خمام - دوچرخه سواری که بر اثر حادثه‌ی تصادف جان باخت
در جاده حسن رود به خمام ؛

دوچرخه سواری که بر اثر حادثه‌ی تصادف جان باخت

سیدجلال هاشمی در مسیر بازگشت تمرین جاده‌ای خود در حوالی خمام بر اثر تصادف جان خود را از دست داد.

چهارشنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲ KHNA26988

خزر اسپورت – چهارشنبه هفته گذشته روز تلخی برای جامعه ورزش گیلان رقم خورد ؛ در هوایی بهاری دوچرخه سوار جوان گیلانی که برای تمرین عازم جاده شده بود در پی حادثه‌ای تلخ جان خود را از دست داد. سیدجلال (عقیل) هاشمی در حالی که روز چهارشنبه‌ی هفته گذشته در مسیر بازگشت تمرین جاده‌ای خود در حوالی خمام بود، بر اثر بی‌احتیاطی محض یک راننده جان خود را از دست داد.
ایمان دلیل حیرتی «رئیس هیات دوچرخه سواری گیلان» در خصوص اطلاع از چگونگی وقوع این حادثه و اینکه چرا این دوچرخه سوار بدون اسکورت در جاده تمرین می‌کرد، گفت: تمرینات ما بصورت هفته ای یکبار با حضور اسکورت در جاده صورت می‌گیرد، که متاسفانه برخی از ورزشکاران به بهانه‌های مختلف از جمله مشکلات کاری و درسی که دارند در تمرینات حاضر نمی‌شوند و بدون اطلاع به هیات به تمرین جاده به‌صورت انفرادی می‌پردازند، هرچند که این یک امر شایع در دوچرخه سواری کشور است!
دلیل حیرتی، افزود: چهارشنبه چون هوا مساعد بود با وجود اینکه روز قبل از آن تمرین گروهی داشتیم که مرحوم هاشمی در آن شرکت نکرده بود، اینبار بدون اطلاع به خانواده و هیات اقدام به رکاب زدن در جاده کرد و حوالی ساعت 2 ظهر در مسیر حسن رود به خمام در اثر انحراف به راست یک راننده، تصادف کرده و جان خود را از دست می‌دهد و جامعه دوچرخه سواری و ورزش استان را سوگوار نمود.
رئیس هیات دوچرخه سواری در خصوص تمرین انفرادی و بدون اسکورت دوچرخه سواران در جاده، اظهار کرد: این امری شایع در ورزش دوچرخه سواری کشور است! و حتی عسگری «ملی پوش دوچرخه سواری کشورمان» که برای عرض تسلیت با بنده تماس گرفته بود، گفت که تا به حال مرا 3 دفعه ماشین زده است و خدا به من رحم کرده که زنده و سالم هستم!
این مسئول، ادامه داد : متاسفانه ورزشکاران ما از حضور در تمرینات گروهی با وجود اسکورت به بهانه‌های مختلف از جمله داشتن کلاس و داشتن کار سر باز می‌زنند و ما شاهد این اتفاقات تلخ هستیم. ماه گذشته در جلسه‌ای که با سرهنگ رستگار داشتیم، قرار براین شد که منع تردد دوچرخه سواران را در جاده های استان بدون اسکورت اجرا کنیم. گفتنی است که ظاهراً بازهم پیچ و خم‌های اداری و اتلاف وقت باعث داغدار شدن یک خانواده شده است، چرا که اگر واقعاً این نشست صورت پذیرفته بود و چنین تصمیمی گرفته شده بود با نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش تردد در جاده‌ها می‌بایست خیلی زودتر اجرایی میشد و یا اینکه تمرینات گروهی و با اسکورت در تمام ایام هفته با برنامه ریزی بهتر و تعداد جلسات بیشتر برگزار میشد.
پدر مرحوم عقیل هاشمی، گفت : من که فرزند خودم را از دست دادم، دیگر دوچرخه سواران و ورزشکاران استان را فرزند و عقیل خود میدانم. شما از آنان بپرسید آیا تا به‌حال کاری برای آنها صورت پذیرفته است؟ آیا فردی بعنوان مربی ناظر بر تمرینات آنها بوده است؟ آیا با یک جلسه تمرین در هفته می‌توان قهرمان پرورش داد؟
هاشمی، افزود: من که فرزند دلبند خودم را از دست دادم، اما برای دیگر ورزشکاران ما تمهیداتی بیندیشید که جوان رعنای دیگری را از دست ندهیم.


موضوع : تصادفات، دوچرخه سواری
منبع : خزر آنلاین
http://khna.ir/26988

دیدگاه شما چیست ؟!