خمام - باید در مدیریت جنگل‌های شمالی و طبیعی بخش خمام تجدید نظر شود
معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها :

باید در مدیریت جنگل‌های شمالی و طبیعی بخش خمام تجدید نظر شود

مردم روستاهای گلشن، فشتکه، فتاتو و کویشاه با بهره‌برداری‌های سبک محلی اکنون در تنگناهای ناشی از محدودیت بهره‌برداری سنتی قرار گرفته‌اند.

پنج شنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ KHNA34842

بهزاد انگورج صبح امروز در جریان بازدید از جنگل‌های روستای فتاتو بخش خمام که در مدیریت منطقه آزاد انزلی است، اظهار کرد : راه‌های دسترسی به جنگل‌های محدوده منطقه آزاد انزلی نامناسب است و باید درباره ترمیم راه‌ها اقدام شود. وی با بیان اینکه باید در مدیریت جنگل‌های شمالی و طبیعی بخش خمام نسبت به جمع‌آوری درختان شکسته افتاده، تجدید نظر شود، افزود : در وضعیت مذکور امکان دسترسی به جنگل‌های فتاتو از طریق روستای کویشاه نبود.
معاون امور جنگل‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد : اگر مدیریت منطقه آزاد انزلی برای حفظ موجودیت جنگل به همین صورت پیش رود به لحاظ تعارض‌های موجود، جنگل از نظر حفاظتی با مشکلاتی مواجه می‌شود.
انگورج تصریح کرد : جنگل‌های مذکور دارای حقوق عرفی است و مردم روستاهای گلشن، فشتکه، فتاتو و کویشاه با بهره‌برداری‌های سبک محلی اکنون در تنگناهای ناشی از محدودیت بهره‌برداری سنتی قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد منافع محلی جنگل‌ها توسط سازمان منطقه آزاد انزلی تضییع شده است، متذکر شد : برای بهبود وضعیت باید یک برنامه عمل ارائه و نگرانی‌ها برطرف شود. معاون امور جنگل‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اضافه کرد : مسئولان منطقه آزاد انزلی باید از جنگل‌های منطقه آزاد انزلی به خوبی مدیریت کرده و نگرانی سازمان جنگل‌ها را در جلوگیری از هر گونه تغییر کاربری برطرف کنند.
این مسئول یادآور شد : مناطقی که فاقد طرح جنگل‌داری هستند شرایط حفاظتی مناسبی ندارند و برای حفاظت کاری دشوار در پیش است. وی با بیان اینکه بسیاری از صاحبنظران موافق توقف بهره‌برداری از جنگل‌ها هستند، اظهار کرد : بسیاری دیگر نیز نظر مخالف دارند و موافق ادامه بهره‌برداری در حد توان اکولوژیک هستند.
انگورج اجرای طرح زارعت چوب توسط جنگل‌نشینان را موجب برطرف شدن بسیاری از نگرانی‌ها در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد : می‌توانیم ضمن تعریف اقتصاد پایدار، با برنامه‌ریزی مدون تولید چوب را نیز در داخل کشور افزایش دهیم.


موضوع : جنگل ها
منبع : فارس
http://khna.ir/34842

۳ دیدگاه

  • Mmm در مورخ 1394/09/18 - 00:45 می‌نویسد :

    شما مطمینین که در اختیار منطقه ازاد انزلی هست؟ یکم تحقیق بیشتر انجام بدین و بعد خبر رو چاپ کنین بهتره.

  • فتاتویی در مورخ 1394/09/18 - 01:19 می‌نویسد :

    توی آتش سوزی جنگل های فتاتو مشخص شد که جنگل های خمام در اختیار منطقه آزاد انزلی هستن

  • Mmm در مورخ 1394/09/18 - 14:10 می‌نویسد :

    شما معلومه اطلاعاتت خیلی کمه بهتره مطالعتو بیشتر کنی. لطفا نظرمو چاپ کن خمام نیوز عزیز.