خمام - لزوم کمک‌های دولتی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد / برگزاری جلسات پرسش و پاسخ
ویژه
ریاست شورای شهر عنوان کرد :

لزوم کمک‌های دولتی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد / برگزاری جلسات پرسش و پاسخ

به گفته‌ی وی، سازمان گردشگری در خصوص ایجاد بازارچه صنایع دستی در مکان پارک کشاورز بودجه تخصیص داده است.

جمعه، ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰:۰۸ KHNA34184

​جلیل غیاثی «ریاست شورای شهر خمام» طی گفتگو با خمام‌نیوز، به ارائه‌ی گزارش عملکرد و برنامه‌های شورای شهر خمام پرداخت.

* شهرستان شدن مطالبه‌ی به‌حق مردم خمام است
وی با بیان اینکه با توجه به شعاع و قدرت کاری مجموعه‌ی شورای شهر جلسات متعددی برای پیگیری شهرستان شدن این‌بخش با حضور نمایندگان مجلس برگزار گردیده، گفت : پیگیری‌های بعدی باید در سطح استان، کشور و همینطور نمایندگان مردم در مجلس باشد و در خصوص این مسئله نیز نمایندگان مجلس باید در وهله اول پاسخگو باشند.
غیاثی، ادامه داد : بی‌شک خمام از معیارهای لازم برای شهرستان شدن برخوردار است، اما در دولت تدبیر و امید تا به امروز هیچ بخشی در کشور شهرستان نشده و البته سیاست‌های دولت این است که شهرستان‌های بزرگ خود را کوچک نکند، چرا که به عنوان مثال با شهرستان شدن خمام، شهرستان رشت کوچک شده و بخش بزرگ خمام از آن گرفته می‌شود.
ریاست شورای شهر خمام با ابراز امیدواری از اینکه شهرستان شدن به نفع خمام تمام خواهد شد، یادآور شد : در حال حاضر دولت با پروژه‌ی شهرستان شدن بخش‌ها مخالف است و آخرین پیگیری مربوط به جلسه‌ی شورای شهرستان رشت بود که در تابستان برگزار شد و استاندار گفته بود که حتماً نباید شهرستان باشیم تا خوب کار کنیم، که البته من با این حرف استاندار موافق نیستم و برای شهرستان‌ها منابع مالی بهتری برای انجام امور عمرانی قرار می‌گیرد و این در حالی هست که خمام با وجود بخش بودن و دارا بودن منابع بخشی، همانند یک شهرستان خدمات ارائه می‌کند.
به گفته‌ی وی، شهرستان شدن خمام یک خواست عمومی و مطالبه‌ی به حق، مشروع و قانونی مردم شریف این بخش است که باید به آن جامع عمل پوشانده شود.

* بزرگترین مشکل شهر خمام، مشکل مالی است
ریاست شورای شهر خمام با بیان اینکه در حال حاضر طرح تعریض در حال انجام بوده و بزرگترین مشکل و مانع ما در این شهر مشکلات مالی است، گفت : در حال حاضر شهرداری‌هایی که معدن و درآمدهای پایدار ندارند با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، که شهرداری خمام نیز از این مسئله مستثنی نیست و با وضعیت بغرنج درآمدی رو به رو است، چرا که عوارض‌ها به موقع پرداخت نمی‌شوند، ساخت و سازها کم شده و درآمدهای اصناف از شهرداری‌ها سلب شده، که در همین راستا تصمیم گرفته شده بسیاری از کمک‌های مالی به نهادهای دیگر را قطع نماییم.

* جمع‌آوری سگ‌های ولگرد نیازمند کمک‌های دولتی است
ریاست شورای شهر خمام با بیان اینکه در خصوص جمع آوری سگ‌های ولگرد کارگروهی در بخشداری خمام در دوره‌ی بخشدار قبلی تشکیل و جلساتی متعاقب آن برگزار گردید، ادامه داد : در راستای برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مکانی برای نگهداری سگ‌ها مشخص شد، اما در اجرا مشکلاتی متصور است.
غیاثی به کشتن سگ‌های ولگرد در گذشته اشاره کرد و یادآور شد : با کشتن سگ‌ها معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود و این عمل نیز حرکت قشنگی نبوده، که تصمیم بر زنده‌گیری سگ‌های ولگرد گرفته شد، اما با توجه به وضعیت مالی نامناسب شهرداری خمام تاکنون اجرایی نشده است.
به گفته‌ی وی، بیش از 200 سگ ولگرد در شهر خمام وجود دارد که هزینه‌ی نگهداری هر یک از آنها مبلغی بالغ بر 150 هزار تومان در ماه است، که شهرداری خمام در حال حاضر توان پرداخت چنین هزینه‌ای را نداشته و البته دولت نیز هیچگونه بودجه‌ای برای این امر اختصاص نداده است.
جلیل غیاثی، ادامه داد : خوشبختانه شهروندان خمامی طرح تفکیک زباله را جدی گرفته و 21 تن زباله در روز به 14 تن در روز کاهش یافته که جای تشکر دارد و البته از مردم فهیم شهر خمام تقاضا داریم از بیرون قرار دادن زباله‌های بازیافتی، پروتئینی، گوشتی و غذایی خودشان در ساعت‌های غیر از جمع آوری زباله خودداری کرده و مشارکت بیشتری با مجموعه شهرداری داشته باشند تا به خودی خود تجمع سگ‌ها و گربه‌های ولگرد برای تهیه‌ی غذا در محدوده‌ی زباله‌ها کاهش یابد.
این مسئول با بیان این سگ‌های ولگرد جمع آوری خواهند شد، گفت : در حال حاضر نیازمند کمک‌های دولتی هستیم و به تنهایی نمی‌توانیم از پس هزینه‌های جمع آوری سگ‌های ولگرد برآییم ؛ البته ما نیز ساکن همین شهر و از همین مردم هستیم و این مسئله آسایش ما را نیز سلب نموده است.

* زیباسازی پل غیرهمسطح در حال پیگیری است
غیاثی با بیان اینکه زیباسازی پل غیرهمسطح خمام با 70 درصد پیشرفت فیزیکی توسط شهرداری پیش رفته است، اذعان داشت : خمره‌هایی درهم آمیخته با حدود 3 و نیم متر ارتفاع تهیه گردیده که در قالب یک طرح آب‌نما به زودی در زیر پل غیرهمسطح ورودی شهر خمام جانمایی خواهد شد.

* بازگشایی خیابان 18 متری پیگیری می‌شود
جلیل غیاثی با بیان اینکه اعتقاد دارم تعریضی که در حال انجام است به کاهش گره‌ی ترافیکی کمکی نخواهد کرد و دچار عقب‌زنی ترافیک می‌شویم، گفت : نه تنها بر اساس سلیقه شخصی اینجانب، بلکه از لحاظ فنی و نظر کارشناسان و مهندسان شهرسازی، معماری و ترافیک مطرح گردیده که تعریض مذکور پاسخگوی حل مشکل ترافیکی شهر خمام نیست، اما با اجرای این پروژه می‌توانیم به زیباسازی شهری کمک و نمایی جدید و روشن در شهر ایجاد نماییم.
به گفته‌ی وی، مشکل ترافیک در شهر خمام همانند شهرهای دیگر به راحتی قابل حل نیست و سرعت بخشیدن به بازگشایی خیابان 18 متری امری است که باید صورت پذیرد، که البته در همین راستا نقشه برداری‌هایی انجام شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان دوره‌ی چهارم شورای شهر، رینگ شهری را تا 50 درصد اجرایی نماییم.​

* برنامه‌هایی برای نگهداری و رسیدگی به تندیس دکتر چمساز وجود دارد
وی با بیان اینکه تهیه و جانمایی تندیس دکتر چمساز به صورت نمادین و به خاطر زحماتی که این پزشک خیر برای مردم بخش خمام کشید صورت پذیرفت، یادآور شد : بدون شک بیننده و یک ذهن عدالت طلب متوجه نقایص موجود در تندیس می‌شود، اما ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که از نظر آب و هوایی موجب می‌شود که عمر رنگ تندیس با توجه به آنکه مستقیماً در فضای آزاد قرار دارد کم باشد ؛ البته در تلاش هستیم که تغییرات و کارهای خوبی برای آن محدوده انجام داده و این اعتقاد وجود دارد که باید نگهداری و رسیدگی به تندیس دکتر چمساز تداوم داشته باشد.

* تدابیری برای جلوگیری از سدمعبر یخ‌دربهشتی‌ها اتخاذ خواهد شد
وی در خصوص سد معبر یخ‌دربهشتی‌ها و بستن راه تردد عابرین در پیاده‌رو که در طول تابستان به صورت مکرر شاهد آن بودیم، گفت : در این خصوص بارها به شهرداری خمام رجوع شده، اما اگر بخواهیم برخورد قهریه را در پیش بگیریم مناسب نیست و البته طیف وسیعی از کاسبان درگیر این قضیه هستند و به شخصه با سد معبر در مکان یاد شده و هرجای دیگر که به حقوق شهروندی تجاوز کند مخالفم و امیدوارم این مشکل نیز در آینده‌ی نزدیک با تدابیر اتخاذ شده توسط شهرداری خمام مرتفع گردد.
جلیل غیاثی با ابزار امیدواری از اینکه با طرح تعریض ضلع شرقی خیابان امام خمینی (ره) برخی از مشکلات عبور و مرور رفع گردد، یادآور شد : با تعریض فضای باز بیشتری در خیابان وجود خواهد داشت که مجموعه شهرداری و شورای شهر خمام قصد دارد با تعبیه بلوار، رفیوژ، چراغانی و خط کشی به کاهش مشکلات و همچنین زیباسازی بیشتر شهر دست بزنید، که در این راستا از پلیس راهور هم تقاضا خواهد شد تا نظارت بیشتری بر خیابان امام خمینی (ره) و محدوده یخ‌دربهشتی‌ها داشته که شاهد پارک ماشین‌ها به صورت مورب نباشیم.

* 550 میلیون‌تومان برای آسفالت شهری هزینه شد
غیاثی با اشاره به هزینه‌کرد 550 میلیون تومانی برای آسفالت برخی نقاط شهر خمام، یادآور شد : از این مبلغ تنها 60 میلیون تومان به پیمانکار پرداخت شده و نزدیک به 400 میلیون تومان شهرداری خمام بدهکار است، که کمبود بودجه خود موجب توقف اجرای برخی پروژه‌ها گردیده است.

* نیروهای بیشتری به پلیس راهور خمام اختصاص داده شود
ریاست شورای شهر خمام دامنه‌ی فعالیت‌های خمام را مشابه یک شهرستان برشمرد و اضافه کرد : انتظار ما از مسئولین فرا دست در پلیس راهور استان گیلان این است که نیروهای بیشتری را به بخش خمام اختصاص دهند.
به گفته‌ی وی، زحمات پلیس راهور خمام بر کسی پوشیده نیست و اگر کاستی‌هایی وجود دارد به خاطر این است که نیروی کافی برای هدایت و روانسازی در این شهر وجود ندارد، که البته باید رانندگان نیز نسبت به رعایت قوانین توجه بیشتری نشان دهند.

* بودجه‌ی لوله‌گذاری برای جمع‌آوری آب‌های سطحی تامین نشده است
ریاست شورای شهر خمام با اشاره به متوقف ماندن طرح آتلانتیس، ادامه داد : مطالعه‌ی علمی در خصوص برون رفت مشکل آب‌گرفتگی خمام از دو سال قبل آغاز شد، سال گذشته پایان پذیرفت و تفاهم‌نامه‌ی اعتباری آن سال گذشته در استانداری به امضا رسید و 250 میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد، اما اعتبار لوله‌گذاری جهت رفع مشکل آب‌های سطحی در سال گذشته برای هیچ شهری تامین نشد و خمام نیز از این مسئله مستثنی نیست.
به گفته‌ی وی، امسال نیز 250 میلیون تومان تا پایان سال جاری اعتبار تخصیص داده می‌شود و حالا باید ستاد بحران این اعتبار را در اختیار خمام قرار دهد که تا به امروز تخصیص داده نشده است.

* در بحران برف 92 غافلگیر شده، اما عملکرد خوبی داشتیم
جلیل غیاثی به بحران برف سال 92 و غافلگیری آن اشاره کرد و گفت : اگر ذهنی عدالت طلب بخواهد به شهرداری و شورای شهر خمام نمره بدهد، طبیعتاً باید نمره‌ی عالی را اختصاص دهد، چرا که بارش برف تنها صبح تا ظهر روز اول موجب بسته شدن خیابان اصلی گردیده بود.
به گفته‌ی وی، در مقابله با بحران علاوه بر دارا بودن توانمندی فکری و روحی مطلوب، می‌بایست یک سری ابزار و سخت افزار داشته و ساز و کارهای مختلفی را در پیش بگیرید ؛ اما در بحران مذکور مشکلات لوجستیکی وجود داشت که در حال حاضر ماشین لودر شهرداری تعمیر شده و سالم است و بیل مکانیکی تا حدودی تعمیر گردیده و البته اگر قرار بر این باشد در فصل زمستان بحرانی دامن این بخش را بگیرد، مجموعه‌ی شهرداری و شورای شهر با تمام توان پای کار خواهد بود.
این مسئول، یادآور شد : تمهیدات هر سال پیش از بحران اندیشیده می‎شود و وقتی بحران به شکل فراگیر اتفاق بیفتد، نباید انتظار داشته باشیم که همه چیز عالی بوده و عالی پیش برود ؛ البته هرساله جلسات ستاد بحران تشکیل شده و تمهیداتی اندیشیده می‌شود.

* نهال‌های جدیدی پس از تکمیل طرح تعریض کاشته خواهد شد
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت فضای سبز خمام، گفت : شهرداری خمام هر ساله در روز درختکاری اقدام به کاشت درخت در برخی از مسیرها می‌نماید، چرا که فضای سبز از اهمیت زیادی برخوردار است.
به گفته‌ی این مسئول، پس از تکمیل طرح تعریض، نهال‌های جدیدی را در همان مسیر کاشته خواهد شد، که البته در خیابان تختی خمام نیز تعدادی نهال کاشته شده است.

* بازارچه صنایع دستی در مکان پارک کشاورز برپا می‌شود
ریاست شورای شهر خمام به وضعیت پارک‌های خمام اشاره کرد و اذعان داشت : سازمان گردشگری در خصوص تکمیل پارک کشاورز اعتباری تخصیص داده تا بازارچه‌ای تحت عنوان صنایع دستی گیلان در آن نقطه ایجاد گردد.
وی با اشاره به وضعیت ساخت پارک جنب استخر شهرداری، گفت : پروژه مذکور تا حدودی پیشرفت فیزیکی داشته، اما به دلیل مشکلات مالی شهرداری متوقف مانده و طبیعتاً انجام هر کار عمرانی مستلزم وجود منابع مالی است و طبیعتاً بسیاری از پروژه‌ها در سطح کشور به خاطر مشکلات مالی متوقف مانده‌اند.
غیاثی با اشاره به ساختمان نیمه کاره‌ی پارک آفتاب خمام، یادآور شد : در این خصوص با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جلساتی داشته‌ایم و مقرر گردیده که اعتباری برای اجرای فاز بعدی از کانون مذکور در نظر گرفته شود.

* جلسات پرسش و پاسخ عمومی برگزار خواهد شد
این مسئول پاسخگویی را وظیفه‌ی تمام مسئولین دانسته و گفت : اعتقاد بنده بر این است که مسئولین در هر جایگاهی که هستند باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و یکی از وظایف شورای شهر نیز ارائه دادن گزارش عملکرد به مردم است، که در نوع خود پاسخ محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال سوم از شورای چهارم جلساتی تحت عنوان پرسش و پاسخ علاوه بر جلسات گزارش عملکرد در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد : یکی از وظایف ما در شورا پاسخگویی است و شاید بسیاری از انتقادها با پاسخگویی مرتفع گردد، که امیدواریم ذهن‌های پرسش‌گر از جلسات پرسش و پاسخ نیز استقبال نمایند.
به گفته‌ی وی، یکی از جلسات پرسش و پاسخ عمومی در سال جاری برگزار می‌گردد که زمان آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

غیاثی در پایان گفت : از مردم عزیز و با فرهنگ شهر خمام که همواره دلی تپنده و نگاهی مهربان برای شهر خود دارند کمال سپاس را داشته و از همه شهروندان گرامی که تاکنون به هر نحو نتوانسته‌ایم پاسخگوی مطالبات شهروندی آنان شویم، پوزش می‌طلبیم. بی‌شک کارهای بسیاری را باید شروع نموده و به اتمام برسانیم، که مطمئناً برای به ثمر رساندن آنها از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.


موضوع : شورای شهر
http://khna.ir/34184

۷ دیدگاه

  • م. در مورخ 1394/08/22 - 11:02 می‌نویسد :

    باتشکرازاقای غیاثی حتمافکری برای این یخ دربهشتیهابکنیداسایش برای همسایه های اطراف گرفته وبرای رفتامدمردم ایجادمزاحمت میکنن باشکایت چندین باره همسایه هاهیچ اثری درروندکاری ایجادنشداگراقای غیاثی این مشکل مردم خمام شماحل بکنیدلطف بزرگی درحقشون انجام میدین چون امنیت اونجا[!]انجام نمیشه حالا به هردلیلی ممنون میشیم که بیشترپیگیری بشه و[!]شعاری نباشه

  • خمامی .. در مورخ 1394/08/22 - 13:50 می‌نویسد :

    جناب مهندس غیاثی صحبت هایی فرمودند. خیلی عالی ، همش کارهای خوبیه!اما هیچ صحبتی از فرهنگ نشد!هیچ صحیتییییی!!!
    دوستان باور کنید مشکل جامعه بشریت حل مشکلات تندیس دکتر چمساز و صنایع دستی و کاشت نهال و … نیست . ما انسان ها به دنیا اومدیم تا کار های مهم تری انجام بدیم …

  • خمامی زاده در مورخ 1394/08/22 - 14:16 می‌نویسد :

    همشهری عزیز ،

    آقای غیاثی نماینده سازمان ملل متحد یا نماینده حقوق بشر در ایران نیستن که در خصوص مسائل مربوط به بشریت سخن بگن.
    ایشون نماینده شورای شهر هستن که طبیعتا باید در حوزه کاری خودشون یعنی مسائل شهری صحبت کنن که همینطور هم شد و مصاحبه طولانی اما کاملی بود.

  • ناشناس در مورخ 1394/08/22 - 14:32 می‌نویسد :

    **سلام .  

    شهرستان شدن مطالبه‌ی به‌حق مردم خمام است* استاندار گفته بود که حتماً نباید شهرستان باشیم تا خوب کار کنیم، که البته من با این حرف استاندار موافق نیستم و برای شهرستان‌ها منابع مالی بهتری برای انجام امور عمرانی قرار می‌گیرد و این در حالی هست که خمام با وجود بخش بودن و دارا بودن منابع بخشی، همانند یک شهرستان خدمات ارائه می‌کند. به گفته‌ی وی، شهرستان شدن خمام یک خواست عمومی و مطالبه‌ی به حق، مشروع و قانونی مردم شریف این بخش است که باید به آن جامع عمل پوشانده شود.

    تشکر از رییس شورای شهرخمام جناب آقای غیاثی  
    جانباز جمشید اسماعیلی مقدم

  • خمامی … در مورخ 1394/08/23 - 14:47 می‌نویسد :

    جناب خمامی زاده !!
    بنده گفتم ایشون نماینده سازمان ملل هستن!؟؟!!بنده گفتم ایشون در باره بشریت صحبت کنن؟!!!؟؟ شما معلم کلاس اولت کی بود!!!؟احتمالا خوب بلد نیستید مطالعه بفرمایید!
    بنده حرفم چیز دیگست! در کل بگم متاسفانه [!] ما فعالیتشون یک درصد از صد درصد هم نیست!!!!!!!!!

  • مهدی در مورخ 1394/08/26 - 23:42 می‌نویسد :

    اقای غیاثی عزیز یه مرکز انفورماتیک و یه وب سایت برای این شهرداری راه اندازی کنید لطفا.

  • یاسر در مورخ 1394/09/19 - 11:12 می‌نویسد :

    البته شهرداری خمام نیاز به کار جمعی و کمک تمام اقشار داره. پیشنهاد کاربر مهدی هم جای تامل و رسیدگی دارد.