خمام - مشارکت ۸۰ درصدی مردم بخش خمام در مرحله‌ی اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن
ویژه
بخشدار خمام خبر داد :

مشارکت ۸۰ درصدی مردم بخش خمام در مرحله‌ی اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن

به گفته‌ی وی، بخش خمام در میان دیگر بخش‌های شهرستان رشت رتبه‌ی اول طرح سرشماری را دارد.

پنج شنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ KHNA44761

علیرضا مسچیان امروز در گفتگو با خمام‌نیوز به اجرای سرشماری سراسری اینترنتی نفوس و مسکن سال ۹۵ از ۳ مهر ماه اشاره کرد و گفت : تاکنون ۸۰ درصد از جمعیت بخش خمام در این آمارگیری شرکت کردند که همراهی مردم فهیم خمام در ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی قابل تقدیر است.
بخشدار خمام، ادامه داد : تا عصر امروز بخش خمام در میان دیگر بخش‌های شهرستان رشت رتبه‌ی اول طرح سرشماری را دارد و با بخش‌های دیگر استان فاصله اندکی داشته که امیدواریم با مشارکت خوب مردم در طرح سرشماری اینترنتی بخش بزرگی از کار به پایان برسد.
مسچیان افزود : سرشماری کامل‌ترین و موثرترین شیوه جمع‌آوری اطلاعات یک کشور برای برنامه‌ریزی بهتر و توسعه پایدارتر است و برنامه‌ریزان، تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران کشور با داشتن آمار و اطلاعات جمعیتی می‌توانند برنامه‌های توسعه کشور را به سمت وضعیت مطلوب سوق دهند، به همین سبب ضروری است خانواده‌ها با ماموران آمارگیری نهایت همکاری را داشته  و به پرسش‌ها، پاسخ‌های دقیق دهند.
به گفته وی خانواده‌هایی که در طرح سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند در زمان حضور مامور سرشماری که با پوشش مخصوص به در خانه‌ها مراجعه خواهند کرد، تنها باید کد سرشماری دریافت شده از سایت اینترنتی را در اختیار آنان قرار دهند.
بخشدار خمام گفت : بر اساس آخرین اطلاعیه ستاد سرشماری کشور نام‌نویسی اینترنتی در این طرح تا ۳۰ مهر ادامه دارد، لذا خانوارها تنها یکبار می‌توانند با مراجعه به سایت sarshomari95.ir نسبت به ثبت‌نام و همچنین برای اصلاح اطلاعات و بازیابی کد آماری خود اقدام کنند.
مسچیان با بیان اینکه خانوارهایی که به هر دلیل کد آماری ۱۲ رقمی خود را در اختیار ندارند می‌توانند با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و تلفن همراهی که هنگام ثبت‌نام اینترنتی به سامانه داده‌اند، کد خود را بازیابی کرده و سپس به اصلاح اطلاعات بپردازند، تصریح کرد : خانوارها می‌توانند با وارد کردن کدآماری، کدملی سرپرست خانوار و شماره تلفن همراه، کد اعتبارسنجی ۵ رقمی را دریافت نموده و سپس سامانه دسترسی آنان برای ویرایش اطلاعات باز خواهد شد و می‌توانند نسبت به حذف یا اضافه کردن عضو خانوار اقدام کنند و در این مرحله امکان اصلاح تاریخ تولد، مشخصات مسکن، وضعیت اشتغال، بیکاری و وضعیت سواد وجود دارد.
به گفته‌ی وی، اصلاح مشخصات جغرافیایی، مسکن خانوار، تغییر کدملی سرپرست خانوار، حذف یا تعویض سرپرست خانوار و تغییر شماره تلفن همراه سرپرست خانوار وجود ندارد.
علیرضا مسچیان با بیان اینکه ۴ پایگاه فعال در سطح شهر و ۴۴ پایگاه دیگر در روستاها بصورت رایگان مردم را در سرشماری اینترنتی ثبت‌‌نام می‌کردند، افزود : دو پایگاه دیگر از روز گذشته در اداره مخابرات خمام و ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی شماره ۱ در نظر گرفته‌ایم و آن دسته از عزیزانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشدند می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها در سطح شهر و یا دفاتر دهیاری و شورای اسلامی روستاها اقدام به ثبت‌نام نمایند تا بخش خمام بصورت ۱۰۰ درصد در طرح سرشماری اینترنتی مشارکت داشته باشد.
این مسئول در پایان از تلاش‌های خوب مردمی و فعالیت‌های ارزشمند ستاد سرشماری، شهرداری، شوراهای شهر و روستاها، دهیاران، ادارات بخش و اصحاب رسانه صمیمانه تقدیر و قدردانی نمود.


موضوع : بخشداری، سرشماری
http://khna.ir/44761

دیدگاه شما چیست ؟!