خمام - اقتصاد نفتی یک بیماری دولتی است
امام جمعه خمام :

اقتصاد نفتی یک بیماری دولتی است

در فرانسه انکار هولوکاست جرم است، ولی اهانت به پیامبر اسلام آزادی بیان تلقی می‌شود!

شنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰ KHNA25896

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری روز گذشته در نماز جمعه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام با اشاره به سالروز 26 دی‌ماه، گفت : انقلاب اسلامی ایران در سال 57 در چنین روزی یک گام بلند به طرف پیروزی برداشت و آن فرار شاه خائن از کشور بود. به گفته‌ی وی، روز بعد حضرت امام خمینی (ره) طی پیامی به ملت ایران تبریک گفتند و به ملت مسلمان ایران نوید پیروزی اسلام بر طاغوت را دادند. ایشان همچنین خطاب به گروه های غیر اسلامی فرمودند: «من از جمیع اشخاصى که گرایش به بعضى از مکتبهاى انحرافى داشته‏اند تقاضا دارم که به آغوش اسلام که ضامن سعادت آنان است برگردند که ما آنان را برادرانه مى‏پذیریم» و خطاب به کابینه دولت بختیار نیز فرمودند: «اینجانب به صلاح وزراى غیرقانونى مى‏دانم که برکنارى خود را اعلام کنند و خود را در مسیر ملت قرار دهند»، سپس از ارتش دعوت کردند تا دست از حمایت رژیم بردارد و فرمودند: «به جمیع نیروهاى انتظامى و زمینى و هوایى و دریایى و صاحب منصبان و درجه داران ارتش و ژاندارمرى و غیر آنان توصیه مى‏کنم که دست از حمایت محمدرضا پهلوى که مخلوع است و به کشور باز نمى‌گردد بردارند و به ملت بپیوندند، که صلاح دنیا و دین آنان در آن است» و با این راهنمایی‌های پیامبرگونه آن حضرت بود که انقلاب اسلامی ایران 25 روز بعد از فرار شاه خائن، یعنی در 22 بهمن به پیروزی رسید.
خطیب جمعه خمام، ادامه داد : این‌روز همچنین سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش است که از 26 تا 30 دی ماه را هفته شورا نامگذاری کرده‌اند و با توجه به کاهش قیمت نفت و به تبع آن کاهش تخصیص اعتبار به همه نهادهای کشور، قطعاً آموزش و پرورش از این حیث در فشار مضاعفی قرار دارد، لذا نیازمند یاری خیرین محترم می‌باشد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اردیبهشت ماه سال 1373 با اشاره به تبدیل شدن نفت به اهرمی سیاسی در دست غارتگران بین‌المللی، فرموده بودند «آرزوی واقعی من که البته ممکن است به این زودی‌ها قابل تحقّق نباشد این است که ما درِ چاه‌های نفت را ببندیم و اقتصاد خود را براساس کالاها و محصولات غیرنفتی بنیاد نهیم، یعنی فرض کنیم این کشور کالایی به نام نفت ندارد ؛ روزی باید این کار بشود و آن روز، روزی است که ملت ایران بدون اینکه سرمایه‏های خود را مفت و مجانی به دست کسانی بدهد که با کمال خباثت از ثروت ملی کشورها استفاده می‏کنند، با تکیه بر امکانات ذاتی، روی پای خودش بایستد»، تصریح کرد : دو دهه از این هشدار راهبردی رهبری گذشته است و رهبر معظم انقلاب تقریباً هر سال این هشدار را تکرار کردند و دولت های متعددی که با تابلوهای مختلفی آمده و رفته اند، هیچکدام شهامت عملی کردن این خواسته به‌حق رهبری را نداشته اند.
به گفته‌ی عاشوری، ایشان در سخنرانی اول فروردین سال گذشته فرمودند «من هفده هجده سال قبل به دولتی که در آن زمان سر کار بود و به مسئولان گفتم کاری کنید که ما هر وقت اراده کردیم، بتوانیم درِ چاه‌های نفت را ببندیم. آقایان به قول خودشان «تکنوکرات» لبخند انکار زدند که مگر می‌شود ؟! بله، می‌شود ؛ باید دنبال کرد، باید اقدام کرد، باید برنامه‌ریزی کرد. وقتی برنامه‌ اقتصادی یک کشور به یک نقطه‌ خاص متصل و وابسته باشد، دشمنان روی آن نقطه خاص تمرکز پیدا می‌کنند.» مقام معظم رهبری حتی ده روز قبل نیز فرمودند: «شرایط فعلی را می‌توان مناسبت‌ترین زمان برای خلاصی از وابستگی اقتصاد کشور به نفت دانست». امیدواریم که این بار این تذکر ایشان کاملاً جدی گرفته شود و به آن عمل گردد. البته این روزها زمزمه‌هایی ضعیف از مجلس برای جراحی بودجه و بیرون کشیدن آن از چاه نفت شنیده می‌شود، اما کار اصلی را باید دولت انجام دهد.
وی با بیان اینکه اقتصاد نفتی یک بیماری دولتی است و در اینجا، بیمار و جراح یکی هستند، خاطرنشان کرد : تاکنون دولت‌های زیادی با شعارهای مختلف روی کار آمدند، ولی هیچکدام جرأت جدا کردن بودجه کشور از درآمدهای نفتی را نداشتند، بلکه فقط افتخارشان این بوده که این ثروت خدادادی و تجدیدناپذیر را هزینه کنند، اما از تولید درآمد برای کشور ناتوان بودند.
امام جمعه خمام، ادامه داد : خوب است که کاندیداهای ریاست جمهوری در زمان تبلیغات انتخاباتی، وعده رهاسازی بودجه کشور از فروش نفت را بدهند، آنگاه خواهند دید که بیشترین رأی را بدست می‌آورند. آیا از این جریان، ‏جز آمریکا و انگلیس و فرانسه و اسرائیل نفع می برند ؟!
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان داشت : جریان حادثه تروریستی پاریس یک نمونه از آن است که رسانه‌ها و مقامات غربی و حتی رژیم صهیونیستی با سر و صدای فراوان مردم را تحت تاثیر قرار دادند و به مشارکت در یک تظاهرات میلیونی در مرکز فرانسه کشاندند. حتی مقامات بیش از چهل کشور جهان نیز در آن شرکت کردند تا نشان دهند که طرفدار حقوق بشر و آزادی بیان بوده و مخالف با تروریسم هستند! در حالی که همه می دانند دغدغه آنها هیچکدام از اینها نیست، بلکه دامن زدن به موج «اسلام‌هراسی» و «جلوگیری از افزایش گرایشات مردم دنیا به اسلام» است و این مأموریتی است که غرب در طول صدها سال سیاست استعماری خود نتوانسته از عهده انجام آن برآید و«ان شاءالله» هرگز نخواهد توانست.
خطیب جمعه خمام با بیان اینکه حادثه «شارلی ابدو» اتفاق جدیدی نیست، بلکه داستان همیشگی غرب در مواجهه با اسلام است، گفت : در فرانسه انکار هولوکاست جرم است، ولی اهانت به پیامبر همه خوبی‌ها، آزادی بیان تلقی می‌شود! در فرانسه همه آزادند که علیه مسلمانان قلم فرسایی کنند، ولی هیچ کس حق ندارد علیه یهودیان حرفی بزند! بر اساس فرهنگ فرانسوی میلیون‌ها مسلمان اگر در ایران و پاکستان و افغانستان و عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و نیجریه و لیبی و میانمار و … کشته شوند، نه تنها اشکالی ندارد بلکه از قاتلین آنها حمایت هم می‌کنند! ولی اگر یک کافر هتاک به مقدسات 5/1 میلیارد انسان به جزای اعمال خود برسد، به شدت عکس العمل نشان می‌دهند ؛ و این همان مفهوم آزادی بیان در فرهنگ غرب است که بیانگر ماهیت ظالمانه آنها می‌باشد.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/25896

دیدگاه شما چیست ؟!