خمام - لزوم تعبیه 2 سرعت‌کاه جدید در کمربندی خمام
در جلسه شورای ترافیک مطرح شد ؛

لزوم تعبیه 2 سرعت‌کاه جدید در کمربندی خمام

دومین جلسه‌ی شورای ترافیک بخش خمام در سال جاری صبح سه شنبه در سالن اجتماعات بخشداری برگزار گردید.

چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰:۰۲ KHNA39566

علیرضا مسچیان صبح روز سه‌شنبه 28 اردیبهشت، در جلسه شورای ترافیک بخش خمام که در سالن کنفرانس بخشداری برگزار شد با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر بریدگی روبروی ایران خودرو در کمربندی خمام باعث تصادفات بسیاری شده، گفت : در صورتی که راننده احتیاط بسیاری به خرج دهد، بازهم باعث دچار استرس و اضطراب می‌شود و این مسئله بحث اصلی جلسه ما خواهد بود.
بخشدار خمام همچنین به پیچ ابتدای روستای زیرده اشاره کرد و ادامه داد : تصادفات در یک روز بارانی در این نقطه و افتادن در چاله به استناد گزارشات پلیس راه به آماری دو رقمی می‌رسد، که مسئله‌ی قابل تاملی است.
این مسئول در ادامه به سخت شدن عبور و مرور در محور خواچکین به پیربازار اشاره نمود و افزود : این مسیر به عنوان جاده ترانزیتی بوده و علاوه بر آن دانش‌آموزان برای رد شدن از عرض جاده باید از بین ماشین‌های سنگین حرکت کنند ؛ همچنین این محور با کمترین علائم هشدار دهنده و عدم روشنایی مناسب در شب زنگ خطری را به صدا در می‌آورد که حادثه‌ای در کمین مردم خواهد بود.
مسچیان به پرتردد بودن جاده‌های اصلی خمام به خاطر نزدیکی این بخش به بخش مرکزی رشت اشاره کرد و اذعان داشت : وقوع تصادفات و حوادث زیاد در بخش خمام قدری از مقام و منزلت این بخش کم کرده است.
به گفته‌ی وی، دستفروشانی که در کنار جاده‌ها توقف می‌کنند نیز بعضاً باعث بروز برخی از تصادفات می‌شوند، که این مشکل در جاده‌ی امامزاده هاشم نیز وجود داشت که به همت مسئولین حل شد و در حال حاضر محور رشت به خمام و برعکس دقیقاً همان مشکل مشابه را تجربه می‌کنند، که متاسفانه تعداد این فروشندگان روز به روز در حال افزایش است.

شهرام شهیدی با بیان اینکه پیش از این در خصوص معضل بریدگی ایران خودروی کمربندی خمام پیشنهاداتی ارائه شد که با آن موافقت صورت نگرفت، گفت : این بریدگی در گذشته بسته شد، اما مجدداً به دلیل نارضایتی ساکنین آن منطقه باز شد ؛ ولی در حال حاضر باید 2 سرعت‌کاه در آن محدوده نصب شود تا سرعت را کم کند و شاهد تلفات در حوادث تصادف نباشیم و شدت تصادفات را کاهش دهیم.
معاون پلیس راه رشت – انزلی، افزود : کمربندی در قسمت بریدگی با مشکل نبود جان پناه مواجه است، که اگر جان پناه در این بلوار قرار گیرد حداقل میتوان در کوتاه مدت نتیجه گرفت. وی ادامه داد، البته از انتهای کوچه پست ماشین‌های بسیاری وارد کمربندی می‌شوند و بلافاصله هم می‌خواهند اقدام به دور زدن نمایند، که همین امر باعث بروز تصادفات بیشتری می‌شود.
به گفته‌ی وی، بیشتر از همه خود مردم خمام به خاطر مشکلات کمربندی آسیب می‌بینند.
شهیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در چندماه اخیر بارها گاردریل جاده زیرده تعویض گردیده، یادآور شد : عموماً خودروها در آن محدوده لیز خورده و داخل مغازه‌ها میروند و نمیتوان اینگونه گفت که همه‌ی راننده‌ها بی احتیاطی کرده‌اند.

غلامعلی نیک‌فهم به کمبود اعتبارات برای رفع مشکلات اشاره نموده و عنوان کرد : مشکلات زیادی وجود دارد و برای انجام اقدامات نیازمند تامین اعتبار هستیم، که متاسفانه اعتبار لازم وجود ندارد.
ریاست اداره‌ی راه و شهرسازی رشت با بیان اینکه از محدوده‌ی فرودگاه رشت تا خمام در اطراف جاده پر از رستوان و فروشگاه شده، ادامه داد : اکثر آنها از پارکینگ برخودار نیستند و ماشین‌هایی که در آن قسمت‌ها قرار دارند مستقیم وارد جاده شده و همین عامل باعث به وجود آمدن بسیاری از تصادفات می‌شود.
به گفته‌ی وی، این محور در واقع تنها اسم بزرگراه را یدک می‌کشد و در اصل بزرگراه نیست، چرا که شرایط لازم برای یک بزرگراه را ندارد. این مسئول در پایان خاطرنشان کرد : در حال حاضر که اعتبار لازم وجود ندارد، باید کنترل بیشتری بر روی ساخت و سازهایی که در کنار این محور انجام میشود، صورت گیرد.

سید عیسی مهدوی شرایط خمام را از لحاظ ترافیکی به دلیل موقعیت جغرافیایی آن ویژه برشمرد و یادآور شد : مسئولین مربوطه باید با توجه به کمبود اعتبار در حالی راه‌های کوتاه مدت را در نظر بگیرند که راهکار دراز مدت برای آن پیش بینی شده باشد.
به گفته‌ی فرماندار شهرستان رشت، در مورد فروشندگان حاشیه‌ی خیابان‌ها باید پلیس راه و شهرداری ورود کنند، چرا که هر چقدر بگذرد به تعداد فروشندگان اضافه خواهد شد و بعداً جمع کردن آنان از حاشیه‌ی جاده خیلی سخت خواهد بود، خصوصاً که فصل تابستان و ورود مسافران از مناطق مختلف را در پیش داریم.


دیدگاه شما چیست ؟!