خمام - كمبود فضاى آموزشى نیازمند مساعدت مردمی است
امام جمعه خمام :

كمبود فضاى آموزشى نیازمند مساعدت مردمی است

هزينه‌ای که آمريکا در نگه داری از داعش می‌پردازد زياد شده است.

یکشنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶ KHNA21880

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در نماز جمعه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام، جنگ ایران و عراق را یک نقشه برنامه‌‏ریزی شده و فرا منطقه‌‏ای دانسته و افزود : در این جنگ دولت بغداد فقط داوطلب اجرای آن شد و واقعیت این است که انقلاب اسلامی ایران تمامی الگوها و هنجارهای مورد نظر غرب در خاورمیانه و خلیج فارس را بر هم زده بود و در میان نظام‌های لائیک موردنظر غرب در منطقه، با صراحت، احیاء مذهب را فریاد می‌زد.
به گفته‌ی وی، علاوه بر آن قدرت‌های بزرگ از این نگران بودند که ثبات مورد نظر آنان در خاورمیانه و همچنین جریان آرام نفت از خلیج فارس با تثبیت انقلاب اسلامی در ایران به خطر بیفتد.
امام جمعه خمام همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، گفت : مدرسه محیطى است كه نسل‌هاى آینده و مدیران كارآمد، لایق و دلسوز را براى آینده كشور تربیت مى‏كند، بنابراین باید مسائل آموزش و پرورش اصلی‌ترین برنامه دولت باشد و دیگران نیز دَین خود را به آن اداء كنند.
وی با بیان اینکه هر مشكل آموزش و پرورش اگر مشكل امروز جامعه نباشد، بدون شك معضل فرداى کشور خواهد بود، تصریح کرد : كمبود فضاى آموزشى در حال حاضر به طور زجرآورى در آموزش و پرورش وجود دارد که نیازمند مساعدت مردمی بوده و علیرغم آنکع ‏تاكنون افراد نیكوكارى در گوشه و كنار گام‌هاى مؤثرى در این زمینه برداشته و به بناى مدارس كمك ‏نموده‏اند، امید است این همكارى همچنان تا رفع این كمبود ادامه یابد.
خطیب جمعه خمام به بحران داعش در عراق اشاره کرده و اذعان داشت : از ابتدای بحران داعش در عراق مقامات آمریکائی به اشکال مختلف برای جلب همکاری ایران در مقابله با داعش تلاش گسترده‌ای به عمل آورده و حتی از طریق سفرای ایران و برخی سطوح دیگر به دنبال درخواست کمک بوده‌اند، ولی وقتی که با پاسخ منفی ایران مواجه شدند گفتند که چون ایران حامی تروریسم است از او در تشکیل ائتلاف جهانی دعوت نکرده‌ایم.
به گفته‌ی وی، تروریزم برای آمریکا نه تنها بد نیست، بلکه ابزاری برای تمام فصول بوده و می‌توان زمانی آن را ساخت و زمانی دیگر جبهه‌ای برای مقابله با آن تشکل داد، چرا که تروریزم برای آمریکا یک سود سرشار و نعمت بی‌بدیل است و آمریکا به دنبال پاکسازی داعش از منطقه نیست، بلکه به دنبال تغییر آرایش نظامی و سازمانی این گروه است تا بتواند کنترل بیشتری بر آن داشته باشد.
وی با بیان اینکه آمریکا گروه‌های تروریستی منطقه را همچنان برای مواقع لازم در وضعیت نیمه فعال و کنترل شده نگه می‌دارد، تاکید کرد : همانطور که طالبان و القاعده را همچنان در صحنه افغانستان، پاکستان و دیگر مناطق خاورمیانه حفظ کرده‌اند.
عاشوری، ادامه داد : مهره‌های آمریکایی برای سران واشنگتن یک تاریخ مصرف دارند که با انقضای آن و افزایش هزینه نگهداریشان آنان را دور ریخته و یا به شکل کم هزینه و مهار شده نگه می‌دارند.
این مسئول هزینه نگهداری داعش توسط امریکا را زیاد برشمرده و گفت : سران کاخ سفید تصمیم به مقابله با داعش تحت یک ائتلاف بین‌المللی گرفته‌اند تا هزینه‌های خود را کاهش دهند، چرا که همه می‌دانند که میان سیاست اعلامی آمریکا و سیاست اعمالی او تفاوت وجود دارد. به گفته امام جمعه خمام، آمریکا می‌خواهد به نام مبارزه با داعش در واقع به مبارزه با محور مقاومت اسلامی بپردازد، چرا که وزیر امور خارجه آمریکا با صراحت اعلام کرده است که خطر جمهوری اسلامی از خطر داعش بیشتر بوده و از این رو مبارزه با ایران از اولویت بیشتری برخوردار است.
خطیب جمعه خمام با بیان اینکه در حال حاضر مسئله مهم آمریکا در عراق و سوریه این است که جبهه مقاومت بر تروریزم غلبه کرده، خاطرنشان کرد : همه می‌دانند که جبهه مقاومت برای از میان برداشتن تروریزم در عراق و سوریه به‌طور جدی وارد عمل شده و سلسله عملیات‌هایی را برای پاکسازی منطقه از تروریزم طراحی کرده است، بنابراین ورود آمریکا و کشورهایی نظیر عربستان که خودشان در به وجود آوردن داعش نقش داشته‌اند، هیچ معنای دیگری نداشته و مداخله نظامی آمریکا در عراق و سوریه فقط زمان حل پرونده تروریزم در این دو کشور را طولانی کرده و بر حجم هزینه‌ها و کشته‌ها می‌افزاید.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/21880

دیدگاه شما چیست ؟!