خمام - مسئله‌ی فتنه 88 از پررنگ‌ترین خطوط قرمز نظام اسلامی است
امام جمعه خمام :

مسئله‌ی فتنه 88 از پررنگ‌ترین خطوط قرمز نظام اسلامی است

آنچه در ورزش باقی می‌ماند، روحیه پهلوانی و از خودگذشتگی است، نه ورزش یا ورزشکار.

شنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷ KHNA24026

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری روز گذشته در نماز جمعه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام با اشاره به هفته تربیت بدنی و ورزش، تأثیر ورزش در سلامت جسم و روان، انکار ناپذیر دانست.
به گفته‌ی وی، هر نوع فعالیت فیزیکی تأثیر شگرفی در سلامت روح و جسم انسان دارد که اگر مقداری با رژیم غذایی و پرهیز از دخانیات و مخدر همراه باشد، عمری توأم با نشاط و بازدهی اقتصادی بالا به همراه خواهد داشت. امام جمعه‌ی خمام، از جمله سیاست‌های نظام اسلامی را همگانی کردن ورزش برای تمام اقشار جامعه و در همه سنین برشمرده و گفت : آنچه در ورزش باقی می‌ماند، روحیه پهلوانی و از خودگذشتگی است، نه ورزش یا ورزشکار.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری هفته پیوند میان اولیاء و مربیان، خانواده را اصلى‏ترین و اولین پایگاه تربیتى کودک بیان نموده و گفت : پایه و اساس شخصیت کودک در ارتباط با خانواده و مخصوصاً مادر شکل مى‏گیرد و این پایه و اساس مبناى رفتارهاى آینده کودک در سنین نوجوانى، جوانى و سرانجام بزرگسالى است. به گفته‌ی وی، هنگامى که کودک پا به محیط مدرسه مى‏گذارد، الگوهاى ویژه از نظر شخصیتى و رفتارى با خود به همراه مى‏آورد که برخى از آنها از جنبه‏هایى شایسته و مثبت برخوردارند و برخى چندان مطلوب نیستند.
خطیب جمعه خمام با اشاره به فتنه 88، یادآور شد : مسئله فتنه 88 از پر رنگ‌ترین خطوط قرمز نظام اسلامی است و هرگونه تلاشی برای احیای مجدد سران آن خیانت به خون‌های پاک شهداست.
به گفته‌ی وی، سران فتنه سامری این امت هستند، لذا به هیچ وجه نباید ملاقاتی با آنان صورت گیرد. عاشوری با بیان اینکه متأسفانه برخی از سیاسیون و تعدادی از مسئولان وقت در روز عید سعید غدیر به دیدار یکی از آنان رفته و او هم بدون شرمندگی، بر رفع حصر سایر سران فتنه تأکید کرده است، اذعان داشت : نشستی هم یکی از احزاب دست اندرکار فتنه با مجوز رسمی برگزار کرده که اینگونه کارها قطعاً از خطوات شیطان است و باید شدیداً پرهیز شود.
امام جمعه خمام به حکم اعدام شیخ نمر «رهبر شیعیان عربستان» توسط دادگاهی در عربستان اشاره نموده و عنوان کرد : لازم است جهان اسلام در مقابل چنین اقدام ننگینی واکنش نشان دهد، کما اینکه بسیاری از مراجع معظم تقلید موضع صریح خود را در این زمینه اعلام کرده و حکام آل سعود را از اجرای آن باز داشته‌اند.
به گفته‌ی وی، در شرایطی که دشمنان اسلام در صدد ایجاد اختلاف میان مسلمین هستند، اعدام یک روحانی برجسته قطعاً در جهت اهداف آنها خواهد بود، چرا که این عمل بدون تردید با عکس العمل شدید سایر مسلمین روبرو خواهد شد.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/24026

دیدگاه شما چیست ؟!