خمام - جلسه پیشگیری از بلایای طبیعی ناشی از پدیده‌های جوی برگزار شد
ویژه
در سالن کنفرانس بخشداری ؛

جلسه پیشگیری از بلایای طبیعی ناشی از پدیده‌های جوی برگزار شد

بر لزوم آمادگی بیشتر همه‌ی دستگاه‌های مرتبط با بحران در بخش خمام تاکید شد …

سه شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ KHNA34974

جلسه پیشگیری از بلایای طبیعی ناشی از پدیده‌های جوی در سالن کنفرانس بخشداری خمام برگزار شد.
بخشدار خمام در این جلسه با بیان اینکه امسال زمستان پر بارشی را از نظر برف و باران با توجه به پیش‌بینی‌هایی که توسط سازمان‌های هواشناسی مختلف صورت گرفته در پیش داریم، گفت : در بین عامه‌ی مردم مطرح می‌گردد که پدیده ال‌نینو رخ خواهد داد، که البته به شدتی که می‌گویند نیست، ولی پدیده‌ا‌ی طبیعی که در سال جاری حادث خواهد شد به مراتب از سال‌های گذشته بیشتر پیش‌بینی می‌شود و این بر لزوم آمادگی بیشتر همه‌ی دستگاه‌های مرتبط با بحران در بخش خمام دلالت دارد.
وی دهیاران را مدیران بحران در روستاها قلمداد کرد و ادامه داد : دهیاران باید آمادگی مدیریت بحران در روستاها را پیش از بحران در خود ایجاد کنند و ادارات خدمات‌رسان ما اعم از برق، گاز، تلفن، آب، اورژانس، بهداشت و درمان و … از هم‌اکنون همانطور که قبلاً نیز گفته شد باید در جهت مدیریت کردن مسائل پیش‌بینی شده چاره اندیشی کرده و تدبیر اتخاذ نمایند.
علیرضا مسچیان با اشاره به قطع برق در وزش باد شدید بامداد روز جمعه در برخی از نقاط شهری و روستاهای بخش خمام، گفت : این چند ساعتی که برق قطع شد زندگی مردم را از حالت عادی خارج کرد. به گفته‌ی وی، در زندگی امروزی همه‌ی ما به نحوی با برق سر و کار داریم و این انتظار می‌رود مراکزی همچون درمانی و همینطور جایگاه‌های سوخت که هنوز به ژنراتور برق مجهز نیستند، نسبت به این امر مبادرت ورزند.
نماینده عالی دولت در بخش خمام با اشاره به ارسال اطلاعیه‌ی پیامکی به ادارات در خصوص سرکشی از ادارات خود و اعلام آمادگی و آماده باش به کارمندان در جمعه‌ای که سپری شد، یادآور شد : از همه مسئولین و دهیاران انتظار می‌رود ستاد حوادث را در سطح ادارات و روستاها تشکیل داده تا امکانات و افرادی که میتوانند در مواقع بحرانی به آنها کمک کنند را شناسایی نمایند.
بخشدار خمام به لزوم دپوی شن و نمک در شهر توسط شهرداری اشاره کرد و ادامه داد : علیرغم امکانات موجود در سطح شهرستان باز هم امکان رسیدگی به همه‌ی اتفاقاتی که برای همه‌ی راه بندان‌هایی که رخ میدهد وجود نداد و یکی از این راهکارها جهت مدیریت کردن بحران ما در زمان بارش برف این است که از نشستن برف و در نهایت یخ بستن جاده جلوگیری کرده و با امکانات موجود در بخش و بهره‌گیری از تجربیات برف سال 86 و 90، از ابتدا با همه‌ی ماشین آلاتی که در سطح بخش داریم نشست برف را به حداقل برسانیم، که قطعاً به ما کمک بسیاری خواهد کرد.
این مسئول ضمن اشاره به لزوم ذخیره سوخت توسط جایگاه‌های سوخت برای مدت زمان حداقل یک هفته اشاره کرد و اذعان داشت : این جایگاه‌ها به هر طریقی نباید بسته شوند. به گفته وی، زحمات ادارات آب، برق، گاز و تلفن در زمان بحران دو چندان خواهد شد و از آنها تقاضا دارم که یک نفر را که خوش اخلاق و خوش صحبت باشد را به عنوان پاسخگوی تلفن‌های مردم گمارده تا با پاسخگویی صحیح احساس آرامش را به مردم برگردانند.
مسچیان با تاکید بر لزوم حفظ آرامش در مواقع بحرانی، عنوان کرد : ما باید آرامش را در زمان بحران به مردم انتقال دهیم و این را باید در سر لوحه‌ی رفتارمون قرار دهیم.
وی همچنین، افزود : فرسودگی سیم‌ها باز هم در بعضی از روستاها وجود دارد که باید بتوانیم این نوع مشکلات را هرچه زودتر رفع کنیم و یکی از مسائلی که مورد توجه است انعکاس اخباری است که پس از برگشت به روال عادی جاهایی که دچار مشکل و خسارت شده خواهد بود که می‌بایست در اسرع وقت پس از هرگونه حوادث آن را به بخشداری ارجاع دهید.
بخشدار خمام با بیان اینکه در تلاش هستیم انبار ذخیره‌ی آرد را در سطح بخش خمام فعال کنیم تا در مواقع بحران برای 10 روز ذخیره‌ی آرد داشته باشیم و مشکلی از این بابت نباشد، یادآور شد : در سطح بخش اسکان‌های موقتی را شناسایی کردیم و می‌توانیم در زمان بحران از آنها بهره‌مند باشیم. همچنین خانه‌هایی که در سطح روستاها وضعیت نامناسبی دارند و ممکن است در زمان برف با مشکل مواجه شوند می‌‌بایست از حالا شناسایی شوند و لیستی از کسانی که در سطح روستا با مشکل گرمایشی روبرو هستند تهیه گردد تا با هماهنگی کمیته امداد چاره‌ای برای آنها اندیشیده شود.
این مسئول همچنین به لزوم برف روبی سقف ادارات و مدارس در زمان بارش برف تاکید کرد.

شهردار خمام با بیان اینکه ستاد بحران در شهرداری تشکیل شده و مشکلی در خصوص ماشین آلات در حال حاضر وجود ندارد، گفت : شهرداری خمام در حال حاضر از یک لودر، یک بیل بکهو و دو کامیون برخوردار است و طی قراردادی که با افراد حقیقی بسته شده قرار است از 3 دستگاه بیل بکهو و 2 کامیون در مواقع بحران بهره گرفته شود.
علیرضا پورهادی، ادامه داد : نمک و ماسه به مقدار لازم خریداری شده و در انبار شهرداری نگهداری می‌شود ؛ همچنین آتش‌نشانی خمام در حالت آماده باش است و شماره تلفن 8311 برای پاسخگویی به مردم در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد حوادث شهرستان رشت نیز در این جلسه برگزاری ستاد حوادث غیرمترقبه را دارای حسن‌های بسیاری دانست و گفت : ایجاد ساختاری مشخص به منظور ایجاد وحدت درونی یکی از حسن‌های برگزاری ستاد است که بخش با اطلاع از کار بخش دیگر، از کارهایی که باید در مقابله و مدیریت بحران صورت پذیرد اطلاع داشته باشد و هماهنگی‌های لازم در این خصوص صورت پذیرد.
فریبرز عسکرپور با بیان اینکه بعضی از معابر در مواقع بحران درجه 1، 2 و 3 اتلاق می‌گردند و معابری را که درجه‌ی 1 و دارای اولویت هستند باید شناسایی شوند، افزود : باز نگاه داشتن معابری که در مسیر مدارس، مراکز بهداشتی و درمانی قرار دارند اولویت بالایی داشته و از بخشداری، شهرداری و پلیس راهور انتظار می‌رود در مواقع بارش برف با این کد حرکت کنند.
به گفته‌ی وی، چهارشنبه‌ی گذشته در عرض 5 دقیقه 5 فقره سقوط در رشت به وقوع پیوست که مربوط به سقوط تیر چراغ برق، داربست و درخت بوده و شهرداری و دهیاری‌ها باید در این مورد بازرسی و اطلاع رسانی نمایند.


موضوع : بخشداری، گزارش تصویری
http://khna.ir/34974

۲ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1394/10/06 - 10:45 می‌نویسد :

    سلام بی زحمت اون افرادی که اونجا نشستن مدرک تحصیلیشونو بگید مردم بدونن اون افرادی که دارن تصمیمات شهرشونو میگیرن چقدر تحصبل کرده هستن

  • ناشناس در مورخ 1394/10/18 - 17:56 می‌نویسد :

    دکتر بزرگوار با این [!] که فقط در فکر سرمایه و امتیاز و جایگاه خود هستند نمی توان بحران را مدیریت کرد
    اکنون که زمان هست [!] در فکر [!] خود نیستند چون جایگاه خود را فراموش کرده اند
    شما اموال [!] را قبل از [!] شدن و حال پیگیری نمایید قابل قیاس نیست