خمام - طرح بازآفرینی شهر خمام ظرف مدت یک‌ماه ارائه شود
فرماندار رشت مطرح کرد :

طرح بازآفرینی شهر خمام ظرف مدت یک‌ماه ارائه شود

به گفته‌ی وی، ظرف مدت یک ماه آینده شهرداران شهرهای شهرستان رشت فرصت دارند طرح‌های بازآفرینی شهری را ارائه کنند.

شنبه، ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴ KHNA41358

سیدعیسی مهدوی بعداز ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) اظهار کرد : سند بازآفرینی شهر رشت در راستای ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی این شهر تهیه شده است. وی، خواستار ارائه طرح بازآفرینی شهرهای خشکبیجار، لشت‌نشاء، خمام، سنگر و کوچصفهان در شهرستان رشت شد و افزود : بازآفرینی شهرهای مختلف موجب پیوستگی در شهرستان رشت می‌شود.
فرماندار رشت از آغاز عملیات اجرایی بازآفرینی شهر رشت خبر داد و بیان کرد : ستاد کشوری و استانی طرح‌های بازآفرینی شهری تشکیل شده و سند مذکور در سطح ملی به تصویب رسیده است.
مهدوی با بیان اینکه دستورالعمل سند باز آفرینی شهری بخشی از اختیارها را به ستاد شهرستانی تفویض کرده است، تصریح کرد : طرح بازآفرینی شهری سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده را به طور علمی و قانونمند ساماندهی کرده و از فعالیت‌های سلیقه‌ای جلوگیری می‌کند.
وی، اجرای طرح بازآفرینی شهری را سبب توازن بین مناطق مختلف شهری عنوان کرد و افزود : عملیات اجرایی فضای شهری در طرح مذکور طبق برنامه انجام می‌شود.
فرماندار رشت با اشاره به اینکه طرح بازآفرینی شهری به عنوان نقاط کارآمد به‌ویژه در سکونتگاه‌های غیر رسمی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد : این نوع سکونتگاه‌ها آسیب‌های جدی اجتماعی را به همراه دارند.
مهدوی به فاز عملیاتی طرح بازآفرینی در شهرداری رشت اشاره کرد و یادآور شد : بسیاری از مصوبات کشوری در قالب طرح مذکور پیگیری می‌شود. وی با بیان اینکه رشت تنها شهری است که در اجرای طرح بازآفرینی شهری ورود کرده است، اظهار کرد: اقدام جدی در زمینه مذکور در شهرهای دیگر شهرستان رشت مشاهده نمی‌شود و این امر نیازمند پیوستگی شهرستانی است.
فرماندار رشت بر هماهنگی یک سری سیاست‌ها در بازآفرینی شهری تاکید کرد و گفت : ظرف مدت یک ماه آینده شهرداران شهرهای شهرستان رشت فرصت دارند طرح‌های بازآفرینی شهری را ارائه کنند.


موضوع : فرمانداری
http://khna.ir/41358

دیدگاه شما چیست ؟!