خمام - دهستان «لات کته‌سر» بخش خمام نیازمند افزایش سهمیه‌ی سوخت است
ویژه
بخشدار خمام مطرح کرد :

دهستان «لات کته‌سر» بخش خمام نیازمند افزایش سهمیه‌ی سوخت است

وسعت و پراکندی خانوار در روستای دافچاه موجب شده تا سهمیه‌ نفت پاسخگوی نیازهای مردم آن روستا نباشد.

چهارشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶ KHNA21411

حسین ذاکر استقامتی در جلسه کمیته‌ سوخت بخش خمام در سالن کنفرانس بخشداری به عدم برخورداری روستاهای دهستان لات‌کته‌سر از نعمت گاز خانگی اشاره کرد. وی اظهار کرد : مردم در روستاهای دهستان لات‌کته‌سر برای ذخیره سازی نفت سفید مصارف خانگی خود با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز با مشکل مواجه می‌‌شوند که باید از اکنون تمهیدات لازم در زمینه‌ افزایش سهمیه نفت اندیشیده شود.
بخشدار خمام جمعیت دهستان لات‌کته‌سر را 3 هزار و 766 خانوار عنوان کرد و افزود: از این جمعیت تنها 780 خانوار از گاز برخوردار هستند. وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته از سوی شرکت نفت در هر ماه یک قطعه کوپن دریافت مقدار 220 لیتر نفت سفید اعلام می‌شد، افزود : سالانه 12 قطعه کوپن یا 2 هزار و 640 لیتر نفت مصرف یک خانوار محاسبه می‌شد که در سال 92 این مقدار به 9 قطعه بن و یک‌هزار و 980 لیتر رسیده است.

ذاکر استقامتی با اشاره به سهمیه‌ سال 93، ادامه داد : در سال جاری تاکنون 2 قطعه کوپن با 420 لیتر سهمیه در اختیار جامعه‌ هدف قرار گرفته است. وی به فعالیت 18 ایستگاه پمپاژ دیزلی در حوزه‌ کشاورزی بخش خمام اشاره کرد و یادآور شد : طبق محاسبات انجام شده و با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری، هرکدام ایستگاه پمپاژ دیزلی حدود 300 لیتر گازوئیل و مقدار 100 لیتر روغن نیاز داشته است.
به گفته وی، مقدار 335 هزار و 500 لیتر نفت سفید به منظور مسافت موتور پمپ آب کشاورزان شالیکار بدون ورود به سامانه و به صورت حواله به قیمت دولتی در تعداد 25 روستای بخش خمام توزیع شده است. ذاکر استقامتی تصریح کرد : متصدیان شعبه نفت پس از فروش و جمع‌آوری کوپن و تحویل آن به اداره پست برای ورود به سامانه برای خرید نفت یک تا سه روز زمان می‌برد.
به گفته وی، به ازای هر قطعه کوپن 200 تومان هزینه دریافت می‌شود که 10 تا 15 هزار تومان باید به اداره پست پرداخت کنند.
بخشدار خمام به محدودیت‌های خرید یک فروشنده اشاره کرد و گفت : از نظر زمان خرید نفت در طول هفته دو روز تعطیل است بنابراین تنها در هر ماه یک فروشنده 15 روز می‌تواند خرید انجام دهد. وی یادآور شد : متقاضیان و ساکنان روستاها با توجه به فراغت زمان و نیز از نظر اقتصادی توانایی ذخیره‌سازی را دارند که فرصت زمانی مناسبی است تا با اختصاص سهمیه‌های فوق‌العاده به شعبه‌های نفت، ذخیره‌سازی صورت پذیرد.
ذاکراستقامتی با اشاره به فروشندگی روستای دافچاه خمام به دلیل وسعت محلات پایین محل، کتکول و سلکول، متذکر شد : وسعت و پراکندی خانوار موجب شده تا سهمیه‌ نفت شعبه پاسخگوی نیازهای مردم آن روستا نباشد و به اختصاص سهمیه‌ بیشتر از سوی شرکت نفت نیاز دارد.


موضوع : بخشداری
http://khna.ir/21411

۱ دیدگاه