خمام - 5 تیم خمامی در مسابقات لیگ‌های شطرنج گیلان حضور می‌یابند
ویژه
یادداشت /

5 تیم خمامی در مسابقات لیگ‌های شطرنج گیلان حضور می‌یابند

رضا عابدی «رئیس هیئت شطرنج خمام» طی یادداشتی از ورود 5 تیم خمامی در مسابقات لیگ‌های شطرنج گیلان خبر داد و گفت : تقریباً همه شطرنجبازان خمامی در لیگ گیلان حضور می‌یابند.

پنج شنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰:۰۷ KHNA32678

همه ساله با شروع مسابقات لیگ‌های گیلان هیجان همراه با نشاط در بین اهالی شطرنج موج می‌زند. شطرنجبازان منتظر پیشنهادهای تیم‌ها می‌مانند تا یکی را انتخاب نمایند، و از آن طرف مسئولیت سرپرستان و مربیان حساس‌تر شده و بعضاً با وسواس بیشتری نسبت به انتخاب بازیکنان مدنظر خود اقدام می‌کنند، یارگیری یا بهتر بگوییم یارکشی! به اوج خود می‌رسد و مسلماً سرپرستان یا مربیانی موفق‌ترند که اولاً دارای منابع مالی بهتری باشند یا به اصطلاح اسپانسر خوبی داشته باشند و دوماً دارای ارتباطات یا از روابط عمومی قوی‌تری برخوردار باشند.
بحث کدام شطرنجباز در کدام تیم بازی خواهد کرد، بحث روز می‌شود و چیدمان و ترکیب تیم‌ها نیز مدنظر سرپرستان، مربیان و شطرنجبازان قرار می‌گیرد. تیم‌های مدعی هم همدیگر را زیر نظر می‌گیرند و تحرکات رقیبان را موشکافانه دنبال می‌کنند.
اما آنچه مسلم است برگزاری منظم و پیگیرانه این مسابقات در طی سال‌های اخیر از لیگ برتر تا لیگ دسته دو همتی را می‌طلبد که آن را باید در کادر اجرایی هیئت شطرنج گیلان جستجو کرد. این نظم باعث شده که خیلی‌ها به تاسی از لیگ منظم بوندس لیگا آن را بوندس گیلان بنامند، هرچند شاید گاهاً می‌توان انتقاداتی را نسبت به نوع تصمیم گیری ها در برگزاری مسابقات وارد دانست، ولی در مجموع نقاط قوت برگزاری این مسابقات آن قدر زیاد بوده که بتوان از پاره‌ای از کاستی‌ها چشم پوشی کرد. لیگ شطرنج گیلان را می‌بایست تجلی حضور چهره‌های مستعد و جدید دانست که میل به پیروزی و مطرح شدن در برخورد با بزرگان در آنان موج می‌زند. مربیان پایه که در واقع آینده سازان در دستان آنها هستند، عملکرد دست پرورده‌های خود را در همین لیگ‌ها جستجو می‌کنند و پدران و مادرانی که از وقت و سرمایه خود مایه می‌گذارند، امیدوارند پیشرفت عزیز دردانه‌های خود را ببینند و از کسب نتایج خوبشان بیشتر از عزیزانشان خوشحالی کنند!

شطرنج خمام نیز بسان سال‌های گذشته حضور فعالی در این رقابت‌ها خواهد داشت. برای اولین‌بار در تاریخ این رقابت‌ها شاهد حضور 3 تیم از خمام در لیگ برتر خواهیم بود. شهرداری خمام، بتن ساز خوش اندوخته خمام و فرآورده‌های لبنی سرگل سه تیمی هستند که نماینده خمام در این رقابت‌ها خواهند بود، هرچند در تیم بتن ساز خوش اندوخته خمام که از امتیاز تیم دوم بانک ملی جهت حضور در این رقابت‌ها سود برده، شطرنجباز خمامی دیده نمی‌شود، ولی شرکت این تیم با نام خمام و با حضور چهره سرشناسی همچون استادبزرگ همایون توفیقی در این تیم باعث خوشحالی خواهد بود. اما در تیم شهرداری خمام نیز که سودای قهرمانی درلیگ را در سر دارد استاد بین‌المللی امیررضا پوررمضانعلی بازی می‌کند که مسلماً نتایج این تیم با حضور شطرنجبازن مطرحی چون استادفیده امیرمحمد سوزنکار و فریدون عزتی و … زیر نظر همه شطرنجی‌ها خواهد بود.
فرآورده‌های لبنی سرگل نیز دیگر تیم خمامی حاضر در این رقابتها است ؛ این تیم تازه وارد لیگ برتر گیلان با جذب فرشید آزادبخش و دیگر بازیکنان بومی و غیربومی قصد دارد خود را در لیگ برتر حفظ نماید و شاید هم نیم نگاهی به نیمه بالای جدول داشته باشد، اما جدا از سه تیم یاد شده در لیگ برتر، تیم نمایندگی بیمه کشاورزی خمام نیز در رقابت‌های لیگ یک گیلان حضور خواهد داشت و در نهایت در لیگ دسته دو نیز تیم شرکت تنها پیشتازان خمام حضور خواهد داشت تا تقریباً همه شطرنجبازان خمامی در لیگ گیلان حضور داشته باشند!


موضوع : شطرنج، یادداشت
منبع : khomamchess
گزارش : رضا عابدی
http://khna.ir/32678

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.