خمام - اسماعیل احمدنیا به ارائه گزارش هزینه‌کرد و عملکرد شورای شهر و شهرداری پرداخت
ویژه
​​در بین صلاتین نماز جمعه ؛

اسماعیل احمدنیا به ارائه گزارش هزینه‌کرد و عملکرد شورای شهر و شهرداری پرداخت

گزارش عملکرد شورای شهر از طریق تریبون نماز جمعه ارائه شد.

شنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲ KHNA27203

پس از سپری شدن شش‌ماه از تکیه‌زدن اسماعیل احمدنیا بر کرسی ریاست شورای اسلامی شهر خمام، این مسئول ظهر روز گذشته از طریق تریبون نماز جمعه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام به ارائه گزارش هزینه‌کرد و عملکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری خمام در پیش روی نمازگزاران پرداخت.

* نگاه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به دور از مسائل سیاسی در شورا
ریاست شورای اسلامی شهر خمام در بین صلاتین، از طریق تریبون نماز جمعه عنوان کرد : در شورای چهارم هر 6 ماه یک‌بار گزارش عملکرد شورا را مکتوب و مستند در کانون شهید حق‌شناس ارائه کرده، اما تصمیم بر این گرفته شد که گزارش عملکرد سوم را از 6 ماه به یکسال تبدیل نماییم، هرچند در این گزارش که در روزهای پایانی سال ارائه می‌گردد خلاصه‌ای از کارهایی که انجام شده را ارائه کرده و ان‌شاالله شش‌ماهه‌ی چهارم مستندات مربوطه با عکس‌ها و تصاویری که در اختیار داریم، طی مراسمی به خدمت مردم ارائه خواهد شد.
اسماعیل احمدنیا به آیه شریفه‌ی «وامرهم شورا بینهم» اشاره کرده و با بیان اینکه از صدر اسلام به شورا توجه زیادی شده و پیامبر اسلام (ص) در موارد مختلف به بحث، مشورت و … توصیه نموده و مبادرت ورزیده‌اند، گفت : شوراها بر همین اساس در قانون جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و نگاه شورای اسلامی شهر خمام در دوره چهارم یک نگاه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به دور از مسائل سیاسی بوده و تلاش کرده‌ایم تا سیاسی‌بازی را در شورا به طور کامل محو نمائیم.

DSCF0022

* هزینه‌کرد شهرداری، سالانه 2 میلیارد و 600 میلیون تومان‌
این مسئول با اشاره به پرداخت حقوق کارمندان، نیروهای خدماتی و آتش نشانی توسط شهرداری، ادامه داد : این حقوق توسط وزارت کشور پرداخت نمی‌شود و شهرداری در طول سال باید درآمدزائی نموده و از درآمد حاصل به پرداخت حقوق مبادرت ورزد. این مسئول همچنین به بیمه ورزشی و صندوق بازنشستگی، همچنین هزینه‌ی آب، برق، گاز و تلفن ثابت شهرداری اشاره نمود که بخشی از هزینه‌کردهای شهرداری خمام را تشکیل می‌دهند.
به گفته‌ی وی، زباله‌های خشکی که شهرداری رشت به منظور بازیافت از شهرداری خمام دریافت می‌کند و به شیشه، کاغذ و … تفکیک می‌شوند، همچنین زباله‌هایی که سراوان از شهرداری دریافت می‌کند، ماهانه هزینه‌ای قابل توجهی را به شهرداری خمام تحمیل کرده است.
ریاست شورای شهر خمام با اشاره به هزینه‌کرد سالانه شهرداری خمام با مبلغی بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون تومان‌، یادآور شد : در شش‌ماهه‌ی دوم سال 93 درآمدی که شهرداری از عوارض و صدور پروانه دریافت نموده 1 میلیارد و 600 میلیون تومان و هزینه‌ی کارهای عمرانی در طول شش‌ماه اخیر حدود 1 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.
به گفته‌ی وی، در طول سال از سوی استانداری و فرمانداری تنها 150 الی 200 میلیون تومان دریافت کرده که این مبلغ تنها حقوق یک ماهه کارکنان شهرداری، پول آب، برق و … بوده و برای احداث ساختمان تجاری جنب شورای حل و اختلاف تاکنون در حدود 120 میلیون تومان هزینه شده که این طرح 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

DSCF0025

* از درآمد بخشی برخورداریم، اما شهرستانی عمل می‌شود
وی احداث پارک جنب استخر شهرداری خمام، لکه گیری خیابان‌ها و کوچه‌ها در سطح شهر، تداوم لایروبی و جمع آوری آب‌های سطحی و سنگ‌فرش پیاده‌روی خیابان پاسداران و ترمیم آسفالت برخی از خیابان‌ها و کوچه‌ها را بخش دیگری از عملکرد شورای شهر و شهرداری در شش‌ماهه اخیر عنوان نموده و با اشاره به تعریض خیابان امام خمینی (ره)، گفت : برای تعریض این خیابان، با دو پیمانکار قرار داد بسته و حدود ۲۴۰ میلیون تومان هزینه نموده‌ایم. وی، تصریح کرد : با توجه به اینکه از نظر جمعیت شهری در حدود 20 هزار نفر جمعیت داریم که این جمعیت بیشتر از جمعیت شهری شهرستان ماسال، رضوانشهر و شفت است، یعنی از درآمد بخشی برخوردار هستیم و کار شهرستانی انجام می‌شود.
به گفته‌ی احمدنیا، استخر شهرداری و جایگاه CNG دو موقعیتی هستند که کمک حال و باعث درآمدزائی شهرداری بوده، که استخر 11 میلیون و 500 هزار تومان در سال جاری اجاره داده شده و البته سازندگان استخر در حدود 160 میلیون تومان از شهرداری طلبکار بودند و از طرف دیگر شهرداری 60 میلیون تومان از مجموع 500 میلیون تومان وام دریافتی برای استخر را به بانک بدهکار است که در مجموع 220 میلیون تومان شهرداری بابت استخر بدهکار می‌باشد.
این مسئول با بیان اینکه بعد از یکسال می‌توانیم درآمد خوبی از استخر داشته باشیم، درآمد ماهانه شهرداری از جایگاه CNG را 9 میلیون 500 هزار تومان اعلام کرده و افزود : 15 میلیون تومان در هر ماه بابت وام دریافتی برای ساخت این جایگاه پرداخت می‌شود.
اسماعیل احمدنیا همچنین به هزینه‌کرد حدود 13 میلیون و 500 هزار تومانی برای اعزام بسیجیان در طرح راهیان نور اشاره کرده و هزینه‌های مربوط به نگهداری از زمین علی بحری و تیم‌های فوتبال و شطرنج شهرداری در سال جاری را 18 میلیون تومان اعلام نمود.
وی از پیشرفت 50 درصدی پروژه تصفیه خانه آب شرب خمام و بهره‌برداری از آن در سال 94 خبر داد.

به گزارش خمام‌نیوز، هرچند ارائه گزارش شش‌ماهه‌ی سوم در مقایسه با دو گزارش پیشین از اطلاع‌رسانی ضعیف برخوردار بوده و همانند دو گزارش قبلی با انتقاداتی همچون عدم اختصاص زمان پرسش و پاسخ و ارائه‌ی پیشنهادات و انتقادات همراه بود، اما اصل ارائه گزارش در صورتی که به روال منظم ادامه یابد، خود از نقاط مثبت در این دوره از شورای شهر خمام به شمار خواهد رفت.


موضوع : شورای شهر، نماز جمعه
http://khna.ir/27203

۱ دیدگاه

  • سال 58 در مورخ 1394/05/08 - 17:55 می‌نویسد :

    اقای سرهنگ احمدنیا دوست داریم. فقط تو رو خدا امار درست بده. شما نماینده افراد متدین در شورا هستید . ازتون خواهش میکنم جلوی این بدعت ها بد و غلط رو بگیرید. مستقل و با درایت باشید. نه اینکه توسط برخی [!] تغذیه فکری شوید. [!]