خمام - جلسه‌ی گزارش عملکرد شش‌ماهه‌ی دوم شورای اسلامی شهر خمام برگزار شد
ویژه
توسط شورای دوره‌ی چهارم ؛

جلسه‌ی گزارش عملکرد شش‌ماهه‌ی دوم شورای اسلامی شهر خمام برگزار شد

جلسه‌ی گزارش عملکرد شش‌ماهه‌ی دوم شورای شهر خمام عصر پنجشنبه در کانون شهید حق‌شناس برگزار شد.

جمعه، ۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۶:۰۶ KHNA21205

سیدمجتبی حسینی‌نسب عصر پنجشنبه در جلسه‌‌ی گزارش عملکرد شش‌ماهه‌‌ی دوم فعالیت شورای اسلامی دوره چهارم شهر خمام در کانون شهید حق‌شناس، امنیت امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانسته و افزود : مردم سالاری واژه‌ای است که در بسیاری از قانون‌های اساسی جهان به عنوان مبنای تئوریک محض باقی مانده، اما در کشور ما مردم سالاری دینی مولود اندیشه‌ی امام راحل (ره) بوده که مقام معظم رهبری آن‌را ادامه داده است.
ریاست شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به تهیه و تدوین طرح چشم انداز 1404 ایران، گفت : بر اساس این طرح ایران باید کشور اول خاورمیانه باشد و ایران در این طرح به‌عنوان کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل در نظر گرفته شده است.
به گفته‌ی این مسئول، برای تحقق این طرح باید توسعه را مطرح کرده و در پیش بگیریم.
حسینی‌نسب توسعه را تکامل دهنده‌ی سطح زندگی برای رسیدن به شرایط آرمانی دانسته و افزود : مفاهیمی همچون آزادی، عدالت، پویایی اجتماعی و فرهنگی دستاورد توسعه بوده که دستیابی به آن بدون مشارکت و حضور مردم میسر نمی‌شود.
وی با اشاره به وعده‌ی دخیل کردن مردم در مدیریت شهر که در جلسه‌ی گزارش عملکرد شش‌ماه اول مطرح شد، یادآور شد : مجمع مشاوران شورای شهر خمام به صورت پایلوت در استان گیلان با حضور 24 نفر از نخبگان خمام تشکیل شد که این اولین قدم در این راستا بوده است.

ریاست شورای اسلامی شهر خمام به واقف بودن در خصوص مشکلات شهر اشاره کرده و ادامه داد : خمام بر اساس سرشماری سال 1390 دارای جمعیت شهری نزدیک به 18 هزار نفر بوده که در سال 1393 این جمعیت به حدود 20 هزار نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه جمعیت شهری خمام از جمعیت شهری بسیاری از شهرستان‌های استان گیلان و بخش‌های شهرستان رشت بیشتر است، گفت : مشکلاتی از جمله ترافیک و باز نشدن خیابان 18 متری وجود دارد.
به گفته‌ی وی، با وجود تمام پیگیری‌های انجام شده برای شهرستان شدن خمام این امر تاکنون محقق نشده و علیرغم عملکرد شهرستانی، نگاه و بودجه‌ی بخشی بر خمام وجود دارد. وی، افزود : خمام در کمیته‌ برنامه‌ریزی استانداری به‌عنوان یکی از بخش‌های شهرستان رشت در نظر گرفته شده و مانند خشکبیجار با جمعیت شهری ۸ هزار نفر دیده می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه موجودی حساب شهرداری خمام در آغاز هر ماه 0 است، گفت : ماهیانه 120 میلیون تومان حقوق کارکنان شهرداری است.
سیدمجتبی حسینی‌نسب همچنین به نام گذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرده و یادآور شد : امروزه کار اجرایی در ایران اسلامی روحیه‌ی جهادی می‌خواهد و قطعاً مشکلات موجب نمی‌گردد که بگوییم کار صورت نمی‌گیرد و در همین راستا لحظه‌ای درنگ نکرده و برای احقاق حقوق و خواست مردم از پا ننشسته‌ایم.
این مسئول، با اشاره به اینکه ما یک نظام متمرکز داریم که در رأس آن دولت قرار دارد، گفت : اعتقاد ما این است که باید به سمت نظامی نیمه بسیط و غیرمتمرکز حرکت کنیم، زیرا در نظام غیر بسیط تقسیم امور ملی و محلی است.
حسینی‌نسب،‌ حضور دولت در رأس امور را به عدد ۸ تشبیه کرده و یادآور شد : افق چشم‌انداز ۲۰ ساله‌ کشور ما توسعه‌گرا بوده که باید اصلاح نظام سیاسی و اداری صورت گیرد. وی خاطرنشان کرد : دولت در رأس و به صورت عدد ۸ قرار گرفته است که باید به عدد ۷ تغییر یابد تا بتوانیم از پایین به بالا حرکت کنیم، یعنی با ساخت خمام، شهرستان رشت را بسازیم و با ساخت شهرستان رشت استان گیلان و در نهایت کشور خود را بسازیم.
ریاست شورای شهر خمام، خاطرنشان کرد : شوراهای اسلامی به عنوان پرچمداران توسعه علمی و حرکت دهندگان از پایین به بالا می‌توانند نگرشی کلام‌نگر، تمرکزگرا، مرکز به پیرامون و از بالا به پایین را به نگاهی از پایین به بالا تغییر داده تا علاوه بر تحقق شعار «کوچک زیباست»، توسعه‌ی محلی صورت پذیرد.

سخنگوی شورای شهر خمام نیز در این جلسه ضمن تقدیر از شهردار و پرسنل شهرداری، همچنین تبریک هفته‌ی دولت، عنوان کرد : دولت مردان در کنار مردم گام به گام در راه اعتلای این کشور حرکت می‌کنند تا برگ زرینی بر تاریخ این مملکت اضافه شود.
وی با اشاره به اصل ۱۰۳ قانون اساسی، گفت : در این اصل به طور بارز بیان شده که استانداران، فرماندارن، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می‌شوند در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت مصوبات قانونی آنها می‌باشند و این یعنی که شورای شهر باید تصمیماتی اتخاد نماید که نه تنها در چارچوب قانون باشد، بلکه خروجی آن منافع عمومی را در بر داشته باشد.
جلیل غیاثی همچنین به اصل 100 قانون اساسی اشاره کرده و تصریح کرد : طبق این اصل، پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی با توجه به مقتضیات محلی اداره‌ی امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت شورایی به نام شورای ده، بخش، شهر، شهرستان یا استان از طریق همکاری مردم صورت گرفته و اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می‌کنند.

سخنگوی شورای شهر خمام با بیان اینکه شورای اسلامی و شهرداری به عنوان 2 بازوی نظارتی بر نظام اجرایی و مدیریت شهری نقش بسیار موثری دارند، افزود : این بدان معنا نیست که ما می‌توانیم بر همه‌ی نهادهای دولتی و اجتماعی نظارت داشته باشیم.
وی انجام امور عمرانی را نیازمند جمع عواملی مختلف و پیچیدگی بسیار منطقی دانسته و افزود : مطمئناً بیشتر کارهایی که صورت می‌گیرد، حق مردم ماست و هیچ منتی برای انجام آن نداشته و بر حسب وظیفه گزارش می‌دهیم، زیرا شما به ما رای داده‌اید و ما وظیفه صیانت از آرای شما را بر عهده داریم.
به گفته‌ی وی، نیازمندیم تا با برقراری برخی ارتباطات با مسئولین فرادست، اعتبارات را به صورت هدفمند برای کارهای مختلف شهری جذب نموده و در همین راستا طی یکسال اخیر تلاش نموده‌ایم. این مسئول، ادامه داد : شهرداری تنها نهادی است که طبق قانون موظف است با نظارت شورا در کنار ارائه عملکرد، منابع مالی خود را دراختیار مردم قرار دهد.
غیاثی با بیان اینکه منابع مالی ما بسیار محدود بوده و چالش‌ها و فشارهای زیادی بر روی ماست، در آمد 5 ماهه اول شهرداری را ۱۳ میلیارد و ۳۵۷ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۶۲۹ ریال اعلام کرده و افزود : ۱۳ میلیارد و ۳۶۳ میلیون ریال هزینه شده است.
به گفته‌ی وی، شورای شهر و شهرداری خمام با تمام توان خود و شاید بیشتر و بدون هیچگونه حب و بغض پیگیر امور بوده و از مردم می‌خواهیم اگر خوب عمل نموده‌ایم، تشویقمان کرده و اگر خلاف این است، به ما گوشزد کنید.

* عملکرد عمرانی شورای شهر و شهرداری خمام در 6 ماهه‌ی دوم :
– اتمام رفیوژ و چراغانی خیابان امام خمینی (ره) با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال
– روکش آسفالت خیابان امام خمینی (ره)
– احداث میدان جلوی اداره پست با هزینه 2 میلیارد ریال
– جدول گذاری، نصب چراغ و تندیس مرحوم دکتر چمساز
– آغاز احداث ساختمان تجاری شهرداری با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال
– روکش آسفالت قسمتی از انتهای خیابان بوعلی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال
– انعقاد قرارداد برای احداث پارک خانواده شهری جنب استخر شهرداری خمام
– لوله گذاری بخشی از کوچه شهید حسینی به طول تقریبی ۱۰۰ متر
– ادامه‌ی فرش موزاییک خیابان پاسداران با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال
– شروع عملیات جمع آوری آب‌های سطحی با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال
– ترمیم آبنمای پارک آفتاب خمام با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال
– آسفالت انتهای خیابان بوعلی به سمت آرامستان خمام
– خاکریزی و طرح توسعه‌ی زیر پل غیر همسطح خمام
– خط کشی ترافیکی شهر به طول ۳ کیلومتر
– نصب پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در ابتدای بلوار معلم
– نورپردازی تقاطع غیر همسطح خمام
– پیگیری جهت تخصیص بودجه تکمیلی بابت تکمیل مزار شهدای خمام
– انعقاد قرارداد برای بروزرسانی طرح هادی شهر خمام

* عملکرد فرهنگی شورای شهر و شهرداری خمام در 6 ماهه‌ی دوم :
– برگزاری اولین جلسه‌ی علنی شورای شهر
– تشکیل مجمع مشاوران شهر خمام
– برگزاری مسابقات قویترین مردان مسابقات کاپ آزاد فرا استانی
– برگزاری نخستین جلسه شورای شهر در سال ۹۳ با موضوع فرهنگ
– نصب تابلو در سطح شهر در خصوص اشاعه فرهنگ عفاف، حجاب و نماز جمعه
– برگزاری جلسه با خانواده‌های شهدا به منظور ساخت یادمان شهدای شهر خمام

بنابر این‌گزارش، حدود 57 دقیقه صرف سخنرانی 3 تن از اعضای شورای شهر خمام در این جلسه شد و این در حالی است که وعده‌ی شورا مبنی بر اختصاص زمان به‌جهت پرسش و پاسخ عمومی که در گزارش عملکرد شش‌ماه نخست نیز محقق نشده بود، تحقق نیافت.
گفتنی‌است، برخی از چهره‌های شاخص خمام از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین محمود قاسمیان «امام جماعت خمام»، نفرات برتر کنکور، مقام آوران ورزشی و قاریان طرح تلاوت نور مورد تجلیل قرار گرفته‌اند.


موضوع : شورای شهر، گزارش تصویری
http://khna.ir/21205

۱۱ دیدگاه

  • روابط عمومی در مورخ 1393/06/07 - 07:46 می‌نویسد :

    در فارس نیوز : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930607000001

  • ورزشکار در مورخ 1393/06/07 - 09:52 می‌نویسد :

    به ما گفتن قراره ازمون تقدیر بشه .. واسه همین از اول جلسه نشستیم توی سالن و صحبتهاشونو گوش دادیم اما چطوری تجلیل شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ گفتن بیاین لوح تقدیر رو شهرداری بگیرین !!!!!!!!!!!!!
    👿 👿

    پسر [!] که توی شهرداری کار میکنه مگه مقام استانی نداشت ؟ گفته بودن قراره از مقام های کشوری تقدیر کنن ………..

  • خمامی در مورخ 1393/06/07 - 11:01 می‌نویسد :

    توی جلسه علنی اومدیم انتقاد کنیم گفتن که توی جلسه عملکرد این وقتو بهتون میدیم. دیروزم که به بهانه گرم بودن هوا این وقتو ندادن…!!!

  • جلیل غیاثی در مورخ 1393/06/07 - 11:11 می‌نویسد :

    با عرض سلام خدمت دوست عزیز وورزشکارقهرمان شهرمون و همه دوستان قهرمان وشهروندان قدرشناس خمامی.. ابتدا به ساکن مراتب قدردانی وسپاس خودرا به همه شهروندان ونخبه گان عرصه های مختلف اعلام میکنم…با توجه گرمای بیش از حد سالن و تعداد زیاد ورزشکاران باید خدمتتون عرض کنم که نتونستیم آنچه که برنامه ریزی شده بود رو اجراکنیم و میپذیرم که در این قسمت ضعف داشتیم  …از همین سایت یه صورت رسمی از همه دوستان وعزیزانی که دعوت شده بودن ولی در نهایت نتونستیم به طرز شایسته درخدمتتشون باشیم عذرخواهی میکنم.امیدوارم با روحیه ورزشکاری خودتون مارو عفوکنید…به امید قهرمانی شما در میادین برزگتر 
                                                                                                               
                                                                                                         جلیل غیاثی
                                                                                              سخنگوی شورای اسلامی خمام     

  • سید در مورخ 1393/06/07 - 11:24 می‌نویسد :

    هرچی سرمو چرخوندم ر.م رو ندیدم – بازم مثل جلسه قبل تهران رفته بود ؟؟؟؟؟ 😀 😀 😀

  • حمید در مورخ 1393/06/07 - 11:34 می‌نویسد :

    شهرستان شدن خمام اصلا منطقی نیست اگر به نقشه و گسترس شهرها توجه بشه شهرهای خمام و سنگر میتونند یکی از مناطق شهری رشت بشوند مثلا منطقه 6 و 7 با حفظ نامشون مثل مناطق ری و شمیرانات در تهران یا منطقه خوارستگان اصفهان اینطوری خیلی به نفع مردم میشه و از هزینه های زیاد هم جلوگیری میشه

  • ورزشکار در مورخ 1393/06/07 - 15:02 می‌نویسد :

    خودتون ورزشکار هستین اگر از شما دعوت میشد که میخوایم ازتون تقدیر کنیم اما بعد از اینکه یکساعت و خورده ای صحبت سخنرانا رو گوش دادیم تقدیر انجام نشه واکنش نشون نمیدادی ؟؟ ما هم توی همون گرما بلند شدیم اومدیم جلسه و توی همون گرما به صحبتای شما که از بقیه طولانی تر بود گوش کردیم … گرما بهانه خوبی نیست

  • هدیه در مورخ 1393/06/08 - 00:20 می‌نویسد :

    من فقط میتونم بگم متاسفم .متاسفم واسه [!] این مراسم که چیزی جز [!] و بزرگ جلوه دادن کارای کوچیکشون و تحقیر کردن افراد نخبه نشون ندادن به مردم.
    [!]
    هوا گرمه؟ اگه هوا گرمه یکم تایم حرف زدنتو کم میکردی بزرگوار.
    شماها با افتخار آفرینای شهرتون اینطور برخورد میکنید؟ حالا بگذریم از بیستو پنج هزارتومنی که به یه مقام آورای کشور دادین.زشت نیست واقعا؟ خودتون خجالت نمیکشید؟این انصافه بچه ها تو ٢ ساعت گرما بشینن حرفای شمارو گوش کنن بعد شما تا نوبت به تقدیر میرسه میگید هوا گرمه بیاید شهرداری جایزتونو بگیرین؟ 
    مدیر محترم سایت پیش خدا و چهارده تا معصوم باید پاسخگو باشی اگه نظرمو نذاری یا سانسور کنی.

  • ورزشکار نخبه یا هرچی اسمشو میذارین در مورخ 1393/06/08 - 20:17 می‌نویسد :

    واقعا خنده داره ………….
    من دیگه عمرا تو انتخابات شوراها شرکت کنم.
    چی فکر میکردیم چیشد.
    حداقل شورای قبلی بهمون تو سال پیش که تورم کمتر بود پنجاه تومن دادن.بازم دستحوش به رییس شورای قبل آقای ر. م جاش خالیه.
    ما فکر میکردیم رای دادیم که بیشتر هوامونو داشته باشن و بیشتر به ورزشکارا و نخبه ها برسن.
    واقعا متاسفم.متاسفم متاسفم متاسفم…………………..
    دیگه هیچ وقت انتخابات شرکت نمیکنم.[!]
    همه به فکر خودشونن. 🙁 🙁 🙁 🙁

  • Mohammad_Sh در مورخ 1393/06/13 - 12:59 می‌نویسد :

    😐

  • Doctor Niknam; Oroopa در مورخ 1393/06/15 - 17:28 می‌نویسد :

    ba salam va khasteh nabashid be bachchehaye khomam!

    ma khomamian kharej,ke aksaran bara tatilaat miyayam onja, yek eddeh ham onja khooneh o zendegi darim ya hatta sarmayegozari kardim, az door jaryanat iran va khomam ra donbal mikonim.

    dar Oroopa shahraye bozorg be taraf  koochaktar shodan  va gheir motamarkez shodan miran. mohajerat maakoos shodeh; mardom  be taraf shahraye koochak ya roosta miran, be donbal aaramesh o tabiaat.
    man nemifahmam chera masoolan khomam be donbal shahr shodan khomam hastan!
    bayad ba khadaamatresani be roostaha joloye mohajerat ra gereft. hamin maskan mehr keh bakhsh azimi az pool shahr ra be jib  kh.a rikht baes tahrik mohajerat shod. hamzaman fazaye sabz , aloodegiye hava, aloodegiye Khomam rood, trafic, eetiad;; az beyn raftan keshavarzi moshkel saz ast;
    masoolan shahr bayad “zist mohit” ra jeddi begiran; be aghaye Ghiaasi ham neveshtam  iran,Gilan dar koll  va Khomam ba moshkelat zist mohit movajeh ast. shora bayad in mozoo ra jeddan donbal konad.az tarigh namayandegan majles o ostandari eghdam konad. iran niaaz be vezarat mohit zist darad. dar sath khomam masoolan mahalli  bayad agahiresani konanad. basij, bakhshdari, amoozesh o parvaresh, bakhshdari. albateh masoolan be tanhayi ghaader be hall moshkelat nistand.bayad “saman”ha, tashkilat mardom nahad o khodjoosh, yaani khod mardom o nokhbegan vared amal shavand. ba layroobiye khomamrood kaar dorost nemishavad. bayad sistem fazlab ra saaman dad.

    injaneb khod pish az enghelab va baad az on dar baazar kar kardam,dar jahad sazandegi kar kardam va niz 2 saal dar Jang ba Aragh boodam.
    bayad mosharekat o hamdeli beyn mardom o masoolan, ba gardesh ghodrat baashad; khanomha bayad bishtar hozoor dashteh baashan.az dast raftan bakhshi az janglhaye khomam fajee bood, nabayad tekrar shavad; savahel darya moshkelat  jeddi darand.
    movaffagh baashid
    Niknam