خمام - از قطع شدن برق بلندگوها تا فرو ریختن سکو در اجرای زنده
تلخ و شیرین از زبان رشید زیبانگار ؛

از قطع شدن برق بلندگوها تا فرو ریختن سکو در اجرای زنده

به محض آنکه روی سکو مستقر شدم ناگهان قسمتی از آن فرو ریخت و نیمی از بدنم روی سکو و نیمی پایین سکو قرار گرفته بود.

یکشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ KHNA31992

رشید زیبانگار که مدیریت برگزاری جنگ شادی اخیر را که شورای اسلامی شهر خمام در آن به ارائه گزارش عملکرد پرداخت در کارنامه‌ی فعالیت هنری خود دارد، طی گفتگویی کوتاه با خمام نیوز از سختی‌های برگزاری جنگ شادی در خمام تا حوادث تلخ و شیرین در برنامه‌های اجرا شده سخن گفت.

زیبانگار با بیان اینکه مهر ماه سال 76 اولین اجرای خود را به‌صورت رسمی برای دانش‌آموزان انجام دادم و بعد از آن بلافاصله به دلیل تشویق اطرافیان برای اجرا در اولین جنگ شادی آماده شدم، گفت : بعدها گروه دایره‌ی شادی را تاسیس کردم که تاکنون هنرمندان بسیاری با این گروه همکاری داشته و برخی از آنان راه خود را به سمت فعالیت حرفه‌ای در عرصه‌ی هنر پیدا کرده‌اند که جای بسی خوشحالی دارد.
وی با بیان اینکه برگزاری جنگ شادی در سال‌های گذشته بدینگونه سخت و دشوار نبود و حمایت‌های همه جانبه صورت می‌پذیرفت، ادامه داد : از سال 80 تمامی برنامه‌های ما با داشتن مجوز رسمی از اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با طی روال قانونی انجام گرفته است که پروسه‌ای طولانی و دشوار بوده است.
این هنرمند خمامی با بیان اینکه عدم استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خمام به دلیل شهرستان نبودن آن موجب گشته که برای اجرای برنامه باید زیر نظر یک موسسه فرهنگی-هنری به فعالیت پرداخته که طبیعتاً نیازمند پرداخت مبلغ بالایی است یا باید برنامه خود را زیر نظر شهرداری و بخشداری پیگیری نماییم تا فرایند دریافت مجوز سهل‌تر گردد، اذعان داشت : ایجاد یک موسسه فرهنگی-هنری در خمام برای شرایط فعلی بخش خمام ضروری به نظر می‌رسد، چرا که اگر همه چیز برای دریافت مجوز طبق روال عادی پیش برود 1 ماه به طول می‌انجامد.
رشید زیبانگار به برگزاری بیش از 25 جنگ شادی به تهیه‌کنندگی خود از سال 76 تاکنون اشاره کرد و گفت : علاوه بر برگزاری جنگ شادی، در جنگ‌های سایر هنرمندان هم حضور داشته‌ام و البته اجرای خود در کانون شهید حق‌شناس در سال 78 را یکی از بهترین و موفق‌ترین کارهای خود، جنگ شادی بهمن‌ماه سال 93 را جشنی دارای نظم و انضباط و جشن اخیر را از نظر استقبال مردمی بی‌سابقه می‌دانم که واقعاً برایم لذت بخش و شیرین بود‌ه‌اند.
وی همچنین با بیان اینکه در خارج از استان هم فعالیت هنری داشته، گفت : در سال 80 به عنوان تهیه‌کننده در طرح دریایی تنکابن حضور داشته و در شهرهایی همچون کیش، چابهار، کرج، تنکابن، کیاشهر، نشتارود، عباس‌آباد، شیراز وسمنان به عنوان خواننده به روی صحنه رفته است.
این هنرمند خمامی در ادامه با اشاره به قطع شدن برق بلندگوها در جنگ شادی اخیر که موجب متوقف شدن اجرای زنده‌ی موسیقی شده بود، اینگونه مسائل را عادی قلمداد کرد و یادآور شد : در جنگ شادی تابستان سال 85 متاسفانه علیرغم تاکید بنده دوستان نتوانستند سکوی اجرای برنامه را در زمان معین تکمیل کرده و مجبور شدیم به همان حالت نیمه‌کاره برنامه را برگزار نماییم ؛ که در آن سال هنرمندانی همانند علیرضا تاج شهرستانی، محمد هندی، حامد آهنگی، جابر وثوق و جواد ذهنی با ما همکاری داشتند و هرکدام به نحو احسن برنامه خود را اجرا نمودند، اما وقتی نوبت به اجرای من رسید به محض آنکه روی سکو مستقر شدم ناگهان قسمتی از آن فرو ریخت و نیمی از بدنم روی سکو و نیمی پایین سکو قرار گرفته بود.
زیبانگار، خاطرنشان کرد : با وجود آنکه حسابی خجالت زده شده بودم، نکته‌ی جالب اینجا بود که عموم مردم با مشاهده این حادثه نخندیده بودند و وقتی برای تعویض لباس به پشت صحنه آمده بودم عوامل پشت صحنه نیز سکوت کرده بودند یا مرا دلداری می‌دادند. وی، ادامه داد : به محض آنکه کمی از آنان دور شدم صدای خنده‌ی آنها را شنیدم و وقتی دوباره برگشتم همه دوباره ساکت شده بودند و کسی حرفی نمی‌زد ؛ اینجا بود که ناگهان همه باهم شروع به خندیدن کردیم و وقتی مجدداً به روی سکو و مقابل روی مردم قرار گرفتم، اینبار با تشویق‌های پر انرژی مردم روبه‌رو شدم و آن شب برای من تلخ‌ترین و شیرین‌ترین تجربه‌ی هنری بوده است.
این هنرمند خمامی به هزینه‌های بالا در برگزاری جنگ شادی اشاره کرد و گفت : راضی بودن مردم و استقبال پرشور از برنامه‌ها باعث شده اسپانسرهای بیشتری در جنگ‌های اخیر شرکت داشته و به جرات میتوان گفت اگر این حامیان نباشند خیلی سخت بتوان چنین برنامه‌های را اجرا کرد. البته بسیاری از هنرمندان خمامی همانند سابق تمایلی به فعالیت هنری در شهر را ندارند و عامل اصلی آن را نداشتن انگیزه‌ی کافی و حمایت نشدن برشمرد.
وی همچنین به فعالیت خود در خصوص موسیقی اشاره نموده و عنوان کرد : ترانه‌هایی را در دست تهیه دارم که دو مورد از آنها به زبان‌ گیلکی هستند، اما به دلیل دلچسب نبودن ملودی‌هایی که برایش ساخته شده انتشارش به تاخیر افتاده و البته به زودی منتشر خواهند شد.
این هنرمند خمامی در پایان با بیان اینکه خوشبختانه شورای شهر خمام برای برگزاری جشن‌های اینچنینی در خمام تمایل نشان داده است، ابراز امیدواری کرد تا در جشن‌های بعدی کمی و کاستی‌ها برطرف شده و شاهد حمایت هرچه بیشتر مسئولین از فعالیت‌های هنری  و همچنین رضایت هرچه بیشتر مردم این بخش باشیم.


موضوع : جنگ شادی
http://khna.ir/31992

دیدگاه شما چیست ؟!