خمام - از ماجرای دستگيري دو سارق اينترنتي در خمام بیشتر بدانیم

از ماجرای دستگيري دو سارق اينترنتي در خمام بیشتر بدانیم

دو سارق اينترنتي توسط كارآگاهان پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گيلان در بخش خمام شهرستان رشت شناسايي و دستگير شدند.

جمعه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۱ KHNA213

در خصوص سرقتی که بصورت اینترنتی در خمام صورت گرفته شایعات ِ مختلفی در بین عموم مردم مطرح می‌شود که لازم دانستیم ضمن بازنشر خبری که توسط وب‌سایت پلیس منتشر شده بود، از عنوان نام متهمین پرونده خودداری نماییم.

دو سارق اينترنتي توسط كارآگاهان پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گيلان در بخش خمام شهرستان رشت شناسايي و دستگير شدند. سرهنگ محمدخاني رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان گيلان گفت: به دنبال ارجاع يك فقره پرونده از حوزه قضايي بخش خمام شهرستان رشت به دادخواهي فردي با هويت معلوم مبني بر اينكه مبلغ يك ميليون ريال از حساب اينترنتي وي برداشت شده، موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس قرار گرفت. وی افزود : با تحقيقاتي كه از شاكي و پي جويي هاي فني و پليسي كارآگاهان و كارشناسان پليس فتا، هويت دو نفر سارق اينترنتي شناسايي و ضمن اخذ مجوزهاي لازم قضايي نسبت به دستگيري آنان اقدام گرديد.

سرهنگ محمدخاني اظهار داشت: يكي از سارقان كه دوست شاكي بوده قبلاً به منظور پرداخت قبوض شاكي، كارت عابر بانك و رمز او را دريافت، سپس با مراجعه به دستگاه عابر بانك رمز دوم اينترنتي كارت شاكي را فعال، پس از برگرداندن كارت، با توجه به اينكه شماره حساب و رمز شاكي را در اختيار داشت فرصت را غنيمت شمرده و بدين ترتيب حساب شاكي را به تدريج ظرف چند ماه خالي نمود. اين سارق رمز و شماره بدست آمده را با ادعاي اينكه متعلق به وي مي باشد در اختيار متهم بعدي گذاشته، متهم با اعتماد به سارق، با شماره حساب و رمز اينترنتي كه از راه غير قانوني تحصيل و متعلق به غير بوده، خريد هاي اينترنتي و شارژ تلفن همراه انجام داده است.

رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گيلان در پايان با بيان اينكه متهمان با اعتراف به بزه انتسابي با پرونده جهت سير مراحل قانوني به حوزه قضايي بخش خمام شهرستان رشت دلالت داده شدند، از شهروندان گيلاني خواست با رعايت نكات ايمني به شرح ذيل از بروز اينگونه جرايم پيشگيري نمايند :
1 – به هيچ عنوان كارت عابر بانك و رمز خود را در اختيار ديگران نگذاريد.
2 – رمز عبور خود را به طور مرتب حداقل هر 30 روز يكبار تغيير دهيد.
3 – بصورت دوره اي موجودي حساب خود را كنترل نمائيد چنانكه تغيير مشكوكي در موجودي حساب خود مشاهده كرديد ، ابتدا رمز خود را تغيير داده سپس با مراجعه به بانك مربوطه موضوع را بصورت جدي پيگيري كنيد.
4 – از رمز هاي عبور پيش گزيده و تكراري استفاده نكنيد.


موضوع : اجتماعی، سرقت
http://khna.ir/213

۳ دیدگاه

  • ژوزف در مورخ 1390/12/01 - 22:14 می‌نویسد :

    خمام چه پیشرفت کرده ها 😀
    چندوقت پیش هم که سرقت ِطلافروشی بود و اینا :struggle:

    فقط یه هواپیمارُبایی مونده صورت بگیره که بریم جام جهانی 😀

  • مهران در مورخ 1390/12/04 - 14:07 می‌نویسد :

    شخص دوم که فقط برای شخص سارق خریدو انجام داده ، یکی از بهترین بچه های خوب خمامه … و مطمئناً در جریان نبوده که اون کارت دزدیه

  • نیما صابری در مورخ 1390/12/04 - 16:42 می‌نویسد :

    بله، از دوستان خودم هست و همونطور که در خبر ذکر شده از ماجرا بی خبر بوده!
    علت اینکه این خبر هم درج کردیم، تنها پایان دادن به شایعاتی بوده که براش درست کردن …