خمام - پروفسور رضا نصیری در ماموریت پزشکی آمازون
ویژه
به روایت تصویر ؛

پروفسور رضا نصیری در ماموریت پزشکی آمازون

این یک ماموریت پزشکی در آمازون بود که دو مبحث آموزش و درمان را شامل می‌شد.

پنج شنبه، ۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰ KHNA25769

پروفسور رضا نصیری در خصوص ماموریت پزشکی در آمازون، می‌نویسد : این یک ماموریت پزشکی در منطقه‌ی شرقی آمازون برزیل بود که دو مبحث آموزش و درمان را در بر می‌گرفت. آموزش برای دانشجویان پزشکی و زریدنت‌ها «پزشکانی که مشغول گذراندن دوره تخصصی هستند»، همچنین «درمان» برای مردم محلی منطقه‌ی آمازون، متشکل از فقرا و نیازمندان این منطقه.
به گفته‌ی وی، این ماموریت پزشکی هر ساله در ماه دسامبر میلادی و در آستانه کریسمس با همکاری دانشگاه فدرال پارا (UFPA) در بلم «مرکز ایالت پارا در کشور برزیل» و با همراهی تیم پزشکان محلی صورت می‌پذیرد.
این پروفسور خمامی، می‌افزاید : در این ماموریت ضمن معاینه بیماران تحت مراقبت ویژه در بیمارستان Braganca، به چند روستا در منطقه‌ی آمازون شرقی مراقبت پزشکی ارائه گردید و جالب توجه است که در این ماموریت بیش از 500 نفر در مدت زمان 2 روز در یکی از دهکده‌های آمازون معاینه پزشکی شدند.

IMG_0030

نصیری متخصص خون‌شناسی از فرانسه و فوق تخصص فارماکولوژی کلینیکال از دانشگاه میشیگان در امریکا بوده که معاونت دانشکده‌ی پزشکی و ریاست انستیتوی بهداشت بین‌الملل در دانشگاه ایالتی میشیگان را بر عهده دارد. وی مشاور ارشد سازمان بهداشت جهانی و عضو بسیاری از جوامع طبی و بهداشتی امریکا و جهان می‌باشد که مقالات گسترده‌ای پیرامون بهداشت جهانی و بیماری ایدز نوشته است. پروفسور رضا نصیری که در سال ۱۳۳۱ در خمام متولد شده است، در بیش از ۱۵۰ کشور حضور داشته و در سیمینارهای مختلف پیرامون بهداشت، درمان ایدز و بیماری‌های عفونی سخن گفته‌ است.


موضوع : افتخارات، گزارش تصویری
http://khna.ir/25769

دیدگاه شما چیست ؟!