خمام - لزوم برخورد با تخریب‌گران اموال عمومی
ویژه
باز هم در مسکن‌مهر !

لزوم برخورد با تخریب‌گران اموال عمومی

نگاهی به وضعیت صندلی‌های تعبیه شده برای فضای سبز مسکن مهر خمام در گذر تاریخ …

دوشنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ KHNA30743

تخریب اموال عمومی نه تنها موجب اختلال در امور شهری و اجتماعی خواهد شد و سایر افراد را از استفاده از اموال عمومی در مقطعی از زمان محروم می‌کند، بلکه مدیریت شهری را با مشکل و تنگنا مواجه کرده و مسئولان باید با صرف هزینه و زمان سعی در اصلاح، تعمیر و جایگزینی اموال تخریب شده داشته باشند. این عمل از سوی همه‌ی مردم و در تمامی نقاط جهان مذموم است و در کشورهای مختلف برای مبارزه با آن به روش‌های مختلف برخورد می‌شود.

maskanemehr

ساکنین مسکن مهر خمام شاهد بقایای بر جا مانده از صندلی‌های طرح فضای سبز در اثر تخریب بوده‌اند …

پدیده‌ی «وندالیسم» که به‌طور کلی به هرگونه تخریب اموال عمومی، سازمان شهری، تاسیسات اجتماعی و آثار هنری اطلاق می‌شود که به‌صورت فردی یا گروهی، هدفدار یا غیرهدفدار انجام شده و از اختلالات رفتاری و تربیتی، عقده‌های اجتماعی، نارضایتی طبقاتی و … سرچشمه می گیرد. یکی از عوامل بیرونی پیدایش وندالیسم بیکاری جوانان و پرنشدن اوقات فراغت آنان و بالطبع آن عدم تخلیه‌ی هیجانات روحی و روانی آنان است. در تخریب‌های گروهی گاه دیده شده که جوانان برای جلب توجه همسالان و دوستان خود و نیاز به مورد توجه قرار گرفتن دست به چنین کاری می‌زنند.

photo530659354659104781

سختگیری بیشتر در اجرای قوانین مجازات برای اینگونه اعمال و تشدید مجازات نیز می‌تواند نقش موثری در کاهش وندالیسم در جامعه داشته باشد، هرچند نقش شهروندان را نیز در کاهش این عمل زشت نباید انکار کرد. اگر شهروندان احساس کنند که اموال متعلق به همه‌ی مردم است و ضرر و زیان به آنها متوجه همه‌ی آحاد جامعه خواهد شد، در صورت مواجهه با این رفتارها به دیگران تذکر می‌دهند.


موضوع : گزارش تصویری، مسکن مهر
http://khna.ir/30743

دیدگاه شما چیست ؟!