موضوع : خیرین و نیکوکاران، گزارش تصویری
http://khna.ir/46207

دیدگاه شما چیست ؟!