خمام - وداع «استقامتی» با مردم بخش خمام / «علیرضا مسچیان» بخشدار خمام شد
ویژه
تودیع و معارفه برگزار شد ؛

وداع «استقامتی» با مردم بخش خمام / «علیرضا مسچیان» بخشدار خمام شد

با حکم استاندار گیلان و به پیشنهاد فرماندار شهرستان رشت «علیرضا مسچیان» به عنوان بخشدار خمام معرفی شد.

سه شنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ KHNA30252

مراسم تودیع و معارفه بخشدار خمام صبح امروز با حضور فرماندار شهرستان رشت در سالن اجتماعات کانون شهید حق شناس برگزار و «علیرضا مسچیان» به عنوان بخشدار جدید خمام جایگزین «حسین ذاکر استقامتی» شد.

* استقامتی فرقی با مسچیان ندارد / مردم نباید تغییرات را احساس کنند
سیدعیسی مهدوی «فرماندار شهرستان رشت» در این مراسم ضمن ابراز ارادت به همه‌ی مردم خمام و خانواده شهدای این بخش و همچنین تبریک روز خبرنگار گفت : شرکت در مراسم تودیع و معارفه یکی از سخت‌ترین کارهاست و دلم نمی‌خواست که در چنین مراسمی شرکت می‌کردم. وی با بیان اینکه اگر راه گریزی بود در جلسه امروز شرکت نمی‌کرد، ادامه داد : اگر امروز حضور نمی‌یافتم نسبت به نیروی پرارزش و پرتلاشی که سالها زحمت کشیده است بی‌ادبی می‌شد.
مهدوی با بیان اینکه «حسین ذاکر استقامتی» در مسائل اجرایی پرتوان بود، اظهار کرد : پیگیر هستیم تا از توانایی ایشان و تفکرات او در جایگاه دیگری استفاده کنیم. فرماندار شهرستان رشت در ادامه افزود : شب‌های زیادی بنده در کنار «ذاکر استقامتی» در بازدید از مزارع در خدمت کشاورزان بودیم و ایشان صادقانه و پرتلاش به مردم خدمت می‌کردند و من می‌دانم مردم خمام از خدمات ایشان شاکر هستند. مهدوی با بیان اینکه «حسین ذاکر استقامتی» هر چه کرد برای رضای خدا و توشه آخرت بوده است، تصریح کرد : همه سوار یک کشتی هستیم و تغییر مدیران دلیل بر عدم توانایی نیست.
به گفته‌ی وی، در دوره ای مردم به اصلاح طلبان اعتماد کردند و در دوره‌ای اصولگرایان به قدرت رسیدند و امروز مردم اعتدالیون را برگزیده‌اند و تفاوت دولت‌ها در راه رسیدن به سرمنزل مقصود است و همه در چارچوب انقلاب پیش می‌رویم. وی اضافه کرد : «علیرضا مسچیان» بخشدار جدید خمام هیچ فرقی با «حسین ذاکر استقامتی» ندارد. همه فرزندان انقلاب هستیم و هیچ تفاوتی بین این دو نفر نیست و مردم خمام نیز با مراجعه به بخشداری نباید تغییرات را احساس کنند!
مهدوی مدیریت را امانت دانست و یادآور شد : مدیران سیاست‌های نظام را پیش می‌برند و همه در مقابل مردم مسئول هستند. فرماندار شهرستان رشت در ادامه اظهار کرد : امروز قصد تعریف و تمجید از «مسچیان» را نداریم، چرا که باید حداقل یک سال از عمر مدیریتی ایشان سپری شود و آن وقت ارزیابی صورت گیرد و بهترین ارزیاب‌ها خود مردم هستند.

* افتتاح ۳۰ پروژه عمرانی در هفته دولت / تبدیل خمام به اولین بخش سبز
حسین ذاکر استقامتی «بخشدار پیشین خمام» بعد از فرماندار شهرستان رشت پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گفت : دولت یازدهم با رای میلیون‌ها ایرانی روی کار آمد تا با تدبیر بارقه‌های امید را در لایه های جامعه جاری کند. وی اضافه کرد : در سایه سار دولت تدبیر و امید ۳۰ پروژه‌ی عمرانی در خمام با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان همزمان با هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
ذاکر استقامتی با بیان اینکه در سال ۹۲ وعده کرده بودم تا خمام در سال ۹۵ به عنوان اولین بخش سبز استان تبدیل شود، تصریح کرد : با افتخار می‌گویم که بخش خمام در سال ۹۴ بخش سبز شد. بخشدار سابق خمام افزود : اگر مساعدت‌های دکتر مهدوی و در راس آنها استاندار پرتلاش گیلان دکتر نجفی نبود، پس از ۳۷ سال این خدمت بی‌منت به منصه ظهور نمی‌رسید.

* خمام استراتژیک‌ترین بخش شهرستان رشت است
وی به حضور سرمایه گذاران سوئدی برای احداث ساخت بیمارستان و دهکده سلامت و به مراتب آن سفر سرمایه گذارانی از کانادا و آلمان به بخش خمام اشاره کرد و گفت : بخش «خمام» به لحاظ ژئوپلتیک استراتژیک ترین بخش شهرستان رشت است و جمعیت شهری آن از برخی شهرستان‌های استان گیلان بیشتر است. ذاکر استقامتی به درخواست خود از فرماندار برای تدوین سند توسعه بخش خمام اشاره کرد و افزود : سند توسعه بخش به عنوان یک سند بالادستی برای اولین‌بار در استان و به صورت پایلوت در خمام نوشته شد، چرا که من اعتقاد به کار بر اساس برنامه دارم.
وی به حضور روز گذشته خود در شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و گفت : از احداث پلی کلینیک فوق تخصصی در خمام به خوبی دفاع کردم و قرار شده زمینی برای آن اختصاص داده شود و انجمن بیماران کلیوی گیلان نیز قرار است ۱۰ دستگاه دیالیز در خمام مستقر کند.

* از بخشدار جدید خمام و سایر مسئولان می‌خواهم احداث این پلی کلینیک را دنبال کنند
بخشدار سابق خمام با بیان اینکه از دولتمردان تدبیر و امید بی‌تدبیری صورت نمی‌گیرد، گفت : برای اولین بار مراتعی به نام نظام سند زده شد و امیدوارم شاهد ایجاد یک ناحیه یا شهرک صنعتی در آن باشیم و یکی از علاقه مندی‌های من راه اندازی صنایع های تک در خمام بود. وی در ادامه گفت : درب بخشداری خمام از صبح تا پاسی از شب برای اولین بار در استان گیلان به روی مردم باز بود و بنده از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم با بخشدار جدید خمام همکاری کنند.

* تاکید بخشدار جدید بر حفظ و تداوم آرامش
علیرضا مسچیان «بخشدار جدید خمام» در انتهای این مراسم و در سخنان کوتاهی یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب و دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت : پیامبران الهی هیچ یک رسالت یکدیگر را انکار نکردند و بنده هم از تلاش ذاکر استقامی شاکر هستم.
وی به سخنان رئیس جمهور در خصوص ایجاد فضای آرامش و امید در سطح کشور اشاره کرد و گفت : باید برای حفظ و تداوم این آرامش کوشا باشیم. بخشدار خمام اضافه کرد : بنده علیرضا مسچیان فرزند شهید حاج مرتضی مسچیان اهل لشت نشاء هستم و امیدوارم با تعامل یکدیگر در سایه نظام اسلامی به مردم خدمت کنیم. وی در پایان از حضور امام جمعه لشت نشاء و سایر مردم و مسئولین برای شرکت در این مراسم قدردانی کرد.

برخی از نکات :
* بخشدار سابق خمام هدایایی به فرماندار و معاون فرماندار رشت تقدیم کرد
* کلیپ گزارش عملکرد برای دقایقی بدون تصویر و با مشکل ویدئو پروژکتور پخش شد
* کانون شهید حق‌شناس از خرابی کولرهای خود و گرمای زیاد رنج می‌برد
* امام جمعه خمام در این مراسم به دلیل سفر حضور نداشت


موضوع : بخشداری، گزارش تصویری، معارفه
برگرفته از : دیارمیرزا
تصویر : خمام نیوز
http://khna.ir/30252

۸ دیدگاه

  • حامد در مورخ 1394/05/27 - 14:29 می‌نویسد :

    این تغییر باید خیلی وقت پیش صورت می گرفت، امیدواریم با این تغییر مهم شاهد تحولات مثبت در منطقه خمام باشیم . [!]

  • روستایی در مورخ 1394/05/27 - 15:00 می‌نویسد :

    روستائیان خمام هرگز شب بیداری ها و خدمت رسانی های استقامتی در برف و کم آبی و … را فراموش نمی کنند

  • ناشناس در مورخ 1394/05/27 - 15:37 می‌نویسد :

    خیلی ناراحت شدم
    هرچی خیره همون باشه …

  • شهروند در مورخ 1394/05/27 - 16:18 می‌نویسد :

    واقعا از ته دل ناراحت شدم و به این راحتیا نمیشه زحمات بخشدار محترم خمام آقای استقامتی رو از یاد برد …

  • منصف در مورخ 1394/05/28 - 01:23 می‌نویسد :

    برادر  عزیز،جناب مسچیان،خیر مقدم.برای شما آرزوی توفیق دارم.حتما منشا خیر و برکت خواهید بود.

  • بیننده در مورخ 1394/05/28 - 11:27 می‌نویسد :

    چه خبره!!!! آقای [!] فکر کرده خمام و [!] ارثش هست… تو کلامش خیلی از بالا نگاه میکنه!!!! جایگاه خودش رو تو کلام در حد [!] فرض کرده……….
    [!]
    مراسم تودیع و معارفه بود یا گزارش کار و تحریک کردن احساسات و القاب….!!!!
    یادمان رفته هر دولتی رفت و آمد دارد، هر آمدنی رفتنی دارد…. چه برای ایشان و چه برای سایرین و جانشینان….

  • خمامی زاده در مورخ 1394/05/28 - 17:33 می‌نویسد :

    جناب [!]
    یعنی چی مردم نباید تغییرات رو حس کنند ؟ پس برای چی تغییرات صورت گرفت ؟
    برای چی بخشدار قوی خمام تودیع شد و شهردار لشت نشا به عنوان بخشدار بزرگترین بخش شهرستان معارفه شد ؟ غیر از اینه که هدف تغییرات بوده ؟ بعدا نباید تغییرات حس بشه ؟

  • ناشناس در مورخ 1396/01/15 - 21:28 می‌نویسد :

    به نظر من که در خمام زندگی میکنم زمان آقای استقامتی آسایش بود ….ایشان واقعا خدایی کار می کردند