خمام - علت کند بودن اینترنت خمام چیست ؟!
ویژه
کندی‌های کلافه‌کننده ...

علت کند بودن اینترنت خمام چیست ؟!

کیفیت دریافتی قابل قبول نبوده و تنها موجبات تضییع حقوق مشترکان اینترنت را رقم می‌زند.

یکشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ KHNA27857

کندی اینترنت هنگامی که ناگهانی و بدون هرگونه توضیحی باشد، زندگی امروزی را که بسیاری از کارهای روزمره همچون مطالعه و پیگیری اخبار، خرید اینترنتی، کسب و کار، پرداخت قبوض و ارتباط با دوستان و آشنایان از طریق آن صورت می‌پذیرد، مختل می‌نماید.
اگرچه قطعی یا کندی اینترنت عموماً سراسری یا منطقه‌ای مطرح می‌شد، اما حالا پیگیری به واسطه‌ی پشتیبانی تلفنی هر یک از ارائه دهندگان سرویس اینترنت سهل‌تر گردیده است، هرچند این تماس‌ها نیز می‌توانند از صفوف طولانی چند ده نفره و برای مدتی طولانی خبر دهند.

* مشکل کندی اینترنت خمام در طولانی مدت
یکی از مشترکین اینترنت در گفتگو با خمام‌نیوز، عنوان کرد : مشکل کندی اینترنت در خمام صحبت چند روز و چند ماه نیست و این کندی اینترنت در ساعاتی از روز کاملاً مشهود می‌باشد.
وی با تاکید بر اینکه با ارائه ابزارهای ارائه شده توسط برخی سرویس‌دهندگان، اشکالات ابتدایی همچون روشن بودن فایروال، مشکل در کامپیوتر یا مودم مشترک و … چندان قابل قبول نیست، افزود : با توجه به نرم افزاری که برخی از سرویس دهندگان اینترنت به تازگی برای کنترل وضعیت اینترنت مشترکین خود در اختیار آنان قرار داده‌اند، برخی مسائل پیش پا افتاده در تماس‌های تلفنی مطرح نمی‌شوند، اما طی تماس با تلفن پشتیبانی شرکتی که از آن سرویس اینترنت می‌گیرم مواردی همچون نویز در خط تلفن، تعویض کابل خط تلفن و مواردی از این دست در چند نوبت پیگیری مطرح شد، اما هیچ‌یک از این موارد به صورت قطعی کارساز نبوده، تا اینکه به همراهی چندتن از دوستانی که از خدمات اینترنت خمام ناراضی بودند تصمیم به طرح شکایت از طریق سامانه 195 گرفته شد.

* اقدامی از سوی مخابرات صورت نپذیرفته است
به گفته‌ی این مشترک، حالا در ادامه پیگیری‌های صورت گرفته مدارکی در فرم پیگیری شکواییه سامانه 195 ارائه گردیده که در نوع خود جالب توجه است و نشان می‌دهد سرویس دهنده‌ی اینترنت مورد بحث از مهرماه سال 93 تاکنون در حال پیگیری و مکاتبه با مخابرات استان گیلان بوده و حتی در فروردین 94 نیز نامه‌ای به اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تحت عنوان «عدم همکاری مخابرات استان گیلان» ارسال نموده است.
در متن نامه مذکور به عدم افزایش پهنای باند توسط مخابرات گیلان اشاره گردیده و آمده است : تاکنون هیچگونه اقدامی از سوی شرکت مخابرات استان گیلان برای ارتقاء صورت نپذیرفته و مشکل پهنای باند مراکز باعث نارضایتی مشترکین این شرکت گردیده است.

unnamed

بنابر این‌گزارش، مشترکین اینترنت در ابتدای امر هزینه‌ی استفاده از سرویس‌های موردنظر خود را به صورت نقدی پرداخت می‌کنند، اما کیفیت دریافتی قابل قبول نبوده و تنها موجبات متضرر شدن استفاده کنندگان و تضییع حقوق آنان را رقم می‌زند.
با توجه به درآمد بالای مخابرات، سرویس‌دهی مطلوب به مشترکان و انجام پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تضییع حقوق آنها حداقل انتظاری است که از مسئولان مخابرات گیلان می‌رود.


موضوع : اداره مخابرات
http://khna.ir/27857

۱۳ دیدگاه

  • سعید پورباقر در مورخ 1394/02/09 - 16:15 می‌نویسد :

    بد نیست قبل از اینکه نارضایتی خودمون رو از سرعت اشتراک اینترنتمون اعلام کنیم، یکم اطلاعاتمونو نسبت به علم کامپیوتر و مهندسی اینترنت بالا ببریم.

    .
    .
    .
    یک اشتباه رایج در محاسبه سرعت اینترنت و سرعت دانلود..!

    تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا با این که به اصطلاح سرعت اینترنت شما 56 است اما همواره با 4 یا 5 کیلوبایت در ثانیه بیشتر دانلود نمی کنید؟ چرا بین سرعت واقعی اینترنت و سرعت دانلود تفاوت زیادی وجود دارد؟ این موضوع یک دلیل منطقی دارد و بسیاری از افراد در این خصوص دچار اشتباه میشوند. هم اکنون به معرفی نکته ای میپردازیم که همه چیز را در این زمینه روشن میکند.

    باید گفت هیچ تفاوتی بین سرعت واقعی اینترنت و سرعت دانلود وجود ندارد و در واقع این دو با هم برابر می باشند. تفاوت در واحد محاسبه این دو است.

    سرعت اتصال شما به اینترنت برحسب Kbps (کیلوبیت در ثانیه) نمایش داده می شود و سرعت دانلود بر حسب KBps (کیلوبایت بر ثانیه) و از طرفی هر بایت معادل 8 بیت می باشد. پس اگر سرعت اینترنت شما به فرض 46 کیلو بیت در ثانیه باشد با تقسیم عدد 46 بر 8 آن را به کیلو بایت در ثانیه تبدیل کرده ایم و چون طبق قرار داد سرعت دانلود همواره برحسب KBps می باشد پس سرعت دانلود شما با توجه به حاصل تقسیم برابر 5.75 KBps خواهد شد.
     
    مثلا اگر شما اینترنت ADSL با سرعت 128Kbps داشته باشید، سرعت دانلود شما حداکثر 16 کیلوبایت بر ثانیه خواهد بود (این عدد از تقسیم 128 بر 8 به دست میآید)

    در  بعضی از اشتراک ها هم آمده که : اشتراک 1 به 4 یا اشتراک 1 به 8 ..
    این بدین معنی است پهنای باندی که شما در حال استفاده از آن هستید، بین شما و 7 مشترک دیگر هم تقسیم شده.
    مثلا اگر شما اینترنت ADSL با سرعت 128Kbps داشته باشید، در حالت طبیعی سرعت دانلود شما حداکثر 16 کیلوبایت بر ثانیه خواهد بود (این عدد از تقسیم 128 بر 8 به دست میآید) و در عین حال اگر اشتراک 1 به 8 در خصوصیات سرویس شما وجود داشته باشد، سرعت دانلود شما حداکثر 2 کیلوبایت بر ثانیه خواهد بود (این عدد از تقسیم 16 بر 8 به دست میآید)

    با اینحال در اکثر مواقع ارائه دهندگان سرویس اینترنت در ایران، سرعت اینترنت مشترکان خود را بسیار بالاتر از آن چیزی که باید باشد در اختیار مشترکان خود قرار میدهند.

    حال با این تفاسیر باز هم فکر میکنید که حق شما خورده شده و سرعت اشتراک شما پایین تر از آن چیزی است که باید باشد؟

  • علی در مورخ 1394/02/09 - 20:10 می‌نویسد :

    جوک قشنگی بود
    با این حساب باید بابت کندی اینترنت ممنون هم باشیم !!!!!
    بد نیست اگر قبل از کپی پیست اطلاعاتمون رو در مورد مباحثی که کپی می کنیم بالا ببریم، چون رتبه پایین ایران از نظر سرعت اینترنت در بین کشورها و مقایسه اون با کشورهای فلک زده ای که وضعیت بهتری دارن قابل تامله

  • mohadeseh در مورخ 1394/02/09 - 21:40 می‌نویسد :

    yani ba tafasire aghaye poorbagher ma alan bedehkaram shodim be mokhaberat…vaghan moz’heke 

  • همشهری در مورخ 1394/02/11 - 18:01 می‌نویسد :

    علی جان قبل از اینکه اظهار نظر بفرمائی، به سرتیتر اخبار توجه کن بعد نظر بده
    “علت کند بودن اینترنت خمام چیست ؟!”
    اینترنت خمام…
    متوجه شدی؟
    اینترنت خمام نسبت به سایر شهرهای ایران.
    اینجا حرفی از اینترنتِ جهانی و مقایسۀ کشورهای دیگه با ایران زده نشده..
    بنده فقط خواستم به امثالِ جنابعالی که معلومه که سررشته ای در علم کامپیوتر نداری بفهمونم اونطور هم که فکر میکنید سرعتِ اینترنتِ خمام نسبت به شهرهای دیگه پایین نیست.
    در ضمن بنده کارشناسی نرم افزار دارم و حدود 15-16 ساله که به شدت زندگیم با دنیای رایانه و تکنولوژی رایانه ای در آمیخته ست و تا دلت بخواد در موردِ این موضوع اطلاعات و تخصص دارم و همیشه هم قبل از اینکه نظری در موردِ موضوعی بدم، اطلاعاتمو در موردِ اون موضوع بالا میبرم بعد نظر میدم.
    پس جنابعالی هم قبل از هر چیز اول به سرتیترِ اخبار دقت کن بعد نظر بده. با تشکر از حسن توجه شما  😉

  • سعید پورباقر در مورخ 1394/02/11 - 18:06 می‌نویسد :

    محدثه خانوم از صبح های بنده سوءبرداشت کردی
    به دیدگاهِ “همشهری” که خودم هستم توجه بفرمائید با تشکر  😉

  • علی در مورخ 1394/02/12 - 00:22 می‌نویسد :

    همشهری عزیز،
    مشکل شما اینه که فکر میکنی فقط خودت میدونی. چه بهتر که به جای خوندن تیتر خبر متن خبر هم میخوندی.
    من شاید شش ماهه که توسط یکی از دوستانم به خمام نیوز سر میزنم و اینو فهمیدم که تیتری غیر از خمام نمی زنن ولی اگر متن رو خونده باشی می بینی که مشکل رو از مخابرات استان گیلان مطرح کردن و مربوط به زیرساخت مخابرات که این مسئله هم توسط اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تحت عنوان «عدم همکاری مخابرات استان گیلان» در حال پیگیری عنوان شده. به نظر لازم نباشه مدارک علمی مرتبط خودم رو در زمینه کامپیوتر، نرم افزار و سخت افزار ارائه کنم و با دید همه جانبه میشه مطلب رو درک کرد

  • سعید پورباقر در مورخ 1394/02/12 - 01:06 می‌نویسد :

    علی جان مغلطه نفرمائید برادرِ من
    موضوعِ اصلی خبر در موردِ سرعتِ پایینِ خمام نسبت به شهرهای استان و کشورمونه و بنده هم عرض کردم بد نیست قبل از اینکه بگیم سرعتمون نسبت به دیگر شهرا پایینه، یه اطلاعاتِ جزئی از نحوۀ محاسبۀ سرعتِ اینترنتمون داشته باشیم تا متوجه بشیم که اونطوریا هم که فکر میکنیم سرعتمون از شهرهای دیگه پایینتر نیست. من ساکنِ خمامم و اشتراکِ شرکتم رو از “های وب” گرفتم و همچنین جدیدا اشتراکِ خونه رو از “آسیا تک” گرفتم و از هر دو شرکت راضیم و از اونجا که در رشت هم شاغلم و اونجا از سرویسِ “شاتل” استفاده میکنم، فرقی در سرعتِ اینترنت خمام و رشت مشاهده نکردم. دوستان و آشنایانِ بنده هم همین نظرو دارن. اکثرِ اشخاصی که میان از سرعتِ اینترنتشون اعتراض میکنن، حتی نحوۀ محاسبۀ سرعتِ اینترشونو بلد نیستن؛ این یه واقعیه. بنده هم فقط جهتِ بالا بردنِ اطلاعات، اون دیدگاه رو گذاشتم.
    دیدگاهِ بنده هیچ ربطی به اینترنتِ جهانی و مقایسۀ اینترنتِ دنیا با ایران نداشت وگرنه که هیچکس نمیتونه منکرِ این باشه که سرعت و امکاناتِ شبکه ای ما نسبت به جهان خیلی خیلی پایینه و جزء پایینترین کشورها در رتبه بندیِ سرعتِ اینترنت هستیم.
    منظورِ بنده یه چیزِ دیگه بود که جنابعالی صحبتهای منو کلا از پایه اشتباه برداشت کردی.
    در هرصورت من از شما عذر میخوام و حق رو به شما میدم
    موفق باشی 😉

  • علی در مورخ 1394/02/12 - 01:29 می‌نویسد :

    همشهری یا آقای سعید عزیز
    ممنون از شما که اهل مغلطه نیستید
    متاسفانه مشکل اینه که همچنان به تیتر اکتفا می کنید و مطلب رو با این خیال که عالم هستید و با تکیه به مدرکتون درست مطالعه نمی کنید.
    کجا مقایسه انجام شده که شما میگید سرعت پایین خمام نسبت به شهرهای استان و کشورمون ؟
    به جای این کارشناسی کردن عجولانه کمی فروتنی پیشه کنید …

  • سعید پورباقر در مورخ 1394/02/12 - 20:19 می‌نویسد :

    یکی از مشترکین اینترنت در گفتگو با خمام‌نیوز، عنوان کرد : مشکل کندی اینترنت در خمام صحبت چند روز و چند ماه نیست و این کندی اینترنت در ساعاتی از روز کاملاً مشهود می‌باشد.

    یکی از مشترکین..!
    این “یکی از مشترکین” خودش جای کلی بحث داره که این شخص آیا سر رشته ای در علم اینترنت و شبکه داشته یا نه و اینکه چگونه این شخص از جانبِ عمومِ مردمِ خمام به نمایندگی منصوب شده.

    حالا میرسیم به جوابِ دیدگاهِ علی آقای گل

    به نظرت کند بودنِ اینترنت ِ خمام رو چطور محاسبه میکنن؟
    نسبت به شهرهای دیگه؟
    یا نسبت به کشورهای دیگه؟

    موضوعِ انشاء امروز برای شما برادرِ عزیز: کند بودنِ اینترنت ِ خمام را چطور و چگونه محاسبه میکنند؟ با شرح کامل توضیح دهید؟ (5 نمره)
    امتحان صحنه می باشد لطفا از آوردنِ ماشین حساب خودداری فرمائید
    با تشکر  😀  😉

  • علی در مورخ 1394/02/12 - 23:55 می‌نویسد :

    با توجه به همون جمله ای که شما بهش اشاره کردی نوشته شده “صحبت چند روز و چند ماه نیست”، که این نشون میده که قبلا بهتر بوده و الان اینطور نیست و در مقایسه با قبل کاهش سرعت احساس میشه. چیزی که خودمونم بهش معتقدیم

    خیلی برام جالبه که وقتی سرویس دهنده اینترنت بر اساس این خبر کندی اینترنت در خمام رو مورد قبول قرار داده و گفته که مربوط به زیرساخت مخابرات گیلان هست، اما شما این مسئله رو قبول نمی کنی و دائم در حال داستان سرایی و کامنت بافی هستی

    شما راضی هستی؟
    خب به سلامتی

    ما ناراضی هستیم و این خبر رو تایید می کنیم.
    از مخابرات پولی چیزی که نمیگیری ؟

    ان شا الله که شما از این هوش و زکاوتت در همه عرصه ها بهره بگیری

  • سعید پورباقر در مورخ 1394/02/13 - 01:54 می‌نویسد :

    حاجی مثل اینکه جنابعالی ول بکن نیستی
    من نظرمو گفتم ولی تو اومدی پریدی وسط دیدگاه منو به چالش کشیدی وگرنه که ما کاری بهت نداشتیم
    اسمو فامیلو آدرستو بگو بیام رو در رو باهات صحبت کنم مشکل حل شه بره پی کارش 😉

  • mohadeseh در مورخ 1394/03/04 - 17:36 می‌نویسد :

      che dardesari shode nete khomam
    😛

  • علی اخوت در مورخ 1394/04/27 - 18:19 می‌نویسد :

    شاید بهتر باشد مطلب زیر را مطالعه کنید

    اینترنت خمام

    http://www.mygiltech.ir/%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%AF/