خمام - با تقویت قدرت اقتصادی باید راه نفوذ دشمن را که تحریم است، سد کنیم
امام جمعه خمام :

با تقویت قدرت اقتصادی باید راه نفوذ دشمن را که تحریم است، سد کنیم

امروزه راه انداختن یک کار تولیدی و یا حتی یک کسب ساده، از گذشتن هفت خان رستم هم سخت‌تر است!

یکشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۱۲ KHNA27079

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در نماز جمعه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام، یکی از مصادیق نیکوکاری را انفاق مال مورد علاقه به نیازمندان عنوان نمود که در رأسشان نیازمند نزدیک و فامیل قرار دارد. وی با بیان اینکه اگر خواستید کمک‌هایتان را در صندوق کمیته امداد بریزید می‌توانید آشکارا انجام بدهید و هیچ اشکالی هم ندارد، ولی اگر خواستید به خود شخص نیازمند بدهید مخفیانه بهتر است، افزود : اگر هم دیدید شخصی مبلغ کمی به صندوق انداخته، هرگز به آن به دیده حقارت ننگرید! چون شما چه می‌دانید ؛ شاید خداوند همان مبلغ کم او را بپذیرد ولی مبلغ کلان دیگری را نپذیرد و آنچه را که خداوند بپذیرد هرگز کم نیست و آنچه را که نپذیرد، هرگز زیاد نیست.
امام جمعه خمام با اشاره به روز درختکاری، یادآور شد : تا 22 اسفند به نام «هفته منابع طبیعی تجدید شونده» نام گذاری گردیده است. این مسئول، ادامه داد : درخت یکی از زیباترین نعمت‌های خداوند است که برای طراوت محیط زیست انسان و تأمین رزق سالم او آفریده شده است. به گفته‌ی وی، هفته منابع طبیعی بهانه‌ای است جهت آشنایی هرچه بیشتر مردم با اهمیت این نعمت بزرگ خداوند که تأثیر مستقیم در پاکی، طراوت و شادابی محیط زیست انسان دارد ؛ خداوند اجازه بهره برداری مشروع و بدون اسراف از نعمت هایش را به بشر داده است، اما بشر نیز باید قدردان این نعمت باشد و از تخریب و آلوده کردن طبیعت و محیط زیست خود بپرهیزد.
عاشوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انسان باید از نظام تکوین الهی پیروی کند و به دنبال تولید باشد، گفت : متأسفانه امروزه راه انداختن یک کار تولیدی و یا حتی یک کسب ساده، از گذشتن هفت خان رستم هم سخت تر است، اما روی آوردن به دلالی و صرافی با توجه به سودآوری بیشتر به راحتی امکان پذیر است و مورد حمایت بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات پولی و اعتباری هم قرار می‌گیرد.
به گفته‌ی وی، نیم نگاهی به آمار اعتبارات اعطایی بانک‌ها در سال جاری این حقیقت را روشن می‌کند و بسیاری از مقررات دولتی بیش از آنکه کمک کننده به تولید در بخش کشاورزی و صنعت باشند، بازدارنده‌اند!، در حالی که قاچاقچیان با فرار از مقررات و بدون پرداخت حقوق قانونی و گمرکی به سادگی بر ثروت خود می‌افزایند و البته کمر تولید را هم می‌شکنند.
خطیب جمعه خمام، یادآور شد : ما برای اینکه آمریکا را از دست اندازی به حقوق حقه خود باز داریم، چاره ای جز تقویت بنیه اقتصادی مان نداریم، که این امر نیز فقط از طریق التزام عملی و تمام عیار به اقتصاد مقاومتی امکان پذیر است. به گفته‌ی وی، ما موفق شدیم که قدرت نظامی‌مان را آنقدر افزایش دهیم که آمریکا وقتی می‌خواهد اقدامی در سوریه و عراق انجام دهد، مجبور می‌شود قبل از آن به مسئولین عالی‌رتبه کشورمان اطلاع دهد ؛ یعنی به اصطلاح، غیرمستقیم اجازه بگیرد. لکن چون می‌داند که اقتصاد ما ضربه پذیر است، براحتی آن را مورد تحریم قرار می دهد و این بدان معناست که ما باید قدرت اقتصادی خودمان را هم مساوی قدرت نظامی مان قرار دهیم تا راه نفوذ دشمن را که تحریم است، سد کنیم.
وی، ادامه داد : در جریان مذاکرات هسته ای با غرب، ما فقط باید امیدوار باشیم که اروپائی‌ها به حسن نیت ایران و خباثت آمریکا پی ببرند و در ادامه روند تحریم‌ها از او جدا شوند، در غیراینصورت مادامیکه آنها دنباله رو آمریکا باشند، هیچگاه هیچ تحریمی لغو نخواهد شد ؛ آمریکا بارها اعلام کرده است که اگر ایران تمام شرایط ما را بپذیرد و اگر کنگره ما هم راضی شود، فقط برخی از تحریم‌ها را پس از حداقل 10 سال اعتماد سازی ایران صرفاً تعلیق خواهیم کرد نه لغو! و این نهایت تحقیر ملت ایران است که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
امام جمعه خمام با اشاره به روز ملی راهیان نور در 20 اسفند، خاطرنشان کرد : در این ایام کاروان های زیادی از سراسر کشور راهی جبهه های دوران دفاع مقدس می‌شوند ؛ به همین مناسبت در روز دوشنبه گذشته نیز جمعی از شهروندان خمام به همراه کاروانی از خشکبیجار و لشت نشاء توسط توسط سپاه ناحیه مقداد شهرمان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در خوزستان اعزام شدند و ان شاءالله که با کوله باری از معنویت و برگشته اند.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/27079

دیدگاه شما چیست ؟!